Γράφει η Βασιλική- Σοφία Γεωργακοπούλου

Την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου παρακολουθήσαμε στο θέατρο Αλκμήνη το πολυσυζητημένο έργο του Άντον Τσέχωφ με τίτλο «Πρόταση Γάμου», σε σκηνοθεσία Έλντας Πανοπούλου.

Λίγα λόγια για το έργο:

Πρόκειται για μια μονόπρακτη κωμωδία, η οποία διακρίνεται για τις παρεξηγήσεις και τις ανατροπές της. Ένας υποχόνδριος, νευρικός και εσωστρεφής κτηματίας, ονόματι Ιβάν Βασίλιεβιτς, αποφασίζει να πάει στο σπίτι της κόρης του γείτονα του, της δυναμικής Νατάλια Στεπάνοβνα, προκειμένου να την ζητήσει σε γάμο. Η πρόταση αυτή ωστόσο, διακόπτεται από έναν μαραθώνιο διαπληκτισμό μεταξύ των δύο προσώπων, ο οποίος αποδίδεται με ιδιαίτερο χιούμορ, προκαλώντας στον θεατή γέλιο και ευφορία…

Η κριτική μας:

Οι μονόπρακτες κωμωδίες είναι έργα, τα οποία δεν διαθέτουν σύνθετη πλοκή, καθώς το περιεχόμενο τους αφορά απλά, καθημερινά γεγονότα. Τα πρόσωπα επιπλέον, δεν είναι ήρωες μυστηριώδεις και μοναδικοί.

Πρόκειται για απλούς ανθρώπους, οι οποίοι σπάνια εκφράζουν ανοιχτά αυτό που διαδραματίζεται μέσα τους.

Ο Τσέχωφ με το έργο αυτό, ασκεί σάτιρα προς την ρωσική μεγαλοαστική τάξη της εποχής του. Καταφέρνει μέσα από μια φαινομενική, απλοϊκή οικογενειακή ιστορία να περάσει ένα σαφές κοινωνικό μήνυμα. Αναζητώντας τις αντιστοιχίες με το παρόν μεταφερόμαστε στο πολιτικό «γίγνεσθαι» της Ελλάδος του σήμερα. Η πρόταση γάμου γίνεται πρόταση συνεργασίας ενώ η ασυνεννοησία των μελλονύμφων δείχνει την αδυναμία συναίνεσης.

Την παράσταση φιλοξενεί η μικρή σκηνή του γνωστού αθηναϊκού θεάτρου, το οποίο αποτελεί παράλληλα και Ανώτερη Δραματική Σχολή, «Αλκμήνη». Η σκηνοθεσία της πεπειραμένης ηθοποιού και σκηνοθέτη Έλντας Πανοπούλου ξεχωρίζει για την ευρηματικότητα της, ενώ η  εικόνα ενός γραφικού σαλονιού, σπιτιού ρώσικης αστικής οικογένειας, συνθέτουν ένα σκηνικό απλό και καθημερινό, το οποίο εμπνέει αισθήματα όπως αυτό της οικειότητας, της ζεστασιάς και της οικογενειακής θαλπωρής.

Τα κοστούμια, τα οποία επιμελείται η Εμμανουέλα Αλφιέρη, όπως και τα σκηνικά, ταιριάζουν απόλυτα με το προφίλ των ηθοποιών, ενώ εισάγουν τον θεατή στον τόπο και την εποχή που διαδραματίζονται τα γεγονότα του έργου. Ο φωτισμός  και η μουσική δένουν απόλυτα με το υπόλοιπο σύνολο.

Εντύπωση προκαλεί η μοναδική ερμηνεία των ηθοποιών. Ο Κωσταντίνος Τσεντούρος, ή αλλιώς ο κτηματίας Ιβάν στο έργο, ξεχώριζε για τις έντονες κινήσεις και εκφράσεις του προσώπου του καθώς και για τον ρεαλισμό, με τον οποίο μετέδιδε στον θεατή την νευρικότητα του ρόλου του. Η Κατερίνα Παπασιδέρη, ή αλλιώς Νατάλια απ’την άλλη, ξεχώριζε για τον δυναμισμό της, ενώ ο Κωσταντίνος Φερεντούρος για την ψυχραιμία και την αντικειμενικότητα του χαρακτήρα του.

Ο συνδυασμός των παραπάνω στοιχείων είναι αυτός που προκαλεί ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα, μια παράσταση που αξίζει να δεί κανείς..

Ταυτότητα παράστασης:

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Έλντα Πανοπούλου
Δραµατουργική επεξεργασία: Κωνσταντίνος Τσεντούρος
Σκηνικά-Κοστούµια: Εμμανουέλα Αλφιέρη
Γραφίστας : Νίκος Ηλιάδης
Φωτογραφίες: Μάκης Καπλανίδης
Επικοινωνία: Άντζυ Νομικού

Παίζουν οι ηθοποιοί: Κατερίνα Παπασιδέρη, Κωνσταντίνος Τσεντούρος, Κωνσταντίνος Φερεντούρος

Κάθε Τετάρτη στις 19.10 για 13 παραστάσεις

Διάρκεια: 70’χωρίς διάλειμμα

Τιμή εισιτηρίου 10 € , 5 € ανεργίας , 8 € (προπώληση από το viva)

Τηλέφωνο κρατήσεων: 698 621 2511 (Δευτέρα-Σάββατο 11.00-13.00 και 17:00-21:00)

Θέατρο Αλκμήνη
Αλκμήνης 12, Πετράλωνα, 11854-2103428650
www.theatro.gr

cehov-fb-920x1080px

Βασιλική-Σοφία Γεωργακοπούλου

Βασιλική-Σοφία Γεωργακοπούλου

Φοιτήτρια τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
Βασιλική-Σοφία Γεωργακοπούλου