Γράφει η Μαρία Αγγέλου

Συγκαταλέγεται στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες ταινιών με πολλούς ένθερμους υποστηρικτές ανά τον κόσμο και μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, όταν το αποτέλεσμα είναι ιδιοφυές και άψογα ενορχηστρωμένο. Ο λόγος για το ψυχολογικό θρίλερ, το οποίο έχει κερδίσει την προσοχή του κοινού, αφού ποντάρει στις συναισθηματικές μεταπτώσεις που υφίστανται οι πρωταγωνιστές του εκάστοτε έργου κι αυτό έρχεται πάντα σε άμεση συνάρτηση με τα συναισθήματα που καλλιεργούνται στους θεατές. Εκεί έγκειται και η επιτυχία του. Όντας ένα αμιγώς κινηματογραφικό είδος, λίγοι θα φαντάζονταν ότι με μια εμπνευσμένη υποδομή του θεατρικού κειμένου και έναν αριστοτεχνικό σκηνοθετικό χειρισμό, το ψυχολογικό θρίλερ μπορεί να μεταφερθεί με ανάλογη σαρωτική πορεία και στο θέατρο. Μια πρόκληση που ανέλαβε να διεκπεραιώσει η Θεατρική Εταιρεία «Replica» με «τρομακτικά» επιτυχημένα αποτελέσματα.

Λίγα λόγια για το έργο:

Πέντε γυναίκες συναντιούνται μετά από δεκαπέντε χρόνια. Ένα τραπέζι στρωμένο, γεμάτο απορίες, παλιά λάθη, εφηβικές τρέλες. Πέντε διαφορετικές γυναίκες ξεθάβουν το παρελθόν. Μαθαίνουν καλύτερα η μία την άλλην. Ένα reunion γεμάτο ανατροπές και αποκαλύψεις, μέχρι την τελευταία ανάσα.

34583529_10213228457598489_2580651857378541568_nΗ κριτική μας:

Η τέχνη έχει το προνόμιο να μην περιορίζεται σε καθορισμένα σχήματα ή να μπαίνει σε συγκεκριμένα καλούπια, δημιουργώντας έτσι ένα πολύχρωμο και πολυμορφικό καλλιτεχνικό ψηφιδωτό που καλύπτει κάθε ανάγκη και γούστο του φιλοθεάμονος κοινού. Το ίδιο ισχύει και για το θέατρο, το οποίο μπορεί να υπηρετήσει κανείς μέσα από διαφορετικά μετερίζια, ένα εκ των οποίων είναι και η σύσταση θιάσων και εταιρειών θεάτρου, όχι πάντα με ιδανικά αποτελέσματα. Αυτό δεν ισχύει βέβαια για την Θεατρική Εταιρεία «Replica», η οποία με την προσεγμένη της προσέγγιση σε οποιοδήποτε θεατρικό είδος αναλάβει, καταφέρνει να μαγνητίσει τα βλέμματα των θεατών και να μείνει αξιομνημόνευτη η δουλειά που καταβάλλει.

Το «Dead line» δεν αποτελεί εξαίρεση μιας τέτοιας δουλειάς και στην επιτυχημένη, υψηλής αισθητικής και ποιότητας παράσταση έχει συμβάλλει μια πλειάδα ταλαντούχων συντελεστών.

Η σκηνοθεσία του έργου φέρει την υπογραφή του Ιωάννη Κλειδέρη, ο οποίος απέδειξε περίτρανα τις έμφυτες ικανότητές του, στήνοντας μια ατμοσφαιρική ιστορία που σε παρασύρει σε ένα δαιδαλώδες ταξίδι από την αρχή ίσαμε το τέλος. Σε αυτό βοηθάει και η εύστοχη επιλογή του να χρησιμοποιήσει το bar theater ως σκηνικό χώρο της πλοκής, κάτι που δημιουργεί στο κοινό την αίσθηση της άμεσης συμμετοχής στα τεκταινόμενα. Πρόκειται για μια από τις πιο επινοητικές και καλοδουλεμένες σκηνοθετικές προσεγγίσεις, με αμέριστη προσοχή στις λεπτομέρειες και εμβάθυνση στις συναισθηματικές διακυμάνσεις των ηρώων.

34745538_10213228454638415_2773893040299835392_nΈνα ψυχολογικό θρίλερ στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην έξυπνη και εφευρετική σκηνοθετική απόδοση μιας ιστορίας, αλλά οφείλει την κινητήρια δύναμή του στο δυνατό σενάριο που δίνει την αρχική πνοή ζωής σε αυτό. Στην περίπτωση του «Dead line», το αριστουργηματικό θεατρικό κείμενο ανήκει στον Ανδρέα Αριστοτέλους, ο οποίος συνέγραψε ένα άρτιο, αγωνιώδες και ιδιαιτέρως ανατρεπτικό έργο, που κρατάει τους θεατές σε εγρήγορση μέχρι το τελευταίο λεπτό. Χωρίς θεατρικές υπερβολές, δημιούργησε ένα μυστηριακό κλίμα που αποπνέει ένταση και μια υποδόρια αίσθηση κινδύνου σε κάθε ατάκα. Καλογραμμένο, με ξεκάθαρους χαρακτήρες και  ιδιοφυή διαδοχή ανατροπών που θα ταίριαζε σε κινηματογραφική προβολή, αιχμαλωτίζει ακόμη και τους πιο δύσπιστους θαμώνες και τον κατατάσσει στους χαρισματικούς συγγραφείς.

Η συγκεκριμένη παράσταση οφείλει την δικαιολογημένη επιτυχία της και στον παράγοντα του ανθρώπινου δυναμικού της, δηλαδή τους ηθοποιούς που την απαρτίζουν.

Η Βικτώρια Κολσουζιάν ενσαρκώνει την ηρωίδα της με μια εύθραυστη εσωτερικότητα και ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην νηνεμία και την καταιγίδα που προμηνύεται. Φιλοτεχνεί με απόλυτη πιστότητα, καθώς και υποκριτική δεινότητα την ταραγμένη φύση της πρωταγωνίστριας και καταθέτει τα αδιαμφισβήτητα διαπιστευτήριά της ως ηθοποιός.

Η Ασημένια Παπαδοπούλου είναι ιδανική στον ρόλο της γλυκιάς αλλά συνάμα φοβισμένης φίλης, που προσπαθεί να διατηρήσει την ψυχραιμία της απέναντι σε όλα όσα λαμβάνουν χώρα κατά την διάρκεια της συνεύρεσης. Καταφέρνει επίσης, με αλάνθαστη ικανότητα να ενσαρκώσει τόσο την ανασφάλεια του χαρακτήρα της, όσο και την δύναμη που βγαίνει από μέσα της εν μέσω των αποκαλύψεων και αποδεικνύει έτσι την αρτιότητά της.

Η Αδαμαντία Θεοφιλάκου καταφέρνει να μας παρασύρει με την καλοδουλεμένη της ενσάρκωση και την ενδόμυχη άνεσή της. Η ηρωίδα της αποδίδεται με άκρατο δυναμισμό και υπέροχη συνέπεια μέχρι το τέλος. Επιδεικνύει μια απίστευτη ικανότητα να προσανατολίζεται άμεσα σε διαφορετικά συναισθήματα, ανάλογα με τα νέα δεδομένα που προστίθενται στην ιστορία.

Η προσεγμένη προσέγγιση της Θεατρικής Εταιρείας «Replica» σε οποιοδήποτε θεατρικό είδος αναλάβει, καταφέρνει να μαγνητίσει τα βλέμματα των θεατών και να μείνει αξιομνημόνευτη η δουλειά που καταβάλλει. Το «Dead line» δεν αποτελεί εξαίρεση μιας τέτοιας δουλειάς και στην επιτυχημένη, υψηλής αισθητικής και ποιότητας παράσταση έχει συμβάλλει μια πλειάδα ταλαντούχων συντελεστών.

34586075_10213228455398434_5077593195840274432_nΣτην παράδοξη συνάντηση έρχονται να προστεθούν άλλες δύο ηρωίδες, οι οποίες ανατρέπουν την μέχρι πρότινος όμορφη και χαρούμενη ατμόσφαιρα του σπιτιού, κυρίως με την περίεργη αύρα που αποπνέουν. Τα εύσημα πάνε από κοινού στην Κωνσταντίνα Βαρβαρήγου και την Σοφία Μελισσουργού.

Η Κωνσταντίνα Βαρβαρήγου μας χαρίζει μια τέλεια απόδοση της αμείλικτης, σχεδόν επικίνδυνης φίλης, που η σιωπή της μόνο εκφοβισμό μπορεί να εμφυσήσει. Η ηθοποιός αποδεικνύεται η καταλληλότερη επιλογή για τον συγκεκριμένο ρόλο, καθώς χειρίζεται εξαιρετικά τον τρόπο ομιλίας και κίνησής της, ώστε να ταιριάζουν απόλυτα με την αίσθηση που θέλει να προκαλέσει.

Η Σοφία Μελισσουργού κλείνει το παράξενο κουιντέτο των φιλενάδων, παρουσιάζοντάς μας στην αρχή με τον πιο ξεκάθαρο και πειστικό τρόπο μια άσπονδη πλευρά του χαρακτήρα που υποδύεται, απλά για να ανατραπεί αυτό στην συνέχεια. Η άκαμπτη έκφραση του προσώπου της, καθώς και οι εναλλαγές της συναισθηματικής της κατάστασης είναι δείγμα μεστής και άριστης ερμηνευτικής ικανότητας και αποτελεί εξίσου όμορφη επιλογή, που συνδυάζεται ιδανικά με τον χαρακτήρα που υποδύεται η Κωνσταντίνα Βαρβαρήγου.

Την χαρισματική πεντάδα των κοριτσιών ολοκληρώνει μοναδικά ο Γιάννης Τζίτζης, ο οποίος φέρνει στο ρόλο του την γοητεία και τον αέρα δυναμισμού ενός κραταιού άνδρα. Σοβαρός, ευυπόληπτος και με έντονη παρουσία χρωματίζει ιδανικά και με σαφήνεια τον σύζυγο της κεντρικής ηρωίδας, αποτελώντας μια ευχάριστη προσθήκη στην ιστορία.

Τέλος, τα σκηνικά και τα κοστούμια, καθώς και οι φωτισμοί είναι δια χειρός της ομάδας Replica και εντείνουν με τον καλύτερο τρόπο το ατμοσφαιρικό περιβάλλον που δημιουργείται ήδη από το πρώτο λεπτό της παράστασης. Συμβάλλουν έτσι με αρμονικότητα στο συνολικό αποτέλεσμα του έργου.

Η παράσταση «Dead line» έχει την μαγική ικανότητα να μετατρέπει την θεατρική εμπειρία σε ένα είδος κινηματογραφικού βιώματος, ένα βίωμα που κατά την γνώμη μου, δεν πρέπει να χάσει κανείς.

Πρόκειται για μια από τις πιο επινοητικές και καλοδουλεμένες σκηνοθετικές προσεγγίσεις, με αμέριστη προσοχή στις λεπτομέρειες και εμβάθυνση στις συναισθηματικές διακυμάνσεις των ηρώων.

34934488_10213228456958473_4819975405249232896_nΤαυτότητα παράστασης:

Κείμενο: Ανδρέας Αριστοτέλους
Σκηνοθεσία: Ιωάννης Κλειδέρης
Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Μάρακα
Τρέιλερ- φωτογραφία: Cerberus
Σκηνικά- κοστούμια- φωτισμοί: Replica

Παίζουν:

Κωνσταντίνα Βαρβαρήγου
Αδαμαντία Θεοφιλάκου
Βικτώρια Κολσουζιάν
Ασημένια Παπαδοπούλου
Σοφία Μελισσουργού
Γιάννης Τζίτζης

Κάθε Πέμπτη στις 21:15

ProjectR
Λαγουμιτζή 32 και Αλεξάνδρου Πάντου 10- Καλλιθέα

Τηλέφωνο κρατήσεων: 2111110055
Γενική είσοδος: 10€

(Απαραίτητη τηλεφωνική κράτηση λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων).
34663511_10213228457318482_8148090102006939648_n

34469785_10213213601667100_8890278193265639424_o