Συνέντευξη στον Νίκο Γινάργυρο 

Βρεθήκαμε στον φιλόξενο και ζεστό Πολυχώρο «Διέλευσις» στην Κυψέλη που παίζεται για δεύτερη χρονιά επιτυχίας το εμβληματικό έργο του Σαίξπηρ «Άμλετ» με την παράσταση «Άμλετ vs Τέλμα», υπο την δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθετική προσέγγιση της Χρυσάνθης Κορνηλίου.

Η Μαρία Μαλλούχου υποδύεται εξαιρετικά τον ρόλο της Γερτρούδης. Πρόκειται για μία ηθοποιό με σπουδές στη Θεατρολογία του Πανεπιστημίου Royal Holloway University of London και στην Δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου.

– Μίλησέ μας για την παράσταση «Άμλετ vs Τέλμα», υπο την σκηνοθετική προσέγγιση της κας Χρυσάνθης Κορνηλίου και πώς αυτή αποδίδεται.

Μαρία Μαλλούχου: Καταρχήν, ο «Άμλετ» είναι ένα από τα πιο δύσκολα κλασικά θεατρικά κείμενα παγκοσμίως. Στην παράσταση διατηρήθηκε το κλασικό κείμενο του Σαίξπηρ, αλλά υπο την άποψη του Martin Lings, του Άγγλου κριτικού και λογοτέχνη, ο οποίος έχει ασχοληθεί πολύ με τον Σαίξπηρ. Ο Martin Lings διαμόρφωσε και ανέλυσε το κείμενο, δίνοντάς του κάποιες θρησκευτικές, φιλοσοφικές και ψυχολογικές διαστάσεις. Πάνω στην άποψή του Lings λοιπόν και με βασικό άξονα την τελετουργία, βασίστηκε η επεξεργασία του κειμένου και η σκηνοθετική προσέγγιση της κας Χρυσάνθης Κορνηλίου, συνδυάζοντας παράλληλα την αφαιρετικότητα  σκηνικών και κοστουμιών, αλλά διατηρώντας αυτούσιες λέξεις, ερμηνείες, συναισθήματα.

-Μίλησέ μας για τον ρόλο που υποδύεσαι και ποιά είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που δικαιολογείς και ποιά καταδικάζεις αναλύοντας την ψυχοσύνθεση του ήρωά σου;

Μαρία: Η Γερτρούδη είναι ένας πολύ δύσκολος ρόλος, όπως και όλοι μέσα στο έργο. Από την αρχή μέχρι το τέλος βιώνει πολλές μεταπτώσεις και περνάει μέσα από πάρα πολλά στάδια. Πρόκειται για μια δύσκολη και επίπονη διαδικασία με πολλές εκφάνσεις, από την φιληδονία μέχρι την μετάνοια, την άγνοια και την γνώση. Επίσης, υποδυόμενη την μητέρα του Άμλετ, έρχομαι σε επαφή με κάτι ξένο προς εμένα, που είναι η ψυχοσύνθεση μιας μάνας. Μπαίνοντας στην ανάλυση του ρόλου και τα χαρακτηριστικά του, έτσι ώστε να μπορέσω να κατανοήσω κάποια πράγματα και μετά να τα ερμηνεύσω, ήθελα να τον αγαπήσω πρώτα με τις αδυναμίες του και τα ελαττώματά του, οπότε όλα τα βρίσκω υπέροχα!

mallouchou

Μπαίνοντας στην ανάλυση του ρόλου και τα χαρακτηριστικά του, έτσι ώστε να μπορέσω να κατανοήσω κάποια πράγματα και μετά να τα ερμηνεύσω, ήθελα να τον αγαπήσω πρώτα με τις αδυναμίες του και τα ελαττώματά του, οπότε όλα τα βρίσκω υπέροχα!

– Η Γερτρούδη τελικά ως έρμαιο του έρωτά της, πιστεύεις ότι γίνεται θύτης ή θύμα;

Μαρία: Η Γερτρούδη στην αρχή γίνεται ασυνείδητα συνεργός σε αυτή την πλεκτάνη. Στη συνέχεια όμως, θα έλεγα ότι γίνεται θύμα του Κλαύδιου κι έπειτα θύμα απέναντι στον Άμλετ -ένα θύμα που αναγνωρίζει τα λάθη και τα πάθη της και πρέπει να φτάσει στην δική της λύτρωση.

– «Τέλμα», τι σημαίνει για σένα μεταφέροντάς το ως έννοια στη σημερινή πραγματικότητα; Πώς το προσδίδεις, ως έννοια τέλους ή αρχής νέων πραγμάτων;

Μαρία: Αν σκεφτούμε ότι, εκτός από το σκοτάδι, υπάρχει το φώς και πως αυτή η διττότητα εμπεριέχεται στην ζωή μας, το τέλμα δεν είναι τερματικός σταθμός, αλλά είναι μία τελματική κατάσταση που όμως θα δώσει το έναυσμα για κάτι καινούργιο.

– Εκτός από ηθοποιός, είσαι και σεναριογράφος και μάλιστα βραβευμένη. Μίλησέ μας λοιπόν και για αυτή σου την ιδιότητα.

Μαρία: Είχα πάρει το πρώτο βραβείο από την Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος για το σενάριο μίας μεγάλου μήκους ταινίας, που δεν έχει γυριστεί ακόμα, με τίτλο «Ratsa Negativa«. Επίσης, έχω πάρει και το πρώτο βραβείο στο φεστιβάλ του Νέου Κόσμου για το έργο μου «Μανταρίνια- Φράουλες».

– Τι σε συναρπάζει περισσότερο, η συγγραφή, η υποκριτική ή και τα δύο;

Μαρία: Νομίζω ότι η μεγάλη μου αγάπη είναι τελικά η συγγραφή, επειδή είναι μοναχικός ο δρόμος. Απο κει και πέρα δεν μπορώ να τα διαχωρίσω. Σίγουρα όμως, είναι διαφορετική η προσέγγιση και ο τρόπος λειτουργίας  μεταξύ συγγραφής και υποκριτικής. 

– Μαρία σε ευχαριστούμε πολύ για αυτή την αποκλειστική συνέντευξη και σου ευχόμαστε καλή επιτυχία σε ότι κάνεις.

«Τέλμα» δεν είναι τερματικός σταθμός, αλλά είναι μία τελματική κατάσταση που όμως θα δώσει το έναυσμα για κάτι καινούργιο.

1016167_619158648102816_1720421867_n