Η Στέβη Κούβαρη Μπουζιάνη – SteviKvr. Bouziani, εξαιρετική σκηνοθέτης στο θέατρο και συγκλονιστική θεατρική συγγραφέας. Θεατρικά της έργα έχουν συγκινήσει έντονα το κοινό, με θέματα αιχμηρά, κοινωνικά.
Ψυχόδραμα, μονολόγοι, αλλά και ευρυματικές μαύρες κωμωδίες, εως μουσικές παραστάσεις. Οτι αναλαμβάνει, το κάνει κυριολεκτικά επιτυχία, έχουμε παρακολουθήσει… Τολμηρή πρωτοπόρα με δική της ταυτότητα.
Θέλει να φαίνεται η δουλειά της, λιγότερο εκείνη. Η συνέντευξη με αφορμή την νέα της συνεργασία με τη μεγάλη δισκογραφική εταιρεία Fm Records.

Είχαμε πρωτοπαρουσιάσει το ξεκίνημα της ιδέας της σε προηγούμενη συνέντευξη της, τουλάχιστον ένα χρόνο πριν και είχαμε μιλήσει για το Νέο Νέο Κύμα, music, ιδέα που είχε συζητηθεί.
Στον Άνεμο Βροχή – συνεργασία συμπαραγωγή και σκηνοθετεί μουσικά τα 14 νέα τραγούδια με ποιότητα από το project της ιδέας της Νέο Νέο Κύμα, music.

Ας την «ανακρινουμε», όπως και εκείνη κάνει στους υπέροχους καλεσμένους της στην εκπομπή της, Κομπλέ Όλα Πενα, στο Μεταδεύτερο.

411529671_1102265904276825_1990570732985147530_n

– Στέβη, αφήνεις αυτή τη φορά το θέατρο που είναι σπίτι σου και κυριαρχείς στη δισκογραφία. Σκηνοθετείς μουσικά και παράγετε το album Στον Ανεμο Βροχη, μουσικό έργο εξαιρετικής αισθητικής. Κυκλοφόρησε 28 Νοεμβρίου από την FM Records. Σύστησε μας το project Νέο Νέο κύμα, music για όσους δεν το είχαν παρακολουθήσει σε προηγούμενες αναφορές που αποκλειστικά έδωσες σε συγκεκριμένα μέσα και το Kallitexnes.gr.

Στέβη: Νέα μουσική τάση. Ήταν ανάγκη στον πολυηχητικό περιβάλλοντα χώρο που συνυπάρχουμε. Η ετικέτα (label), ζητά ανθρωποκεντρικά το χαρακτήρα. Προϋπήρχε, ωρίμαζε, φυσικά δημόσια και σε ομάδες και πρώτες ανακοινώσεις μου, Άνοιξη του ’22. Από το ’21 ετοιμαζόταν με ένα πρώτο τότε δοκιμαστικό δείγμα. Δεν είχε προχωρήσει ως όφειλα διότι υπήρχαν σε εκκρεμότητα άλλα project.

Τώρα αφοσιωμένη είχα την ευκαιρία. Το album το δουλεύουμε καιρό ωστόσο. Τώρα φτιάνει σε εσάς.
Κυκλοφόρησε Tο Χείλος της Στιγμής, και με videoclip, όπου πρωταγωνίστησε η γνωστή ηθοποιός Πωλίνα Γκιωνάκη. Σε προγενέστερη περίοδο, το τραγούδι είχε συμπεριληφθεί, μετά και από τα πέντε singles, Ιθάκη, Ψίχουλο μιας Βροχής, Ωδή, Νταντεύω τα Μάτια, Νανούρισμα της Εριδας, στο album, υπό το project Νέο Νέο Κύμα music, της εταιρείας που είμαι και αποτελεί την έδρα μου, της καινοτόμας FM Records.

Έφτασε από το Σεπτέμβριο αποσπασματικά και τώρα από 28 Νοεμβρίου με το album.
Αυτό περίπου είναι το διαδρομικο της ταξίδι όμως έχει καταχωρηθεί αρκετά νωρίτερα και κύρια στο μυαλό και τα εσώψυχα. Με οδηγό τον πατέρα μου γνώστη της μουσικής που πια δεν είναι αναμεσά μας και του αφιερώνω το album, υπάρχει και το ομότιτλο τραγούδι Νικόλας… να ‘μαστε να τα λέμε.

413418262_3662771170711102_7159205147994461816_n

To project, aφορά έντεχνα και παρέντεχνα μέρη του εσώτερου εαυτού, με εκφραστικά μέσα μουσικότητας.
Μια τάση λιτής φόρμας για τον άνθρωπο που ασφαλώς μπορεί να χωρέσει τέχνες όπως λογοτεχνία και εικαστικά. Η ιδέα εδώ είναι στη μουσική και συμπαράγεται από την δυναμική και καινοτόμα δισκογραφική που ανήκω καλλιτεχνικά. Το μουσικό σχήμα που παράγουμε είναι Νέο Νέο Κύμα music, συνεργατικά, αποκλειστικά και μόνο με την έδρα μου, την FM Records, σε ότι αφορά τις μουσικές εκδόσεις. Αγκάλιασε με ευαισθησία και γνώση τη δημιουργία του. Με την καθοδήγηση της, είχα μια επιπλέον καλλιτεχνική εμπειρία που με συγκινεί.

Αποτελεί μια τάση σε μουσικό πεδίο, που θα εξελίσσεται, θα μεταμορφώνεται στη διάθεση της λιτότητας και της ποιοτικής αφαίρεσης, όχι για την αφαίρεση, αλλά για την ανάδειξη των ανθρωπίνων συναισθημάτων. Η τάση προβάλλεται και υπάρχει μέσα στο album, αναπαράγει αρχέτυπα με εναλλαγές από το παλιό στο νέο και με έντονο εσωτερισμό. Σε κοινή πορεία, συνάφεια και υποστήριξη, από την διορατικότητα της FM Records προσέθεσε τον ποιοτικό μας στόχο. Το αποτέλεσμα 14 καινούργια τραγούδια, για την αρχική ολότητα. Συνεχίζουμε, με ευθύνη, ποιότητα , μεράκι, για το αποτέλεσμα.

414000435_289351384137071_3966897365279287112_n

– Τι μας λέει ο τίτλος; Συνήθως ακούγεται βροχή στον Άνεμο. Σημαίνει τι στον Ανεμο Βροχη;

Στέβη: Καταρχάς είναι ο τίτλος του album μιας αρχικής ολότητας που περιλαμβάνει το project μας. Ειδικότερα δίνει τις δυνατές εικόνες. Η βροχή περικλείει τον άνεμο εκείνος δεν την συμπαρασύρει στη άτακτη και λυσσαλέα διαδρομή του. Δύναται να έχει συστατικό της τον άνεμο. Αποτελεί σταθερή δομή. Όπως και κάθε συναίσθημα μας, παραφραστικά και αλληγορικά. Τη βροχή τη βλέπεις. Είναι αυτή. Τον άνεμο όχι. Το υγρό στοιχείο, είναι το δώρο εξαγνισμού για όσα συνήθως οι άνθρωποι δεν συγχωρούν. Έχει τη λύτρωση των άλλων στοιχείων που μας απαρτίζουν. Στα τραγούδια υπάρχει έτσι η σύνδεση του ορατού, αοράτου.

– Είναι έργο εξαιρετικής αισθητικής. Πως προέκυψε να επιλέξεις την Αρχαία Λύρα;

Στέβη: Είναι σύμβολο, κλείνει την ιδια τη ζωη. Ανατρέξτε και στις μυθικές διηγήσεις. Έρχεται στο σήμερα και ενώνει τις ιδιότητες , από κάθε αρχέτυπο μας, με το σύγχρονο. Στο πρώτο άλμπουμ το αρχετυπικό μέλημα συνοδεύει υποκείμενα κάθε κοσμοθεωρία μας. Ήταν στόχος η ένωση του παλαιοτέρου χωρις χρόνους έως το παρόν. Εξευγενισμός και εξανθρωπισμός με δίαυλο μουσικότητας.

411526955_386865980411969_389727901121957126_n

– Πες μας για τις ερμηνείες.

Στέβη: Ο μουσικοσυνθέτης Θανάσης Κλεώπας ερμηνεύει, συνδιαλέγεται με την οικεία του μουσική διάθεση, τις ιδιόχρωμες του φωνητικές δυνατότητες, μέσα και από την εμπειρία του ως μουσικός της Αρχαϊκής λύρας του Απόλλωνα.
Συμμετέχουν:
Ο σημαντικός Βασίλης Λέκκας.
Η σπουδαιότητα του προσδίδει με τη συγκινητική αναντικατάστατη ερμηνεία του. Αποτελεί μουσική ιστορία Αμετακίνητα μοναδική. Εάν κάποιοι ηθοποιοί, μιλούσαν τις λέξεις όπως ο Βασίλης Λέκκας με το νόημα όπως το περικλείει στο τραγούδι, θα ήταν η ίδια η ποίηση δημιουργία, σε θεατρική σκηνή έχω σκεφτεί.

Ο Νίκος Στρατάκης με ρίζες κρητικές, την αυθεντική του μουσική παιδεία φέρνει νέα ηχοχρώματα. Με καθαρό ήχο ακόμα και στο συντονισμό που έχουν τα σύμφωνα.

Η Βάλια Τσιργιώτη, η ιδιότυπη χροιά της αγγίζει τις νότες στη μελωδικότητα, όπως ελάχιστες φωνές έχουν τη δυνατότητα, τοποθέτησης φυσικής βαθύτητας της φωνής της. Με μοναδική ερμηνεία.

Η Εράσμια Μάνου η ευρύτητα της και το κράμα από τις νότες της με μπάσες χορδές και ροκ τονισμούς, φέρνει μια ειδική υπέροχη επίσης ερμηνεία, δική της και σε ανατάσσει συγκινησιακά.

Ο Πωλ Ζαχαριάδης male Contralto, η υπερευαισθησία του η φωνητική, απογειώνει τη συναισθηματική μας ευαισθησία, με το τραγούδι να λειτουργεί ως πρωτογενές.
Θέλω να αναφέρω τους μουσικούς που μετέχουν. Κριτήριο γνώση, τρόπο που χρωματίζει καθένας με νότες τα τραγούδια, συναισθηματικά.

416128256_1750691612107205_3278732537068641559_n

Μix – mastering στούντιο Arion Νίκος Πιτλογλου. TommieBouzianis κιθάρα – ηλεκτρική κιθάρα. Νίκος Πιτλογλου πιάνο – ηλεκτρικό πιάνο. Νίκος Νικολόπουλος φλάουτο – κλαρινέτο –πλήκτρα. Γιαννης Καμπανταιδης κοντραμπάσο –κρουστά. Δημήτρης Κοταρριδης βιολοντσέλο. Γιώργος Κοντοβας ακορντεόν. Θοδωρής Λυκουροπουλος βιολί. Γιωργος Ρασούλης κρητικό λυρακι . Αποστολος Πρεπονης βιολι, Ταμπουρ γυαλι. Σολης Μπαρκη κρουστά. Γιαννης φωτακης Τρομπέτα. Επιμέλεια συγκέντρωσης αρχειακού μουσικού υλικού Νίκος Νικολόπουλος. Επίσης αρκετοί από τους μουσικούς επιμεληθήκαν τον ήχο τους με τρόπο ώστε να πάρω τα θέματα με οδηγία αρχαϊκής, θεατράλε, η κινηματογραφικής αίσθησης – αισθητικής ανάλογα το τραγούδι. Μια μεταξύ μας δημιουργική διαδικασία. Ταυτόχρονα χρησιμοποιήθηκαν για ηχογράφηση, Studio Astra Κρήτη, Studio Mad Hat Music Νίκος Βογιατζάκης Κρήτη, Studio Decibel Δημήτρης Μπέλλος Αθήνα, Stevedickins Σέρρες για τις ανάγκες της παραγωγής.

– Είπες πρώτο άλμπουμ. Δηλαδή θα υπάρξει και δεύτερο album; Θέλουμε την είδηση.

Στέβη: Νωρίς για να ανοίξω την απάντηση μου. Μόλις έχει κυκλοφορήσει το πρώτο και μάλιστα με σημαντικές ακροάσεις ήδη στο spotify, τα singles επίσης τα αναζητούν, και τα λόγια που λέγονται για το συγκεκριμένο μουσικό έργο δεν σας κρύβω συχνά και αυθόρμητα με κάνουν ευσυγκίνητη. Σας ευχαριστώ… εσάς που και η ίδια μαζί σας τώρα είμαι ακροάτρια του album. Το επόμενο όταν ωριμάσει, στην εξελικτική διαδρομή του project.
Ωστόσο δίνω μια είδηση σε εσάς ειδικά, Νίκο. Εξάλλου το kallitexnes.gr, το εδραίωσες και πάντα τιμάς κάθε δουλειά μου. Πλησιάζει η κυκλοφορία, δυο και ενός τραγουδιών.
Ερμηνεύουν τα δυο, ο σπουδαίος Βασίλης Λέκκας, ο οποίος θέλω να το πω δημοσίως, διακρίνεται για την απαράμιλλη ταπεινότητα του, την συνέπεια του και την εσωτερικότητα του, είναι παράδειγμα ήθους συμπεριφοράς. Από μόνα τους τα δυο τραγούδια, αποτελούν ιδέα πρότυπο, και αγγίζουν αρχαϊκό, ακόμα πιο ευρύ σε σπουδή και συναίσθημα, από το αρχέτυπο. Ξέχωρα του project.

Το ένα, επίσης ξέχωρα, είναι με την ερμηνεία της εξαιρετικής Βάλιας Τσιργιώτη όπου θα αποτελέσει έκπληξη. Συγκινεί δυναμώνει και φέρνει ρίγος, μια συνεργασίας μας, που δημιουργικά μας ενώνει εκ νέου και ξανά. Σε διαφορετικό μουσικό ύφος, αλλά με ολη του την ποιότητα.
Περσότερα σε επόμενη κουβέντα μας.

413458660_692475273083441_2820968667523301701_n

– Οι στίχοι σου γίνονται σύμβολο. Πως νιώθεις;

Σύμβολο; Ξέρεις τι θέλω; Στης ψυχής μας το κελάρι να υπάρχουν και να αναβλύζουν το νέκταρ τους στο ποτήρι της ζωής μας.
Ηχούν στις καρδιές σας. Δεν ξέρω αν είναι σύμβολο, είναι όμως ψυχή.
Τα τραγούδια τρέχουν και ρέουν με αλήθεια στην αλήθεια σας.
Έχουν γραφτεί με την εικόνα που απευθύνεται στα κοινά μας συναισθήματα.
Η συναισθηματική νοημοσύνη μας είναι αληθινή και αλλάζει μονάχα στη διαχείριση.
Το αποτέλεσμα είναι να είμαστε με σεβασμό και ευγένεια στον κόσμο του συναισθηματικού μας σύμπαντος.
Εάν τώρα οι στίχοι μου γίνονται σύμβολο ας είναι για να γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι.

– Τι είναι τελικά ποιητής; Ποιήτρια Στέβη Κούβαρη Μπουζιάνη. Αυτόχειρας η μύστης και οδηγός;

Ο ποιητής είσαι εσύ, ο άλλος, εκείνη, εκείνος. Τι κρατάς τι πετάς;
Η ποίηση είμαστε εμείς στη ζωή.
Η ζωή είναι ποίηση.
Η ζωή είναι μύστης, οδηγός και το παρελθόν της η αυτοχειρία της.
Ποιώ ήθος ζωής, όπου κι όταν μπορώ με μέλλον διότι σέβομαι το δώρο που λέγεται ζωή.
Ταιριάζω με εκείνους που σέβονται τις συνήθειες τις καλλιτεχνικές μου και το αξιακό μου σύστημα με τους άλλους δυστυχώς καταλήγω να είναι μια δοκιμαστική καλλιτεχνική φάση. Δεν μετρώ τι παίρνουν τι δίνω, μετράω μόνο όπως παντού άλλωστε τον άνθρωπο.
Πιστεύω στον άνθρωπο και στον απάνθρωπο.
Απάνθρωπος είναι όποιος δεν σέβεται την ύπαρξη του σε συνάρτηση σεβασμού της ύπαρξης κάθε ατόμου.
Όπως πάντα λέω και θα λέω, από έναν καταγεγραμμένο αφορισμός μου : «Ο καλλιτέχνης όσο υψώνεται η τέχνη οφείλει να ταπεινώνεται».
Είναι η έμπνευση θεός κι εμείς οι καλλιτέχνες είμαστε η ψυχή της.

– Νέο Νέο Κύμα, music, όντως δεν ξέρω αν έχουμε ακούσει κάτι ανάλογα πλούσιο σε ερεθίσματα, εδώ και πολλά χρόνια… Στο οποίο δίνουν συνοχή οι στίχοι σου Στέβη. Είναι έτσι;

Έντυσα στίχους τις αρχικές μελωδίες του μουσικού συνθέτη Θανάση Κλεωπα.
Μετά έφερα το σχεδιασμό των οργάνων και οι μουσικοί έδωσαν επίσης τον καλύτερο τους εαυτό τους. Έχοντας πάρει τα μέρη της αισθητικής που ήθελα, προχωρήσαμε. Όλη η διαδικασία ήταν μοναδική εμπειρία. Προέρχομαι από το θεατρικό χώρο. Ο θίασος σε δημιουργία έτσι έχω την οπτική, της ενορχήστρωσης.

413160475_903791474431715_873823639744340933_n

– Η μουσική κατέχει σημαντικό ρόλο στη ζωή σου, διαλέγεις θέατρο ή μουσική;

Μπορώ και τα συνδυάζω . Φαντάσου μια σκηνοθεσία χωρίς ρυθμό, ένα σύνολο ανθρώπων χωρίς αρμονία, ένα στοπ καρέ να εναλλάσσεται με άλλο δίχως μουσικότητα. Ακόμα και μια φωτογραφία περικλείει στην κίνηση, τη λέξη που ένας στίχος μπορεί να δώσει και να μελωδεί. Η μελωδία είμαστε όλοι εμείς.
Οι τέχνες είναι όλες κάθε μια και όλες μια. Όπου μπορούμε και θέλουμε είμαστε. Δεν είναι εύκολο, αλλά είναι σπουδαίο οι δημιουργοί να επικοινωνούν την έμπνευση τους με τα εργαλεία της παιδείας τους. Ανοίγουν νέους δρόμους.
Πώς να ξεχωρίσω τις τέχνες, όταν ήδη θεωρώ τον κόσμο δημιουργία και τους ανθρώπους είτε καλλιτέχνες, είτε όχι, δημιουργούς;

– Επηρεάστηκες στη γραφή σου σε στίχους από τη θεατρική σου γραφή;

Ασφαλώς, aλλά θα σε εκπλήξω. Πάντα οπότε είναι να γράψω στίχους θεωρώ θα περιορίσω την ευρύτητα της σκέψης.
Έχω γράψει κι αγγλόφωνο, ελάχιστα. Τελικά δεν είναι έτσι! Ειδικά όταν γράφεις την αλήθεια σου και όταν ξέρεις τον τρόπο. Εξάλλου πάντα υπερβαίνω με τη ταυτότητα της γραφής μου τον εαυτό μου, πηγαινοέρχομαι σε όλα τα είδη. Πάντα όμως γνωρίζω που και γιατί πάω. Δεν μου αρέσουν οι διαχωρισμοί, οι τίτλοι, τα κλισέ. Όπως έλεγε και ο StanislawJerzyLec : “Η συνείδησή του ήταν πεντακάθαρη. Δεν την είχε χρησιμοποιήσει ποτέ.”
Έτσι γράφω με την πένα της αλήθειας μου για τέτοιες συνειδήσεις.
Και άλλοτε για όμοιες αλήθειες μου.

– Στέβη σε ευχαριστώ για αυτή τη γεμάτη πανέμορφη συνέντευξη.

Νίκο σε ευχαριστώ για όσα είχα την ευκαιρία να πω και δεν θα ήθελα να παραλείψω, το album, είναι αφιερωμένο στον πατέρα μου Νικόλα, που ήταν κι εκείνος γνώστης της μουσικής της βυζαντινής, υπάρχει το ομότιτλο τραγούδι στο album, υπήρξε οδηγός μου σε όλη τη διαδρομή της δημιουργίας του.

Σε ευχαριστώ για την τιμή και χαρά που μου έδωσες της φιλοξενίας στο δυνατό σου kallitexnes.gr.

Ακούτε το album εδώ:

415893077_337430745835424_5319071805252444522_n

413868346_915380860037926_8156945564828742416_n

416269129_1447850252778274_3306332269264323372_n

398414691_3313788445433417_5453243166440819538_n