info

Θεατρικές και μουσικές παραστάσεις, καλλιτεχνικά δρώμενα, κριτικές, συνεντεύξεις και λοιπά καλλιτεχνικά νέα, είναι όλα εδώ! Καλή σας περιήγηση!

Είδαμε την παράσταση «Ο αμπιγιέρ» στην Β΄σκηνή του θεάτρου οδού Κεφαλληνίας

Το έργο σου αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση, καθώς ακροβατεί αριστοτεχνικά ανάμεσα στην κωμωδία και στο δράμα. Ένα τεράστιο σχόλιο γύρω από το θέατρο και τους ανθρώπους που το υπηρετούν.


Γράφει ο Αλέξανδρος Τσώκος

«Ο Αμπιγιέρ» του Ronald Harwood, ένα από τα σημαντικότερα θεατρικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Μανώλη Δούνια στη Β΄ Σκηνή του θεάτρου οδού Κεφαλληνίας. Στο ρόλο του Σερ ο Αλέξανδρος Μυλωνάς και του Αμπιγιέρ ο Μάνος Βακούσης. Τους υπόλοιπους ρόλους ερμηνεύουν η Άννυ Λούλου, η Ευγενία Αποστόλου, ο Νίκος Καλομό και ο Δημήτρης Μαργαρίτης.

Στον «Αμπιγιέρ» (1981) ο Ronald Harwood σκιαγραφεί την ιδιόμορφη συναισθηματική σχέση του Σερ, ενός σαιξπηρικού ηθοποιού που τα καλύτερά χρόνια της καριέρας του είναι πια παρελθόν, και του Νόρμαν, του αφοσιωμένου αμπιγιέρ του, δημιουργώντας έτσι ένα από τα ουσιαστικότερα έργα για τη ζωή στο θέατρο και για τους ανθρώπους του θεάτρου.

Το έργο διαδραματίζεται στη δίνη του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, σε ένα ετοιμόρροπο θέατρο της αγγλικής επαρχίας. Λίγο πριν από την 227η παράσταση του «Βασιλιά Ληρ», ο Σερ (Αλέξανδρος Μυλωνάς) καταρρέει και κυριεύεται από τις ανασφάλειες του. Ο μοναδικός άνθρωπος στον οποίο μπορεί να βασιστεί είναι ο αμπιγιέρ του, ο Νόρμαν (Μάνος Βακούσης), που προσπαθεί να τον εμψυχώσει και να του τονώσει την αυτοπεποίθηση ώστε να μη ματαιωθεί η παράσταση.

Ταυτόχρονα η Λαίδη (Άννυ Λούλου) και η διευθύντρια σκηνής Ματζ (Ευγενία Αποστόλου) πασχίζουν να πείσουν τον Σερ ότι ίσως έχει έρθει η ώρα να αποσυρθεί από την ενεργό δράση. Και όλα αυτά ενώ το κοινό στην πλατεία του θεάτρου περιμένει και οι σειρήνες δεν αφήνουν κανέναν να ξεχάσει ότι ο κίνδυνος των αεροπορικών βομβαρδισμών τους απειλεί ανά πάσα στιγμή.

Η κριτική μας:

Έφτασα στο μικρό θεατράκι στην Β΄ Σκηνή του θεάτρου Κεφαλληνίας ελαφρώς προκατειλημμένος, διότι  δυστυχώς σχετικά πρόσφατα είχα δει το αριστούργημα του Ronald Harwood στην τηλεοπτική μεταφορά του από το BBC σε σκηνοθεσία Richard Eyre με τον Ian McKellen στο ρόλο του Αμπιγιέρ, τον Anthony Hopkins στο ρόλο του Σερ και την Emily Watson στο ρόλο της Λαίδης. Άνιση και άδικη η σύγκριση  γι’ αυτό και κατέβαλα μεγάλη προσπάθεια να αποβάλλω από το μυαλό μου όλες τις πρότερες σκέψεις.

Στάθηκα αρκετά τυχερός καθώς η εκπληκτική ερμηνεία του Μάνου Βακούση, που για ακόμα μια φορά απέδειξε πόσο καλός και ταλαντούχος  ηθοποιός είναι,  δεν άφηνε περιθώρια για περαιτέρω σκέψεις. Από το πρώτο κιόλας λεπτό σε καθηλώνει και σε ταξιδεύει. Η ερμηνεία του αποτελεί το μεγαλύτερο ατού της παράστασης και αποτελεί κίνητρο για να δει κάποιος την παράσταση.

Την εκπληκτική ατμόσφαιρα έρχεται να συμπληρώσει με την είσοδο του ο  Αλέξανδρος Μυλωνάς ερμηνεύοντας τον πραγματικά δύσκολο ρόλο του Σερ. Άθλος από τους δύο ηθοποιούς που βρίσκονται καθ” όλη την διάρκεια της παράστασης πάνω στην σκηνή ακροβατώντας από το κωμικό στο τραγικό. Μικρή αστοχία ότι στο πρώτο μισό της παράστασης η πλάστιγγα γέρνει φανερά προς την κωμωδία χάνοντας έτσι μεγάλο μέρος από το ουσιαστικό νόημα της. Η τρίτη πράξη έντονα συγκινησιακή αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις για το σύνολο της παράστασης.

Ο φωτισμός της Βαλεντίνας Ταμιωλάκη, εάν και κινείται στα όρια του απλοϊκού στο περισσότερο μέρος της παράστασης, ανά διαστήματα έρχεται δημιουργικά να προσθέσει έντονα συγκινησιακά στοιχεία τονίζοντας το ψυχογράφημα των χαρακτήρων.

Η ταλαντούχα ηθοποιός  Άννυ Λούλου, στον ρόλο της Λαίδης, ανέδειξε τον χαρακτήρα του ρόλου και τις πολύ καλές υποκριτικές της δυνατότητες.

Εξαιρετικά τα σκηνικά του Δημήτρη Πολυχρονιάδη και η σκηνοθεσία του Μανώλη Δούνια  που εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο μία πολύ μικρή σκηνή κατορθώνοντας να ανεβάσουν ένα δύσκολο και μεγάλο θεατρικό έργο. Το έργο σαγηνεύει ως τρυφερή σάτιρα του θεατρικού κόσμου αλλά και ως διαπεραστική ματιά σε κάθε είδους σχέση αλληλεξάρτησης αναδεικνύοντας ολόκληρο το πλέγμα προσδοκίας και προδοσίας που κατακυριεύει τους εμπλεκομένους.

“Ο διάλογος είναι τόσο ακριβής και πειστικός, ποικίλος και ανεπιτήδευτος, που ακούγεται σα να μιλούν αληθινοί άνθρωποι. Eίναι μια ιστορία ανδρείας και τιμής. Είναι μια ιστορία που ασχολείται με την καλύτερη πλευρά της ανθρώπινης φύσης. Ακόμα κι αν οι άνθρωποι δε συμπεριφέρονται πολύ καλά, έχουν τους λόγους τους. Δεν ξέρεις τι πρόκειται να συμβεί μετά ή τι θα ειπωθεί ή ποιος πρόκειται να αναστατώσει ποιον. Είναι η ιστορία του παρασκηνίου.”

Ιαν ΜακΚέλεν

Συντελεστές:

Μετάφραση: Εύα Γεωργουσοπούλου
Σκηνοθεσία: Μανώλης Δούνιας
Σκηνικά: Δημήτρης Πολυχρονιάδης
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Φωτισμοί: Βαλεντίνα Ταμιωλάκη
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία Χανδρά
Φωτογραφίες-trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας
Επικοινωνία: Ανζελίκα Καψαμπέλη-Έλενα Γρίβα
Παραγωγή: Kart Productions

Ερμηνεύουν:

Αλέξανδρος Μυλωνάς, Μάνος Βακούσης,  Άννυ Λούλου, Ευγενία Αποστόλου, Νίκος Καλαμό, Δημήτρης Μαργαρίτης

Πληροφορίες:

Β’ Σκηνή  του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας

Κεφαλληνίας 18 Κυψέλη
Πληροφορίες – κρατήσεις: 2114117878

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Από 6 Νοεμβρίου έως 6 Φεβρουαρίου

Δευτέρα 21.00
Τρίτη 21.00
Κυριακή 17.00

Διάρκεια:

1.45 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων:
Κανονικό: 15 ευρώ
Μειωμένο: 10 ευρώ
Ατέλειες: 5 ευρώ

Προπώληση:
Viva.gr, 11876, Seven Spots, Reload, Media Markt, Ευριπίδης, Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων, Αθηνόραμα.gr, Viva Kiosk Σύνταγμα

H παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού

Επικοινωνία-προβολή στα ΜΜΕ
Ανζελίκα Καψαμπέλη– t.6945798883 |akapsamb@gmail.com
Έλενα Γρίβα-t.6977443343 | elena_griva@yahoo.com

Αλέξανδρος Τσώκος

Αλέξανδρος Τσώκος

Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1988. Η αγάπη για τον κινηματογράφο και το θέατρο με οδήγησε στην σχολή Λυκούργου Σταυράκου στο τμήμα κινηματογράφου και τηλεόρασης. Συνέχισα τις σπουδές στο τομέα τηςσκηνοθεσίας στο New York College για δυο χρόνια και ύστερα ακολούθησα μια σειρά σεμιναρίων με θέμα δημιουργική γραφή στο Εθνικό Κέντρο Βιβλίου με καθηγητή τον συγγραφέα Ανδρέα Μήτσου και κύκλο σεμιναρίων με θέμα την συγγραφή θεατρικού έργου στο θέατρο «Επί Κολωνό» με τον Ανδρέα Φλουράκη. Ύστερα ασχολήθηκα ενεργά στο χώρο με ταινίες μικρού μήκους και ως καθηγητής σε σεμινάρια με θέμα την σκηνοθεσία στουςπολυχώρους «Βρυσακι» και «Πολιτεία» στην Αθήνα.
Αλέξανδρος Τσώκος

Επόμενο άρθρο «Περί τυφλότητος» του Ζοζέ Σαραμάγκου στο θέατρο Bios

Προηγούμενο άρθρο «Ο ξένος» του Αλμπέρ Καμύ στο «Από Μηχανής θέατρο»

Αλέξανδρος Τσώκος

About the Author Αλέξανδρος Τσώκος

Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1988. Η αγάπη για τον κινηματογράφο και το θέατρο με οδήγησε στην σχολή Λυκούργου Σταυράκου στο τμήμα κινηματογράφου και τηλεόρασης. Συνέχισα τις σπουδές στο τομέα της σκηνοθεσίας στο New York College για δυο χρόνια και ύστερα ακολούθησα μια σειρά σεμιναρίων με θέμα δημιουργική γραφή στο Εθνικό Κέντρο Βιβλίου με καθηγητή τον συγγραφέα Ανδρέα Μήτσου και κύκλο σεμιναρίων με θέμα την συγγραφή θεατρικού έργου στο θέατρο «Επί Κολωνό» με τον Ανδρέα Φλουράκη. Ύστερα ασχολήθηκα ενεργά στο χώρο με ταινίες μικρού μήκους και ως καθηγητής σε σεμινάρια με θέμα την σκηνοθεσία στους πολυχώρους «Βρυσακι» και «Πολιτεία» στην Αθήνα.

Δείτε επίσης...

Καμία κριτική

Γράψτε την κριτική σας

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>