Γράφει η Ντίνα Καρρά

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη, η καρδιά του «Brandon Teena» χτυπάει δυνατά στο «Vault Theater Plus». Πρόκειται για την αληθινή ιστορία ενός νεαρού παιδιού στο Falls City της Nebraska το 1993, που πλήρωσε πολύ ακριβά το τίμημα επειδή δεν ήταν όμοιος με τους άλλους. Ο ταλαντούχος ηθοποιός-σκηνοθέτης Στέλιος Καλαϊτζής αναλαμβάνει να μεταφέρει την ιστορία του Brandon Teena στο σανίδι, έχοντας στο πλευρό του μία εξαιρετική ομάδα νέων ηθοποιών, που ξεχειλίζουν από πάθος και ψυχή.

Λίγα λόγια για το έργο:

Ο ευαίσθητος Brandon Teena από το Lincoln είναι ένας νεαρός άνδρας παγιδευμένος σε γυναικείο σώμα, ο οποίος πασχίζει να τα βρει με τον εαυτό του και να αγαπηθεί από τον κοινωνικό του περίγυρο. Μετακομίζει στο Falls City της Nebraska, μία μουντή επαρχιακή πόλη πνιγμένη στο αλκοόλ, την κατήφεια και τη μισαλλοδοξία, για να απαλλαχθεί από το σκοτεινό παρελθόν του. Εκεί θα γνωρίσει μία παρέα, τους πρώην κατάδικους John και Τom, την σερβιτόρα του bar, Candace και θα ερωτευθεί παράφορα την όμορφη Lana. Κανένας τους δεν υποπτεύεται την ιδιαίτερη σεξουαλική του ταυτότητα, ώσπου αναπόφευκτα κάποια στιγμή αποκαλύπτεται η γυναικεία του φύση και τότε αρχίζουν τα δύσκολα για εκείνον.

Πολύ ωραία παράσταση, σφιχτοδεμένη με όμορφες ερμηνείες, μηνύματα και ποικίλα συναισθήματα. Είναι απ΄αυτά τα έργα που σκέφτεσαι και συγκινείσαι, αγανακτείς και οργίζεσαι, λυπάσαι και προβληματίζεσαι…

teena-brandon-6Η κριτική μας:

Η παράσταση «Brandon Teena», επίκαιρη, ωμή και σκληρή όσο ποτέ, αντανακλά τον πουριτανισμό, την υποκρισία, την ψευτιά, τη μιζέρια και τη μικροψυχία των ανθρώπων που διέπονται από δήθεν απελευθερωμένες νοοτροπίες σε δήθεν πολιτισμένες κοινωνίες, με σκοπό να ταρακουνήσει. Αποτελεί ασπίδα προστασίας σε καθετί διαφορετικό και στηλιτεύει τη χυδαία βιαιότητα της ανθρώπινης φύσης στην προσπάθειά της να εξαλείψει ό,τι δεν κατανοεί από φόβο, λόγω παντελούς άγνοιας και έλλειψης παιδείας.

Υπερασπιζόμενος τούτες τις ιδέες, ο σκηνοθέτης Στέλιος Καλαϊτζής φωτίζει κάθε πτυχή αυτής της τραγικής ιστορίας και ωθεί τον θεατή στον απεγκλωβισμό, στην ατομική και κοινωνική αποδοχή ως τρόπο σκέψης και τρόπο ζωής. Με κλιμακωτή δράση που διέπεται από ρεαλισμό, ανθρωπιά και αλήθεια, διαφαίνονται οι σκέψεις των ανθρώπων και αναδεικνύεται η πνευματική και συναισθηματική φωνή του ξεχωριστού ήρωα. Ειδική μνεία στη συγκλονιστική σκηνή του βιασμού και της κατάθεσης…

Στο πλάι του έχει εξαιρετικούς συνεργάτες, που συμβάλλουν ενδυματολογικά (Ελισάβετ ΛάτσιουBrainshot), φωτιστικά (Άννα Ρεμούνδου), μουσικά (Lou) και σκηνογραφικά (Γιώργος Λυντζέρης) στην πραγμάτωση της ιδέας του με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Το νέο αίμα των ηθοποιών δίνει το 100% των δυνατοτήτων του επί σκηνής. Είναι αυθεντικοί, αληθινοί, ανεπιτήδευτα ωραίοι και προσιτοί με ψυχή, σεβασμό, συνέπεια, μεθοδικότητα και ταλέντο που το λέει η καρδούλα τους. Η πρωτοεμφανιζόμενη Ελένη Φαλατάκη με κοντοκουρεμένο μαλλί και φαρδιά ρούχα, ζωντανεύει τον «όχι και τόσο άντρακλα» Brandon με τον πιο ρεαλιστικά πειστικό τρόπο. Δεν υποδύεται απλά ένα αγόρι, υποδύεται ένα κορίτσι που μιμείται ένα αγόρι και αυτό είναι συγκλονιστικά σπουδαίο. Ο ενθουσιασμός του Brandon για νέες περιπέτειες, η έξαψη του πρώτου έρωτα, ο φόβος για το μεγάλο μυστικό που κρύβει, η αγωνία του να ζει συγχρόνως με δύο ταυτότητες, είναι ανάμεικτα συναισθήματα που αποτυπώνονται εύστοχα και ευδιάκριτα στο πρόσωπο της νεαρής ηθοποιού και στα δυο της λαμπερά μάτια, που τα παρατηρούσα καθ΄όλη τη διάρκεια της παράστασης.

Η ευαίσθητη και ευάλωτη Lana της Εύης Τσάφου κλείνει τα μάτια και τα αυτιά της, αρνούμενη να δει και να αποδεχτεί την αλήθεια, ακόμα και μετά την σεξουαλική πράξη με το αγόρι της τον Brandon. Η σχέση τους είναι τόσο δυνατή και ουσιαστική, που στο πρόσωπό του βλέπει τον άνθρωπό της ανεξαρτήτως φύλου. Πολύ όμορφη παρουσία και ερμηνεία!

Το νέο αίμα των ηθοποιών δίνει το 100% των δυνατοτήτων του επί σκηνής. Είναι αυθεντικοί, αληθινοί, ανεπιτήδευτα ωραίοι και προσιτοί με ψυχή, σεβασμό, συνέπεια, μεθοδικότητα και ταλέντο που το λέει η καρδούλα τους.

teena-brandon-2Ακραία η αντίδραση των δύο αντρών της παρέας, που βουτηγμένοι στο περιθώριο, την παρανομία και την ψυχική ανισορροπία, αδύναμοι για οποιοδήποτε είδος αυτοελέγχου εκπροσωπούν την κοινή γνώμη της περιοχής, σύμφωνα με την οποία το «άλλο» είναι πάντα πρόβλημα. Ο ατίθασος, εξωστρεφής και βίαιος John του Ιάσονα Παπαματθαίου εντυπωσιάζει με την πληθωρική ερμηνεία του και ο επιρρεπής, αφελής και αγαθός Τom του Αναστάση Χριστοφιλόπουλου συμπληρώνει θαυμάσια το alter ego του δυναμικού John.

Ο Θεόφιλος Μανόλογλου εμφανίζεται στην τελευταία σκηνή της παράστασης και ενθουσιάζει με την παρουσία του. Στιβαρός, δωρικός, αντιπροσωπεύει μία ολόκληρη κοινωνία από τον σερίφη, τον ιερέα και τον ιατροδικαστή μέχρι τον οικείο άνθρωπο της διπλανής πόρτας.

Αξιοπρόσεχτες οι ερμηνείες της Μελανίας Μπαλτσίδου και της Νίκης Μαστροκάλου, οι οποίες προσθέτουν την δική τους μοναδική πινελιά στο έργο.

Θέλω να είμαι εγώ… είμαι εγώ… εύχεται και φωνάζει ο νεαρός Brandon Teena ή η νεαρή Teena Brandon… ειλικρινά δεν έχει σημασία ποιος από τους δύο είναι. Η φωνή του/της είναι τόσο δυνατή μέσα στο σκοτάδι και στο κενό πραγμάτων, που οφείλει να ακουστεί και να εισακουστεί απ΄όλους για την αδικία που υπέστη, επειδή ήθελε απλά να είναι ο εαυτός του/της. Οφείλουμε να είμαστε οι εαυτοί μας, οφείλουμε να ονειρευόμαστε τη ζωή που θέλουμε να ζήσουμε.

Πολύ ωραία παράσταση, σφιχτοδεμένη με όμορφες ερμηνείες, μηνύματα και ποικίλα συναισθήματα. Είναι απ΄αυτά τα έργα που σκέφτεσαι και συγκινείσαι, αγανακτείς και οργίζεσαι, λυπάσαι και προβληματίζεσαι… μπαίνει βαθιά το μαχαίρι στο κόκκαλο και δημιουργείται ένα σφίξιμο στο στομάχι, γιατί απλά ο ήρωας ήθελε να είναι ο εαυτός του. Άραγε πόσοι διαφορετικοί Brandon Teena βρίσκονται ανάμεσά μας και τους κλείνουμε την πόρτα; Δείτε την, γιατί πραγματικά αξίζει στο σύνολό της…

Ο σκηνοθέτης Στέλιος Καλαϊτζής φωτίζει κάθε πτυχή αυτής της τραγικής ιστορίας και ωθεί τον θεατή στον απεγκλωβισμό, στην ατομική και κοινωνική αποδοχή ως τρόπο σκέψης και τρόπο ζωής. Με κλιμακωτή δράση που διέπεται από ρεαλισμό, ανθρωπιά και αλήθεια, διαφαίνονται οι σκέψεις των ανθρώπων και αναδεικνύεται η πνευματική και συναισθηματική φωνή του ξεχωριστού ήρωα.

teena-brandon-7Ταυτότητα παράστασης:

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία-επιμέλεια κειμένου: Στέλιος Καλαϊτζής
Σκηνογραφία: Γιώργος Λυντζέρης
Ενδυματολογική επιμέλεια: Ελισάβετ Λάτσιου-Brainshot
Βοηθός ενδυματολογίας: Jerry Scott’s
Πρωτότυπη μουσική: Lou
Επιμέλεια κίνησης: Έλιο Φοίβος Μπέικο
Φωτισμοί: Άννα Ρεμούνδου
Βοηθοί σκηνοθεσίας: Γιέλενα Γκάγκιτς, Μαίρη Βούλγαρη
Φωτογραφία: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Επιμέλεια κομμώσεων: Inberlin hairstyling
Trailer: Στέλιος Καλαϊτζής, Midnight Pictures
Σχεδιασμός αφίσας: Ιωάννα Μαρασιώτη
Παραγωγή: Aude Sapere

Επί σκηνής:

Θεόφιλος Μανόλογλου, Νίκη Μαστροκάλου, Μελανία Μπαλτσίδου, Ιάσονας Παπαματθαίου, Εύη Τσάφου, Ελένη Φαλατάκη, Αναστάσης Χριστοφιλόπουλος

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 12€
Μειωμένο (φοιτητές, κάτοχοι κάρτας πολυτέκνων, ΑμεΑ, κάτοχοι κάρτας ανεργίας): 10€
Ατέλεια: 5€

Τηλέφωνο κρατήσεων: 213 0356472
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 698 1233834

Προπώληση viva:
https://www.viva.gr/tickets/theater/vault-thatre-plus/brandon-teena

Facebook page:
https://www.facebook.com/BrandonTeenaVault

«Vault Theater Plus»
Μελενίκου 26, Βοτανικός.
Πλησιέστερος σταθμός μετρό: Κεραμεικός.
teena-brandon-4

Ντίνα Καρρά

Ντίνα Καρρά

Ονομάζομαι Ντίνα Καρρά. Είμαι άτομο εξωστρεφές, κοινωνικό, αισιόδοξο, ενθουσιώδες (κριός στο ζώδιο) και πολύ δημιουργικό! Για μένα δημιουργία είναι μία πετυχημένη συνταγή, μία όμορφη κατασκευή, μία ωραία κριτική!
Από μικρή θυμάμαι τον εαυτό μου να αποτυπώνει πάνω στο χαρτί συναισθήματα και σκέψεις. Έτσι και με το θέατρο νιώθω ότι ξαναγεννιέμαι και γίνομαι καλύτερος άνθρωπος. Επίσης αγαπώ τη γυμναστική γιατί "νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ". Χαμόγελα και θετική σκέψη κατακλύζουν πάντα τη ζωή μου και συνεχώς λέω ότι τα καλύτερα έρχονται όταν δεν τα περιμένεις!
Ντίνα Καρρά