Λίγα λόγια για το έργο:
Τόπος δράσης μια παλιά, υποθηκευμένη μονοκατοικία στην Αγία Παρασκευή, όπου τα φθαρμένα θεμέλιά της καταρρέουν από στιγμή σε στιγμή. Σε τούτο το σύγχρονο «Βυσσινόκηπο» κατοικούν τρία αδέρφια και η σύντροφος του ενός. Νέοι οργισμένοι, προδομένοι, φοβισμένοι και παγιδευμένοι σε μια δεινή πραγματικότητα που κληρονόμησαν χωρίς να τους αξίζει, προσπαθούν μάταια ν΄απεγκλωβιστούν με σπασμωδικά λανθασμένες κινήσεις. Χωρίς χρήματα και αβέβαιο μέλλον, σύντομα ξεσπάει ένας εμφύλιος πόλεμος μεταξύ τους, ένας χαρτοπόλεμος που ξεσκεπάζει στη στιγμή μύχιες σκέψεις, ένοχα μυστικά και τραυματικές οικογενειακές μνήμες, τις οποίες έχουν επιμελώς κρύψει στο χρονοντούλαπο του μυαλού τους. Στην οδυνηρή συνθήκη της ζωής τους, έρχεται να προστεθεί ο πέμπτος ήρωας της ιστορίας, ένας πωλητής οικιακών σκευών, που άθελά του μπλέκεται στα πόδια τους και δυστυχώς πληρώνει το τίμημα.
Ο ταλαντούχος σκηνοθέτης Γιώργος Παλούμπης κρατώντας στα χέρια του ένα κείμενο-προσάναμμα, πυροδοτεί με μαεστρία την εύφλεκτη υπόθεση. Η παράσταση κυλάει εύρυθμα με κοφτούς, καθημερινούς, νευρωτικούς διαλόγους και η ενέργειά της αποδεσμεύεται σταδιακά.
Η κριτική μας:
Η προικισμένη πένα του ξεχωριστού Βαγγέλη Ρωμνιού, μας χαρίζει ένα βαθιά ανθρώπινο έργο ζυμωμένο με φροντίδα, σκέψη, ευαισθησία και χειρουργική ακρίβεια. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μια σύγχρονη τραγωδία ή αλλιώς ένα αγωνιώδες θρίλερ, μία μαύρη κωμωδία ή μία σκοτεινή παρωδία με ήρωες της διπλανής πόρτας τόσο οικείους στα μάτια μας, με φόντο την κοινωνικο-πολιτικο-οικονομική κρίση. Δείγμα σύγχρονης νεοελληνικής γραφής, που με φρέσκο, κοφτερό, αλληγορικό, ουσιώδες και εκρηκτικό λόγο αφουγκράζεται τα προβλήματα και τους προβληματισμούς μιας παθογενούς οικογένειας στα πλαίσια μιας ευρύτερης κοινωνίας που αιμορραγεί.
Ο ταλαντούχος σκηνοθέτης Γιώργος Παλούμπης κρατώντας στα χέρια του ένα τέτοιο κείμενο-προσάναμμα, πυροδοτεί με μαεστρία την εύφλεκτη υπόθεση. Η παράσταση κυλάει εύρυθμα με κοφτούς, καθημερινούς, νευρωτικούς διαλόγους και η ενέργειά της αποδεσμεύεται σταδιακά μέχρι να κορυφωθεί το δραματικό φινάλε της. Η ρεαλιστική και γεμάτη αληθοφάνεια σκηνοθετική του ματιά, διεισδύει στον ψυχικό κόσμο πέντε αυθεντικών, ετερόκλητων ανθρώπων που τους ενώνει η εναγώνια προσπάθεια να ορθοποδήσουν από το ζοφερό τους κόσμο και να παραμείνουν αλώβητοι. Δημιουργεί κλιμακωτές κωμικοτραγικές, παλλόμενες ατμόσφαιρες με εναλλασσόμενες σκηνικές θερμοκρασίες και σουρεαλιστικά στοιχεία, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή. Κινεί και απογυμνώνει τους πέντε ηθοποιούς στη θεατρική αρένα με άσβεστο πάθος, ένταση, ορμή και ψυχή, όπου πραγματικά συστέλλονται και διαστέλλονται συναισθηματικά. Αποκαθηλώνει την αγία οικογένεια μέσα σε μερικά λεπτά για να γίνει η οικοδόμησή της σε νέες βάσεις.
Αρωγοί στο έργο του αποδεικνύονται οι καίριοι φωτισμοί της Σεμίνας Παπαλεξανδροπούλου, το εύστοχο σκηνικό της Κωνσταντίνας Μαρδίκη, τα αρμόζοντα κοστούμια της Βασιλικής Σύρμα και η εύγλωττη μουσική του Γιώργου Τσουρή. Ευρηματική σύλληψη οι video-προβολές αγαπημένων παιδικών σειρών προηγούμενων ετών, που υπογραμμίζουν τη χαμένη παιδική αθωότητα και ανεμελιά των ηρώων.
Η παράσταση αδιαμφισβήτητα απογειώνεται από τις αξιοσημείωτες φυσικές ερμηνείες των ηθοποιών, οι οποίοι πλαστουργούν ήρωες αληθινούς, γνήσιους, σάρκινους, ανθρώπινους, θύματα και θύτες.
Η παράσταση αδιαμφισβήτητα απογειώνεται από τις αξιοσημείωτες φυσικές ερμηνείες των ηθοποιών, οι οποίοι πλαστουργούν ήρωες αληθινούς, γνήσιους, σάρκινους, ανθρώπινους, θύματα και θύτες που αλληλοσπαράσσονται και αλληλοαγαπιούνται επί σκηνής με εμφανή τη σκηνική τους χημεία, το ολόψυχο δέσιμο και ολοκληρωτικό δόσιμο τους. Άλλοτε σε κάνουν να γελάς, άλλοτε σε στροβιλίζουν στον αίολο των αποκαλύψεων, άλλοτε σε γρονθοκοπούν με την αλήθεια τους και άλλοτε σε συνθλίβουν δίχως έλεος.
Ο Γιώργος Τσουρής ενσαρκώνει τον Γιάννη, το μεσαίο αδερφό που έχει επωμιστεί ανεπιτυχώς τα οικονομικά βάρη της οικογένειας, παίρνοντας τη θέση του πατέρα-προστάτη. Με υποκριτική ρωμαλεότητα και ευθυβολία, σκιαγραφεί έναν άνθρωπο που ακροβατεί μεταξύ θυμού, τρέλας και απελπισίας. Ο Θάνος Αλεξίου υποδύεται τον Στέφανο, τον καταθλιπτικό, παραδομένο, έρμαιο του μυαλού και των νωπών πληγών του, μεγάλο αδερφό της οικογένειας που «σαπίζει» στον φθαρμένο καναπέ του σπιτιού έχοντας συντροφιά τα χάπια του, με απόλυτη συνέπεια, ακρίβεια και ευστοχία. Ο Παύλος Πιέρρος αποτυπώνει με ενθουσιασμό, ορμητικότητα, πάθος και ένταση τον Βασίλη, τον βενιαμίν της οικογένειας που θέλει να πετάξει μακριά, μα τα φτερά του είναι «σπασμένα» και επιλέγει ένα μακάβριο φινάλε ως τρόπο διαφυγής. Στο πρόσωπο της Βάλιας Παπακωνσταντίνου καθρεφτίζεται η Μαρία, μία γυναίκα ευαίσθητη, συναισθηματική, δοτική, ανασφαλής και γκρινιάρα, που κρατάει την ισορροπία των τριών μελών της οικογενείας και μας αρέσει πολύ. Τέλος αφήνω τον Φοίβο Ριμένα, ο οποίος ενθουσιάζει το κοινό με την άκρως σουρεαλιστική εισβολή του στο σπίτι ως πωλητής κατσαρολικών. Μπολιάζει το ρόλο του μ΄όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που τον καθιστούν γνήσιο κωμικό ηθοποιό. Η άφιξη του Ηλία αρχικά θα δημιουργήσει μια συναισθηματική ανάπαυλα με γέλια στους θεατές, για να μετατραπεί αργότερα σε καταλύτη ανεξέλεγκτων καταστάσεων. Κάτω από την ιλουστρασιόν βιτρίνα του, κρύβεται ένας δυστυχισμένος άνθρωπος που αγωνιά για το οικονομικά αβέβαιο μέλλον του.
Με λίγα λόγια, ο «Χαρτοπόλεμος» αντανακλά τη σκορπισμένη γενιά των σημερινών νέων δίχως όνειρα, δίχως ελπίδες, δίχως ταυτότητα, δίχως προορισμό. Κείμενο καταπέλτης, σκηνοθεσία καταιγιστική, ερμηνείες εκρηκτικές… πνίγεσαι από τα τοσοδούλικα, πολύχρωμα, διασκεδαστικά χαρτάκια που μετατρέπονται από αθώο παιδικό παιχνίδι σε εφιάλτη. Η παράσταση κυριολεκτικά χτυπάει φλέβα, πολύ δυνατή σε αλήθειες και ουσία, καλοδουλεμένη και καλοστημένη δουλειά συνόλου με ψυχή και ταλέντο, μιλάει to the point στον καθένα μας και συνθλίβει. Συγχαρητήρια, γιατί καταφέρατε να μετατρέψετε μια μικρή σπίθα σε δυνατή φλόγα! Από τις καλύτερες θεατρικές παραστάσεις ανεπιφύλακτα!
Ο Γιώργος Παλούμπης δημιουργεί κλιμακωτές κωμικοτραγικές, παλλόμενες ατμόσφαιρες με εναλλασσόμενες σκηνικές θερμοκρασίες και σουρεαλιστικά στοιχεία, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή.
Ταυτότητα παράστασης:
Συντελεστές:
Κείμενο: Βαγγέλης Ρωμνιός
Δραματουργική επεξεργασία-επιμέλεια κειμένου: Γιωργής Τσουρής
Σκηνοθεσία: Γιώργος Παλούμπης
Μουσική-video εγκατάσταση: Γιωργής Τσουρής
Σκηνικά: Κωνσταντίνα Μαρδίκη
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Γιωργής Τσουρής
Σχεδιασμός μακιγιάζ: Άρτεμις Βαλτάτζη
Φωτογραφίες: Γεωργία Παναγοπούλου–Ανδρέας Παπακωνσταντίνου
Video: Μιχάλης Κλουκίνας
Οργάνωση παραγωγής: «Ma non troppo»
Ηθοποιοί: Γιώργης Τσουρής, Βάλια Παπακωνσταντίνου, Θάνος Αλεξίου, Παύλος Πιέρρος, Φοίβος Ριμένας
Πληροφορίες:
Παράταση παραστάσεων: έως 3 Φεβρουαρίου 2019
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο στις 21.30 & Κυριακή στις 19:00.
Διάρκεια: 85 λεπτά
Εισιτήριο:
Κανονικό: 13 ευρώ
Μειωμένο: 10 ευρώ
Ατέλεια: 5 ευρώ
Τηλέφωνο ταμείου: 2103642334, Καθημερινά 10:30-13:00 & 18:00-22:30.
Θέατρο «Γκλόρια Μικρό»
Διεύθυνση: Ιπποκράτους 7, Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 3642334
Ντίνα Καρρά
Από μικρή θυμάμαι τον εαυτό μου να αποτυπώνει πάνω στο χαρτί συναισθήματα και σκέψεις. Έτσι και με το θέατρο νιώθω ότι ξαναγεννιέμαι και γίνομαι καλύτερος άνθρωπος. Επίσης αγαπώ τη γυμναστική γιατί "νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ". Χαμόγελα και θετική σκέψη κατακλύζουν πάντα τη ζωή μου και συνεχώς λέω ότι τα καλύτερα έρχονται όταν δεν τα περιμένεις!
Latest posts by Ντίνα Καρρά (see all)
- Είδαμε την παράσταση “Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα” στο θέατρο Τζένη Καρέζη - 25 Οκτωβρίου 2019
- Είδαμε την παράσταση “LEMON” από την ομάδα Experimento στο Μπάγκειον - 8 Οκτωβρίου 2019
- Είδαμε την παράσταση “Μήδεια” σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά στο Μπάγκειον - 18 Σεπτεμβρίου 2019
Καμία κριτική