Οι προκλήσεις που κλήθηκα να αντιμετωπίσω ήταν πολλές, τόσο σε εμφανισιακό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Σε εμφανισιακό επίπεδο, έπρεπε να μάθω πώς να περπατάω με τακούνια και να βάζω μακιγιάζ, πράγματα πολύ δύσκολα για μένα, γιατί δεν ήθελα να βγει ο χαρακτήρας μου σαν καρικατούρα, αλλά να έχει μια αληθοφάνεια και μια αξιοπρεπή υπόσταση.

Συνέντευξη στον Nίκο Γινάργυρο

Ο ηθοποιός Ιωάννης Αθανασόπουλος μιλά αποκλειστικά στο kallitexnes.gr και στον Νίκο Γινάργυρο, με αφορμή την συμμετοχή του στην παράσταση «Το κάλεσμα της Λορίν» σε σκηνοθεσία Φένιας Αποστόλου που παίζεται στη Β΄ σκηνή του θεάτρου Αργώ (Small Argo full of Art).

-Πρωταγωνιστείς στην παράσταση «Το κάλεσμα της Λορίν» που εξερευνάει το ζήτημα των επιθυμιών ενός ανθρώπου και της ανταπόκρισης που λαμβάνει, όταν εξομολογείται αυτές τις επιθυμίες. Πώς αντιλαμβάνεσαι εσύ την ιστορία του έργου;

Ιωάννης Αθανασόπουλος: Το έργο μάς παρουσιάζει ένα ανδρόγυνο, τον Πέδρο και την Ρόζα, οι οποίοι γιορτάζουν την επέτειο γάμου τους, πηγαίνοντας στο καρναβάλι ντυμένοι ως Λορίν Μπακόλ και Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ αντίστοιχα. Μέσα από αυτό το γεγονός, προκύπτει μια βαθιά εξομολόγηση από την πλευρά του Πέδρο που ανατρέπει τα πάντα. Κατά την γνώμη μου, το έργο επικεντρώνεται στην καταπίεση που υφίσταται ο ήρωας όσον αφορά την σεξουαλική του ταυτότητα.

­-Πόσο εύκολο θεωρείς ότι είναι για έναν άνθρωπο να μοιραστεί τις πολύ προσωπικές του επιθυμίες;

Ιωάννης: Θεωρώ ότι όταν η αγάπη έχει ουσιαστική υπόσταση, ένας άνθρωπος μπορεί να μοιραστεί τις επιθυμίες του και τα «θέλω» του με τον σύντροφό του, αρκεί να υπάρχει αλήθεια, κατανόηση κι εκτίμηση ανάμεσα σε ένα ζευγάρι, όσο δύσκολο κι αν είναι μερικές φορές.

– Ποιές ήταν οι προκλήσεις που κλήθηκες να αντιμετωπίσεις, όταν ανέλαβες τον ρόλο του Πέδρο;

Ιωάννης: Οι προκλήσεις που κλήθηκα να αντιμετωπίσω ήταν πολλές, τόσο σε εμφανισιακό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Σε εμφανισιακό επίπεδο, έπρεπε να μάθω πώς να περπατάω με τακούνια και να βάζω μακιγιάζ, πράγματα πολύ δύσκολα για μένα, γιατί δεν ήθελα να βγει ο χαρακτήρας μου σαν καρικατούρα, αλλά να έχει μια αληθοφάνεια και μια αξιοπρεπή υπόσταση. Σε πρακτικό επίπεδο, ήθελα να αποδώσω τον Πέδρο με εντελώς διαφορετικό τρόπο από αυτόν που ερμηνεύω την Λορίν, ώστε να μην μοιάζουν οι δύο ήρωες μεταξύ τους.

-Ποιές σκηνές σε άγγιξαν πιο πολύ και θεωρείς ότι είναι οι πιο δυνατές στιγμές του έργου και γιατί;

Ιωάννης: Η σκηνή που με φορτίζει συναισθηματικά πιο πολύ είναι η σκηνή στη σκάλα, όπου ο Πέδρο εξομολογείται στην Ρόζα για πρώτη φορά την καταπίεση που νιώθει στην ζωή του και η δεύτερη πιο έντονη και τραγική σκηνή είναι στο τέλος, όπου η ηρωίδα αποφασίζει να τον αποδεχτεί έτσι όπως είναι και μένει μαζί του.

-Με την σκηνοθέτιδα της παράστασης Φένια Αποστόλου έχεις συνεργαστεί και στο παρελθόν. Τι σημαίνει για σένα αυτή η νέα συνεργασία και τι ήταν αυτό που αποτέλεσε κριτήριο για να αποδεχτείς την πρόταση αυτή;

Ιωάννης: Γνώρισα την Φένια Αποστόλου το 2015 στη παράσταση «Other side» που κάναμε, την οποία παρουσιάσαμε στην Πάτρα και σε κάποιες πόλεις της Ευρώπης. Η συνεργασία μου με την Φένια Αποστόλου σημαίνει πολλά για μένα, γιατί είναι μία γυναίκα δραστήρια, γενναιόδωρη και λάτρης της τέχνης. Σου αφήνει χώρο να εκφράσεις τις προτιμήσεις σου και  σε εμπνέει. Αποδέχτηκα την πρότασή της, γιατί την εμπιστεύομαι με κλειστά μάτια και την ευγνωμονώ για την πίστη που έδειξε στο πρόσωπό μου.

Πιστεύω ότι, το θέατρο θα πρέπει να φέρνει στην επιφάνεια απόψεις πάνω σε άβολα θέματα, γιατί οι θεατές μαθαίνουν πράγματα που δεν ξέρουν και προβληματίζονται από την κάθε παράσταση.

24133711_1607891562602050_1350168640_n

-Έχεις λάβει μέρος και στην παράσταση «Βυθός» της Ναταλίας Κατσού που εξιστορούσε το δύσκολο ζήτημα της παράνομης παιδικής εργασίας. Κατά την γνώμη σου, το θέατρο πρέπει να καταπιάνεται με τόσο άβολα θέματα σαν αυτά του «Βυθού» και της παράστασης «Το Κάλεσμα της Λορίν» και γιατί;

Ιωάννης: Η αλήθεια είναι ότι μέσω του θεάτρου εκφράζονται οι απόψεις των ηθοποιών ή των σκηνοθετών, ακόμα κι αν έρχονται σε αντίθεση με την γνώμη των θεατών. Πιστεύω ωστόσο, ότι το θέατρο θα πρέπει να φέρνει στην επιφάνεια απόψεις πάνω σε άβολα θέματα, γιατί οι θεατές μαθαίνουν πράγματα που δεν ξέρουν και προβληματίζονται από την κάθε παράσταση, όπως συνέβη με τον «Βυθό» αλλά και με το «Κάλεσμα της Λορίν». Αν καταφέρεις έναν θεατή να σκεφτεί και να συζητήσει μια παράσταση όταν θα πάει στο σπίτι του, αυτό είναι επιτυχία, όπως έλεγε κι ένας καθηγητής μου στην δραματική σχολή.

-Έχεις συμμετάσχει σε παραγωγές με πολύ γνωστούς και καταξιωμένους σκηνοθέτες. Τί έχεις αποκομίσει από την συνεργασία μαζί τους και ξεχωρίζεις κάποιον από αυτούς;

Ιωάννης: Η αλήθεια είναι ότι έχω δουλέψει πιο πολύ με νέους σκηνοθέτες, από τους οποίους έχω πάρει στοιχεία που με έχουν βοηθήσει πάρα πολύ στη δουλειά μου. Έχω αποκομίσει την γενναιοδωρία κάποιων ανθρώπων, το πείσμα, την εργατικότητα και την εμπιστοσύνη ότι θα βγει ένα άρτιο αποτέλεσμα μέσα από την ενασχόλησή μου με έναν ρόλο. Όταν συνεργάζεσαι με νέους ανθρώπους βλέπεις τα πράγματα με μια πιο σύγχρονη ματιά και από άλλη οπτική γωνία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα ήθελα να συνεργαστώ με μεγαλύτερους σκηνοθέτες.

Η συνεργασία που ξεχωρίζω και πάντα την θυμάμαι με αγάπη είναι το πρώτο έργο που συμμετείχα, όντας ακόμα στο πρώτο έτος της Δραματικής σχολής. Ήταν η παράσταση «Όχι για αηδόνια» του Αλέξανδρου Κοέν  που αποτέλεσε για μένα μια πολύ ευχάριστη στιγμή.

-Τί σημαίνει θέατρο για σένα και πώς μπήκε η υποκριτική στη ζωή σου;

Ιωάννης: Το θέατρο για μένα είναι μία μορφή ψυχανάλυσης, που με ωθεί να τεστάρω τα όριά μου κάθε φορά και με βοηθάει να καταπολεμήσω την ανασφάλειά μου. Με κάνει να πατάω πιο σταθερά στα πόδια μου, να εξελίσσομαι και να εκφράζομαι καλύτερα. Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορώ να φανταστώ τον εαυτό μου χωρίς το θέατρο στην ζωή μου.

Η υποκριτική μπήκε στη ζωή μου από όταν ήμουν μικρό παιδάκι και πάντα ήμουν ενεργό μέλος στην θεατρική ομάδα, τόσο του σχολείου, όσο και του πανεπιστημίου. Αποφοιτώντας από το πανεπιστήμιο, ήξερα ότι ήθελα να ασχοληθώ επαγγελματικά με το θέατρο και είμαι χαρούμενος με αυτή την απόφασή μου.

-Έχεις υπάρξει μέλος της θεατρικής ομάδας του Πανεπιστημίου «La Sapienza« της Ρώμης. Πώς βίωσες, λοιπόν, αυτή την εμπειρία και ποιές ομοιότητες εντόπισες στο πώς κάνουν θέατρο αυτές οι δύο χώρες;

Ιωάννης: Μέσα από το πρόγραμμα Εράσμους βρέθηκα στο πανεπιστήμιο La Sapienza της Ρώμης για ένα εξάμηνο. Συμμετείχα στην ερασιτεχνική ομάδα του πανεπιστημίου και εισέπραξα ότι οι Ιταλοί είναι ευχάριστοι, εργατικοί και αγαπάνε πολύ το θέατρο, τις ελληνικές τραγωδίες και τον Αριστοφάνη. Θεωρώ λοιπόν ότι οι δύο χώρες έχουν πολλές ομοιότητες, γιατί έχουν σχεδόν την ίδια κουλτούρα.

-Μία ευχή που θα ήθελες να κάνεις;

Ιωάννης: Θα ήθελα να ευχηθώ για όλους μας υγεία σωματική, ψυχική και διανοητική. Επίσης, θα ήθελα να ευχηθώ λίγο περισσότερη δικαιοσύνη και γενναιοδωρία.

– Σας ευχαριστώ πολύ για αυτή την αποκλειστική συνέντευξη και εύχομαι να έχετε μία πορεία γεμάτη επιτυχίες!

Το θέατρο για μένα είναι μία μορφή ψυχανάλυσης, που με ωθεί να τεστάρω τα όριά μου κάθε φορά και με βοηθάει να καταπολεμήσω την ανασφάλειά μου. Με κάνει να πατάω πιο σταθερά στα πόδια μου, να εξελίσσομαι και να εκφράζομαι καλύτερα.

24133421_1607891825935357_735072257_n

Ταυτότητα της παράστασης:

Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Φένια Αποστόλου 
Σκηνικά-Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου
Σχεδιασμός Φωτισμών: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Μουσική Επιμέλεια-Ηχητικό Τοπίο: Μιχάλης Τσίχλης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Παρισσινού
Ειδικές Κατασκευές: Αλέξανδρος Λόγγος 
Φωτογράφιση: Αθηνά Σαρηγιαννίδη
Μακιγιάζ Φωτογράφισης: Βασίλειος Πίκουλας
Trailer 1: Μιχαήλ Μαυρομούστακος
Trailer 2: Θεοφύλακτος Αργυρού
Συμπαραγωγή: Λυδία Λίθος – Θέατρο Αργώ
Ερμηνευτές: Ιωάννης Αθανασόπουλος (Πέδρο), Βιργινία Ταμπαροπούλου (Ρόζα)

Υπεύθυνος επικοινωνίας-μάρκετινγκ: Άρης Σομπότης

Υπεύθυνη προβολής-δημοσίων σχέσεων: Νατάσα Παππά

Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Σάββατο και Κυριακή στις 21:30
Πρεμιέρα: Σάββατο 21 Οκτωβρίου 2017

Τελευταία παράσταση: Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2017

Τιμές εισιτηρίων:

Κανονικό: €12

Μειωμένο: €10

Προπώληση εισιτηρίων στο viva.gr και στο ταμείο του θεάτρου.

Για περισσότερες πληροφορίες:

– Τηλ.: 210 5201684 (ταμείο θεάτρου)

-Website Β΄ σκηνής θεάτρου Αργώ: www.asmallargofullof.art