Γράφει η  Μαρία Αγγέλου

Υπήρξε μια χαρισματική ηγετική φυσιογνωμία με πλούσιο κοινωνικό έργο και βαθιές φιλελληνικές προεκτάσεις που φέρουν την υπογραφή και το στίγμα του μέχρι σήμερα. Ως εκ τούτου λοιπόν, η ιστορία που στέκεται άμεμπτος κριτής μπρος στις πράξεις όλων όσων διαβήκανε το κατώφλι της ζωής, του επιφύλαξε μια περίοπτη θέση στο πάνθεον των καλών αυτοκρατόρων. Ο λόγος για τον Αυτοκράτορα Αδριανό, του οποίου τα έργα και τις ημέρες ζωντανεύει ο ηθοποιός Χρήστος Λιακόπουλος κάθε Τετάρτη στο Secret Room του θεάτρου Αλκμήνη.

Υπόθεση:

Έχει μείνει στην ιστορία ως ο τρίτος από τους «πέντε καλούς αυτοκράτορες» της ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Ήταν το πρόσωπο που συνέδεσε τον ελληνικό πολιτισμό με τον ρωμαϊκό και αγαπήθηκε όσο λίγοι από τον λαό του. Στον μονόλογο, επιτυγχάνεται ένας ακριβής συγκερασμός ιστορικών και μη ιστορικών στοιχείων.

Και το αποτέλεσμα δικαιώνει την πρόθεση του συγγραφέα.

Στο προσκήνιο, ένας αυτοκράτορας, που πρωτίστως είναι άνθρωπος, με φόβους, επιθυμίες, ανάγκες κι όνειρα. Κοινό όνειρο όλων, η αποδοχή της αγάπης και το αντίστροφο. Ακόμη κι αν βλέπεις τον κόσμο από έναν λαμπρό θρόνο.

Η κριτική μας:

Ο μονόλογος αποτελεί ένα δύσκολο προσωπικό στοίχημα για κάθε ηθοποιό, μιας και ενέχει τον κίνδυνο να χαθεί το ενδιαφέρον του κοινού καταμεσής της απόδοσης του εκάστοτε ερμηνευτή. Έναν κίνδυνο με τον οποίο δεν συστήθηκε ποτέ ο ηθοποιός Χρήστος Λιακόπουλος, ο οποίος ανέλαβε επιπροσθέτως χρέη σκηνοθέτη και συγγραφέα αυτής της εξαίρετης παράστασης, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην ιδιοφυή αρτιότητα του συνολικού εγχειρήματος.

Με μοναδικό του εφόδιο την υποκριτική του δεινότητα και εμπειρία, ο Χρήστος Λιακόπουλος επιλέγει μια μινιμαλιστική σκηνική πλαισίωση που απαρτίζεται εξ ολοκλήρου από έναν θρόνο και μας παραδίδει μαθήματα υποκριτικής, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι ένας ικανότατος ηθοποιός μπορεί να στηριχτεί στην ερμηνεία του και μόνο χωρίς την χρήση περιττών αντικειμένων. Η επιλογή του λιτού σκηνικού του επιτρέπει έτσι να γεμίσει άφοβα την σκηνή με το εκτόπισμα της προσωπικότητας που υποδύεται, πράγμα που γίνεται εμφανές από το πρώτο λεπτό.

Η ερμηνευτική του προσέγγιση χαρακτηρίζεται από μια ατόφια ποιότητα, ενδεικτική της έμφυτης και ενστικτώδους φύσης ενός αξιόλογου ηθοποιού. Ενσαρκώνει επάξια και ολοκληρωμένα την φιγούρα του Αυτοκράτορα, από τον τρόπο που κάθεται στον θρόνο μέχρι την αξιοπρέπεια στο βάδισμά του και τον λόγο του, αποκαλύπτοντας έτσι τις στέρεες υποκριτικές δομές με τις οποίες ανήγειρε τον χαρακτήρα που υποδύεται. Η εξέλιξή του ως ρόλος φτάνει σε τέτοιο βαθμό, ώστε καθίσταται αδύνατο να φανταστείς κάποιον άλλο ερμηνευτή στην θέση του.

aftokrator-adrianos2

Η σκηνοθεσία του ιδίου και της Αναστασίας Μαρκουτσά αναδεικνύει τόσο την ίδια την θεατρική παρουσία του Αδριανού, όσο και το κείμενο της παράστασης. Πρόκειται για μια εμπνευσμένη  και εμφατική σκηνοθετική άποψη που καταφέρνει να ζωντανέψει με κινηματογραφικό τρόπο επί θεατρικής σκηνής την διαδρομή ενός σπουδαίου ιστορικού προσώπου. Με αυξομειώσεις έντασης μεταξύ των ποικίλων συναισθημάτων που αναδύονται, πετυχαίνεται ευφυώς και η εγρήγορση του κοινού, το οποίο αποτελεί μια επιπρόσθετη απόδειξη σκηνοθετικής δεινότητας.

Όσο για το κείμενο, αποτελεί έναν ανυπότακτο λογοτεχνικό οίστρο που φέρνει σε σύζευξη την ιστορική έρευνα που κατέθεσε ο Χρήστος Λιακόπουλος αναμεμειγμένη με ιστορικά και μυθοπλαστικά στοιχεία, δημιουργώντας ένα ιδανικό «όχημα» για τον ηθοποιό που του επιτρέπει να ξεδιπλώσει όλες τις πτυχές του ρόλου του. Το πάθος και η τόλμη του Αδριανού, καθώς και η νοσταλγική του διάθεση βρίσκουν διέξοδο έκφρασης μέσα από τον ακάματο λόγο που συνέθεσε ο ηθοποιός, ο οποίος βρίθει από στοιχεία ποιητικότητας και απίστευτου λυρισμού. Ένα καλοδουλεμένο και σπάνιο δείγμα γραφής κατατίθεται σε μορφή μονολόγου και αναδεικνύει έτσι την πολύπλευρη καλλιτεχνική ιδιότητα του κου. Λιακόπουλου.

Η μουσική επιμέλεια ανήκει στον ίδιο τον ηθοποιό και αποτελείται από μελωδίες εξαίσια ταιριαστές με τις ψυχολογικές διακυμάνσεις του ήρωα, πετυχαίνοντας παράλληλα να υπογραμμίσει και τις διαφορετικές φάσεις της ζωής του και να μας παρασύρει στην ιστορία του.

Από την άλλη, ο επιβλητικός θρόνος και το στεφάνι του Γιώργου Ρούσση, ο σχεδιασμός κοστουμιού δια χειρός Μίκας Πανάγου , η δημιουργία και επιμέλεια εικαστικών της Τζουλιάνας Νίκα και η κατασκευή κοστουμιού της Βάνιας Αλεξάντροβα εκπληρώνουν απόλυτα τον στόχο τους να μας συστήσουν την ολοκληρωμένη εικόνα ενός πραγματικού αυτοκράτορα.

Πρόκειται για μια παράσταση αληθινό υποκριτικό κομψοτέχνημα, το οποίο δεν θα σας αφήσει αδιάφορους και θα εντυπωθεί βαθιά στην μνήμη σας.

Ταυτότητα παράστασης:

Πληροφορίες:

Κείμενο: Χρήστος Λιακόπουλος
Σκηνοθεσία: Χρήστος Λιακόπουλος, Αναστασία Μαρκουτσά
Φωτισμοί: Χρήστος Λιακόπουλος, Αναστασία Μαρκουτσά
Σχεδιασμός κοστουμιού: Μίκα Πανάγου
Θρόνος-Στεφάνι: Γιώργος Ρούσσης
Μουσική Επιμέλεια: Χρήστος Λιακόπουλος
Επεξεργασία ήχου: Σπύρος Αραβοσιτάς
Φωτογραφίες παράστασης: Γιάννης Βότσαρης
Δημιουργία & Επιμέλεια εικαστικών: Τζουλιάνα Νίκα
Κατασκευή Κοστουμιού: Βάνια Αλεξάντροβα

Στο ρόλο του Αδριανού ο Χρήστος Λιακόπουλος

Τιμή εισιτηρίου: 10€ ( κανονικό) , 7 € ( άνεργοι, ατέλειες κλπ)

Έναρξη: Τετάρτη 18  Οκτωβρίου

Θέατρο Αλκμήνη: Αλκμήνης 12- Πετράλωνα, 2103428650

adrianos-internet-1