Γράφει η Μαρία Αγγέλου

Αγάπησε με πάθος την πατρίδα της και την υπηρέτησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο με την βοήθεια της χαρακτηριστικής της χροιάς, αφήνοντας πίσω της μια πολύτιμη παρακαταθήκη που παραμένει αναλλοίωτη έως τις μέρες μας. Το όνομά της συνδέθηκε με την νεότερη ιστορία του Έθνους, με την ίδια να φέρει τον τίτλο της «τραγουδίστριας της Νίκης» που δικαίως της απέδωσε ο λαός. Ο λόγος για την εμβληματική Σοφία Βέμπο, η ιστορία της οποίας ζωντανεύει στην μουσική-θεατρική σκηνή του Πολυχώρου Πολιτισμού «Αθηναΐς» σε σκηνοθεσία Μενέλαου Τζαβέλλα με την Γεωργία Ζώη στον ρόλο της θρυλικής τραγουδίστριας.

Λίγα λόγια για το έργο:

Η Σοφία στο απόγειο της καριέρας της και στα πλαίσια μιας τελευταίας συνέντευξής της, αναπολεί την πορεία της ζωής της.

Συγκινησιακά φορτισμένη, περιγράφει γεγονότα ευχάριστα αλλά και δυσάρεστα, που την σημάδεψαν απλά αλλά και σημαντικά.

Για πρώτη φορά στη ζωή της, εξιστορεί απροσδόκητες καταστάσεις, επαναφέρει στην μνήμη της πρόσωπα, παραστάσεις, ευχάριστες στιγμές, ερωτικές συμπεριφορές και αποκαλύπτει ιστορικά γεγονότα, σε μια διήγηση βγαλμένη από την καρδιά της.

Αναπολεί και χαίρεται, θυμάται και συγκινείται και με πραγματική έκφραση αγάπης για τα τραγούδια της, ερμηνεύει μοναδικά τις μεγαλύτερες επιτυχίες της.

Σε αυτή την ερμηνευτική πρόκληση λοιπόν, η αξιόλογη από κάθε άποψη, ηθοποιός Γεωργία Ζώη κατέθεσε τα υποκριτικά της διαπιστευτήρια, παραδίδοντάς μας μια καθηλωτική και λεπτομερέστατα εμπεριστατωμένη ενσάρκωση της Σοφίας Βέμπο.

27157643_10213479126046874_727606053_nΗ κριτική μας:

H σκηνική απόδοση ενός πραγματικού προσώπου σε σχέση με ένα μυθοπλαστικό χαρακτήρα, που πήρε σάρκα και οστά από την φαντασία του συγγραφέα, αποτελεί έναν ερμηνευτικό άθλο για τον ηθοποιό που καλείται να ενσαρκώσει το εκάστοτε ιστορικό πρόσωπο. Ο λόγος έγκειται στο ότι ένα υπαρκτό πρόσωπο δεν αφήνει όσα περιθώρια αφήνει ένας φανταστικός χαρακτήρας για να τον διαμορφώσεις θεατρικά μέσα από την δική σου αντίληψη και κριτική ματιά.

Σε αυτή την ερμηνευτική πρόκληση λοιπόν, η αξιόλογη από κάθε άποψη, ηθοποιός Γεωργία Ζώη κατέθεσε τα υποκριτικά της διαπιστευτήρια, παραδίδοντάς μας μια καθηλωτική και λεπτομερέστατα εμπεριστατωμένη ενσάρκωση της Σοφίας Βέμπο. Αναλαμπές νοσταλγίας εναλλάσσονται αρμονικά με αφηγηματικές στιγμές δυναμισμού και πάθους μέσα από την χειμαρρώδη εξομολόγηση ζωής της Σοφίας σε έναν νεαρό δημοσιογράφο, αποκαλύπτοντας το μέγεθος της υποκριτικής δεινότητας της ηθοποιού, η οποία ξέρει να κρατάει τέλειες ισορροπίες χωρίς ίχνος υπερβολής και μονοτονίας. Η ερμηνεία της κυρίας Ζώη διανθίζεται ακόμη περισσότερο με την ζωντανή εκτέλεση των μεγάλων επιτυχιών της Βέμπο, προσδίδοντας ακόμα μεγαλύτερη αυθεντικότητα στον χαρακτήρα που υποδύεται. Με το κέφι και το μπρίο της, καθώς και με το έντονο ταμπεραμέντο, με το οποίο μας συστήνεται, παρασύρει το κοινό να σιγοψιθυρίσει τα τραγούδια της και να γίνει κοινωνός της ιστορίας της.

Αναμφισβήτητα η Γεωργία Ζώη αποτελεί μια σπουδαία ερμηνεύτρια, της οποίας η επί σκηνής ενσάρκωση της Σοφίας Βέμπο έχει τις προδιαγραφές να μείνει ανεξίτηλη στην μνήμη των θεατών.

Ικανότατος συνοδοιπόρος της κρίνεται ο Ηλίας Μιχαήλ, ο οποίος υποδύεται τον νεαρό δημοσιογράφο που της παίρνει συνέντευξη. Με απίστευτο βάθος και ηχόχρωμα φωνής ενσαρκώνει με πιστότητα τον ρόλο του, ισορροπώντας στωικά ανάμεσα στην ερευνητική φύση ενός δημοσιογράφου και την κατανοητική πλευρά ενός νέου ανθρώπου. Καταφέρνει έτσι να σταθεί επάξια δίπλα στην συνάδελφό του, αποτελώντας τον ιδανικό παρτενέρ χωρίς να χάνεται στην σκιά της.

Στην σκηνοθετική καρέκλα αυτής της παράστασης βρίσκουμε τον Μενέλαο Τζαβέλλα, ο οποίος κατάφερε με ιδιαίτερη μαεστρία να δημιουργήσει μια εμπνευσμένη και εύστοχη θεατρική μεταφορά της ζωής της Σοφίας Βέμπο. Χειρίστηκε με άκρατο σεβασμό το πρόσωπο της μεγάλης Ελληνίδας, ενώ την ίδια στιγμή κάνοντας έξοχη χρήση των πηγαίων ικανοτήτων του, πρόσφερε στο κοινό μια εκλεπτυσμένη παράσταση με ισάριθμες δόσεις λειτουργικότητας και έντονης συναισθηματικής φόρτισης. Τα συγχαρητήρια όμως, του ανήκουν επιπροσθέτως για την πρωτοβουλία του να δώσει θεατρική πνοή και φωνή σε μια γυναίκα που πρόσφερε ποικιλοτρόπως στην πατρίδα της και αποτέλεσε σύμβολο πατριωτισμού για όλους τους Έλληνες.

Σε αυτή την πρωτοβουλία συνέβαλλε και το αριστοτεχνικά δομημένο κείμενο της Τάνιας Χαροκόπου, μέσα από το οποίο γίνεται έκδηλη η εκτεταμένη και σοβαρή έρευνα που διενεργήθηκε, προκειμένου να στηθεί αυτή η παράσταση στο ύψος της αλήθειας και της ακρίβειας που της αρμόζει. Πρωτότυπο, συγκροτημένο, με έντονες πινελιές δυναμισμού και υποβόσκουσας ευαισθησίας, αποτέλεσε τον κατάλληλο καμβά πάνω στον οποίο μετουσιώθηκε ο λόγος σε θεατρική πράξη, προσφέροντάς μας το εν λόγω άρτιο αποτέλεσμα.

Η παράσταση χρωματίστηκε μοναδικά με την συμβολή του Σπύρου Νίκα στο ακορντεόν, το οποίο συνόδευσε τα μουσικά βήματα της Γεωργίας Ζώη, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερο και συγκινησιακά επιφορτισμένο κλίμα, ενώ η απόλυτα ταιριαστή επιλογή των τραγουδιών ανήκει στον Χρήστο Δήμα. Από την άλλη, δεν περνάει απαρατήρητη η εξαιρετική επιλογή σκηνικών- κοστουμιών, τα οποία αποπνέουν την αίσθηση της εποχής, στην οποία αναφέρονται και φέρουν την υπογραφή της ικανότατης Ανθής Πετρουλάκη.

Το θέατρο δεν είναι μόνο ένα μέσον ψυχαγωγίας, αλλά και μια ένσαρκη υπενθύμιση μηνυμάτων, αξιών και ανθρώπων που τις στήριξαν με τις πράξεις τους. Ως εκ τούτου, η παράσταση «Σοφία σε θυμάμαι» δεν αποτελεί μόνο απόδειξη καλού θεάτρου, αλλά και μια υπόσχεση πως δεν ξεχνάμε την ιστορία της χώρας μας. Είναι μια παράσταση που αξίζει να την δεις και αφορά όλους τους Έλληνες ανεξαιρέτως!

Ο Μενέλαος Τζαβέλλας χειρίστηκε με άκρατο σεβασμό το πρόσωπο της μεγάλης Ελληνίδας, ενώ την ίδια στιγμή κάνοντας έξοχη χρήση των πηγαίων ικανοτήτων του, πρόσφερε στο κοινό μια εκλεπτυσμένη παράσταση με ισάριθμες δόσεις λειτουργικότητας και έντονης συναισθηματικής φόρτισης.

7_ilias_michail_georgia_zoiΤαυτότητα παράστασης:

Διανομή:

Γεωργία Ζώη
Ηλίας Μιχαήλ
Σπύρος Νίκας (ακορντεόν)

Συντελεστές:

Κείμενο: Τάνια Χαροκόπου
Σκηνοθεσία: Μενέλαος Τζαβέλλας
Καλλιτεχνικός σχεδιασμός (σκηνικά- κοστούμια): Ανθή Πετρουλάκη
Μουσική επιμέλεια: Χρήστος Δήμας
Βοηθός σκηνοθέτη: Τάνια Χαροκόπου
Φωτογραφίες- Video art: Δημήτρης Καραντινόπουλος

Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Βασίλη Τραϊφόρο για την στήριξη στην παράστασή μας.

Ευχαριστούμε την κυρία Αλίκη Δανάλη για την επικοινωνία και την προβολή της παράστασης.

Παραστάσεις:

«Αθηναΐς» Πολυχώρος Πολιτισμού
Καστοριάς 34- 36 Βοτανικός
Μετρό: Στάση Βοτανικός
Τηλ.: 210 3480000- 210 3480080

Έναρξη παραστάσεων: Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2018

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Κάθε Παρασκευή στις 20:30 και κάθε Σάββατο στις 19:00

Παράταση παραστάσεων έως τέλος Μαρτίου

Διάρκεια παράστασης: 1:30 χωρίς διάλειμμα

Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ γενική είσοδος, 10 ευρώ μαθητικό, φοιτητικό, άνω των 65 ετών και άνεργοι

Κρατήσεις εισιτηρίων: Στο ταμείο του Πολυχώρου Αθηναϊς
Τηλ.: 210 3480080

Υπο την Αιγίδα του Ομίλου Unesco Πειραιώς & Νήσων

bΕυχαριστούμε το Αρχείο Ελληνικών Γραμμάτων «Γεώργιος Λεβιθόπουλος»

choris-titlo9ΕΡΤ ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ http://webradio.ert.gr/proto/ ,
ΕΡΤ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ http://webradio.ert.gr/deftero/ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ 93,2 http://live24.gr/radio/ellinikosfm , STREETRADIO www.streetradio.gr, SINWEBRADIO www.sinwebradio.com, , STEKIRADIO www.stekiradio.gr,  COSMOPOLITI www.cosmopoliti.gr,  ENTERTV www.entertv.gr, KULTUROSUPA www.kulturosupa.gr, PARASKINIA http://www.paraskinia.com, THEATRIKA PROGRAMMATA www.theatrikaprogrammata.gr, ΘΕΑΤΡΟΜΑΝΙΑ www.theatromania.gr,   SIGMAMEDIA www.sigmamedia.com.gr,  KOITA MAGAZINE http://koitamagazine.gr, WEBMUSIC www.webmusic.gr,  ΚΑΒΑ ΤΕΧΝΗΣ http://kava-texnis.gr, KALLITEXNES www.kallitexnes.gr, ARTISTBOOK www.artistbook.gr, GREEKAFFAIR www.greekaffair.gr,  DIASKEDASI.INFO www.diaskedasi.info,  ALL4FUN www.all4fun.gr, ΤΗΕ LOOK www.thelook.gr, PAGENEWS www.pagenews.gr, POLISPRESS www.polispress.gr, FRESHART24 www.freshart24.gr, ARTANDPRESS http://artandpress.gr,  KALITHEASI www.kalitheasi.gr, EIRINIKA http://www.eirinika.gr,  GPOP  http://gpop.gr, NOIZY www.noizy.gr, ΤΡΙΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ http://tritokoudouni.gr, ΣΥΝΑΠΑΝΤΗΜΑ  www.sinapantima.gr 

Κείμενο πρωτότυπο, συγκροτημένο, με έντονες πινελιές δυναμισμού και υποβόσκουσας ευαισθησίας, αποτέλεσε τον κατάλληλο καμβά πάνω στον οποίο μετουσιώθηκε ο λόγος σε θεατρική πράξη, προσφέροντάς μας το εν λόγω άρτιο αποτέλεσμα.

afisa-sofia-se-thimame