Συνέντευξη στον Νίκο Γινάργυρο

Η Ντάνη Γιαννακοπούλου είναι μία νέα, δυναμικά ανερχόμενη ηθοποιός, απόφοιτος του θεάτρου Τέχνης «Κάρολος Κουν», ενώ έχει σπουδάσει και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στη συνέχεια εγκαταλείπει τη δημοσιογραφία για να ασχοληθεί αποκλειστικά με την μεγάλη της αγάπη, την υποκριτική. Η πορεία της πολύ σημαντική με αξιόλογες ερμηνείες και σίγουρα είναι μία καλλιτέχνιδα που ήρθε για να μείνει στον χώρο της υποκριτικής. Έχει συνεργαστεί με σημαντικούς σκηνοθέτες και έχει συμμετάσχει σε αξιόλογες παραστάσεις, όπως στις «Βάκχες» σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Λιγνάδη, στο «Χαίρε νύμφη» σε σκηνοθεσία της Λένας Κιτσοπούλου, στον «Άγριο Σπόρο» σε σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη, στο «Ντόλλυ, η προξενήτρα»  σε σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη και τηλεοπτικά την είδαμε στο «Στο καλό, γλυκιά μου συμπεθέρα…» του Λευτέρη Παπαπέτρου.

Σήμερα, την συναντήσαμε στο θέατρο «Olvio» που υποδύεται εξαιρετικά την Κάρολ στο κλασικό έργου του Ντέϊβιντ Μάμετ,  «Ολεάννα» σε σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη και συμπρωταγωνιστεί στο πλευρό του κ. Δημήτρη Πετρόπουλου. 

Η Ντάνη Γιαννακοπούλου μιλά αποκλειστικά στον Νίκο Γινάργυρο και στο kallitexnes.gr.

– Θα ήθελα να σε ρωτήσω, πώς μπήκε η υποκριτική στη ζωή σου;

Ντάνη Γιαννακοπούλου: Ήθελα να γίνω ηθοποιός από μικρή. Από την πρώτη φορά που πήγα κινηματογράφο και είδα τις «Μικρές κυρίες», είχα συγκινηθεί βαθιά με αυτό που έβλεπα. ‘Επειτα, άρχισα σιγά-σιγά να παίζω ρόλους και να τραγουδάω. Όταν ήμουν 16 χρονών και κλήθηκα να αποφασίσω σε ποιό πανεπιστήμιο θα μπω και τί θα κάνω στη ζωή μου, οι γονείς μου ήταν λίγο αντίθετοι με το να μπω κατευθείαν στη δραματική σχολή και έτσι μπήκα στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης στο Καποδιστριακό, επειδή με ενδιέφερε και η δημοσιογραφία. Παράλληλα, ξεκίνησα μαθήματα και σε ένα εργαστήριο υποκριτικής σε ηλικία 18 χρονών. Οι γονείς μου βέβαια, ως φαρμακοποιοί, δεν είχαν καμία σχέση με αυτό, οπότε το έκανα μόνη μου.

– Τί σε γοητεύει στην τέχνη της υποκριτικής;

Ντάνη: Αυτό που με γοητεύει στην υποκριτική, είναι η ψυχή των ηρώων και του εκάστοτε ήρωα που θα ερμηνεύσω. Επίσης, με γοητεύουν πάρα πολύ οι κοινωνικο-οικονομικοπολιτικές συνθήκες του κάθε έργου και ο τρόπος με τον οποίο ο συγγραφέας έχει δημιουργήσει ένα ολόκληρο σύμπαν. Επίσης, με γοητεύει το ότι προσπαθώ να βρω τα κοινά στοιχεία της Ντάνη, με την κάθε ηρωίδα και να τα φέρω στη ζωή μου.

27393442_10155855653331224_1831894829_o

Με συναρπάζει το ότι η κάθε μέρα είναι διαφορετική στο θέατρο και εξαρτάται πάρα πολύ από τον κόσμο. Με γοητεύει η επικοινωνία ανάμεσα στον θεατή και τον ηθοποιό.

– Πρωταγωνιστείς σε ένα κλασικό έργο, όπως είναι η «Ολεάννα» του Ντέϊβιντ Μάμετ, που ανεβαίνει στο θέατρο Olvio σε σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη. Θα ήθελα να σε ρωτήσω πώς σου έγινε η πρόταση για αυτό τον ρόλο, ποιές ήταν οι πρώτες σου σκέψεις και πώς ένιωσες παίρνοντας το σενάριο στα χέρια σου.

Ντάνη: Ήξερα το έργο, απλά δεν το είχα διαβάσει ποτέ με στόχο να το ερμηνεύσω. Όταν το διάβασα τελικά, κατάλαβα ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο, σαν σπαζοκεφαλιά. Δεν μπορούσα να βρω τα βήματα και την αλήθεια της ηρωίδας. Δυσκολεύτηκα πάρα πολύ, αλλά σιγά-σιγά και με τη βοήθεια του Νικορέστη Χανιωτάκη προχώρησα.

Η πρόταση γι΄αυτό τον ρόλο, έγινε από τον Νικορέστη, με τον οποίο είμαστε χρόνια φίλοι και έχουμε ξανασυνεργαστεί. Είχα φύγει από τον «Άγριο σπόρο» και ουσιαστικά δεν είχα κάποια άλλη πρόταση. Η Κατερίνα Παπουτσάκη, που ερμήνευε αυτό τον ρόλο πριν από μένα, είχε αποχωρήσει, οπότε με πρότεινε ο Νικορέστης στον Παύλο Τόρη και τον Δημήτρη Πετρόπουλο. Κάναμε μία συζήτηση, με δέχθηκαν και αρχίσαμε τις πρόβες.

– Συμπρωταγωνιστείς με έναν πολύ σπουδαίο ηθοποιό, τον κύριο Δημήτρη Πετρόπουλο. Η αλήθεια είναι ότι πάνω στη σκηνή φαίνεται η καλή χημεία που έχετε και βγαίνει και προς εμάς, το κοινό. Μίλησέ μας λοιπόν, για τη συνεργασία σου αυτή με τον κύριο Πετρόπουλο.

Ντάνη: Θαυμάζω τον κύριο Πετρόπουλο πάρα πολύ ως άνθρωπο και τρομερά ως καλλιτέχνη. Οι σπουδές του, τα χρόνια του στη Γαλλία και η πορεία του είναι πράγματα που ζηλεύω αφόρητα και θα ήθελα πολύ να κάνω και εγώ. Βλέπω πόση δουλειά χρειάζεται για να υπάρχει αυτό το αποτέλεσμα πάνω στη σκηνή. Τον θαυμάζω τρομερά, γιατί είναι πάρα πολύ ανοιχτός και δοτικός πάνω στη σκηνή. Τολμώ να πω, ότι είναι από τις λίγες φορές που ένας μεγάλος ηθοποιός, φέρεται τόσο θετικά σε έναν νέο ηθοποιό και αυτό του το χρωστώ.

– Υπάρχει κάποια συμβουλή που ενδεχομένως σου έχει δώσει ο κ. Πετρόπουλος και θα ήθελες να τη μοιραστείς μαζί μας;

Ντάνη: Ο κ. Πετρόπουλος με έχει βοηθήσει πολύ στην εξερεύνηση του ρόλου μου και στο πώς να συνδέσω τις δύο ακραίες «ποιότητες» που έχει η Κάρολ. Μου είχε πει λοιπόν, ότι η Κάρολ διεκδικεί από την πρώτη στιγμή ως φοιτήτρια και αυτό με βοήθησε πολύ στο να συνδεθώ με την ηρωίδα, γιατί στη δεύτερη πράξη είναι πολύ εκδικητική και διεκδικεί με σθένος. Ακόμη και αν φαίνεται συνεσταλμένη, με τον τρόπο της, διεκδικεί.

27336141_10155855653261224_1594798071_o

Αυτό που με συγκινεί βαθιά, είναι ότι αυτό το κορίτσι ζητάει βοήθεια, ακόμη και αν δεν μπορεί να την εκφράσει με τις σωστές λέξεις, ακόμη και αν τα λόγια της δεν έχουν την τέλεια συνέπεια, η ψυχή της όμως ζητάει βοήθεια και αυτό με συγκινεί. Έχω την αίσθηση, ότι η Κάρολ περιμένει μία συγνώμη από τον καθηγητή, έστω και την τελευταία στιγμή ή τουλάχιστον αυτή είναι η δική μου προσέγγιση και ερμηνεία.

– Ποιές ήταν οι προκλήσεις και δυσκολίες που κλήθηκες να αντιμετωπίσεις στο χαρακτήρα που υποδύεσαι;

Ντάνη: Δεν μπορούσα να καταλάβω για ποιόν λόγο η Κάρολ, φέρεται τόσο ακραία και εκδικητικά. Ήταν κάτι πέρα από μένα και δεν μπορούσα να το κατανοήσω στο κείμενο. Διαβάζοντας περισσότερα στοιχεία για την εποχή και το ζήτημα της πολιτικής ορθότητας στην Αμερική του 1992, άρχισα να το κατανοώ πιο βαθιά και να εμβαθύνω σε αυτή τη βία που βιώνει η Κάρολ.

– Ποιές σκηνές σε άγγιξαν περισσότερο και θεωρείς ότι είναι τα δυνατά σημεία του έργου;

Ντάνη: Η αλήθεια είναι, ότι δεν μπορώ να καταλάβω ακριβώς, ποιό είναι το δυνατό σημείο του έργου, αλλά καταλαβαίνω ότι η μεταστροφή της Κάρολ, έχει κάποιο ενδιαφέρον. Αυτό όμως που με συγκινεί βαθιά, είναι ότι αυτό το κορίτσι ζητάει βοήθεια, ακόμη και αν δεν μπορεί να την εκφράσει με τις σωστές λέξεις, ακόμη και αν τα λόγια της δεν έχουν την τέλεια συνέπεια, η ψυχή της όμως ζητάει βοήθεια και αυτό με συγκινεί.

– Το έργο βασίζεται καθαρά στο παιχνίδι της εξουσίας, όπου οι ισορροπίες διασαλεύονται και οι εξουσίες αναποδογυρίζουν. Ποιό θεωρείς ότι είναι το στοιχείο εκείνο που φωτίζει ο Ντέϊβιντ Μάμετ για τις ανθρώπινες σχέσεις και για την κατάχρηση της εξουσίας, έτσι όπως την βλέπουμε στο έργο;

Ντάνη: Όποιος λαμβάνει την εξουσία, αυτόματα κυριαρχεί πάνω σε κάποιον άλλον. Αυτός θα μπορούσε να είναι και ο ορισμός της εξουσίας για μένα. Όταν λοιπόν η εξουσία πέσει σε λάθος χέρια, τότε γίνεται επικίνδυνη.

– Θεωρείς ότι ο χαρακτήρας σου, έτσι όπως τον ερμηνεύεις τελικά, όντως καταχράζεται την εξουσία που παίρνει;

Ντάνη: Δεν ξέρω, γιατί αυτή τη στιγμή είμαστε πολύ κοντά με την Κάρολ και προσπαθώ να καταλάβω τί νιώθει. Όταν ένας άνθρωπος νιώθει τόσο αδικημένος και βιασμένος, τότε έχει κάθε δικαίωμα να βρει το δίκιο του.

27335300_10155855651386224_539113785_o

Είμαι πολύ πιο κοντά στην Κάρολ της πρώτης πράξης. Είμαι χαμηλών τόνων και έχω διεκδικήσει με το δικό μου τρόπο, αλλά σίγουρα όχι με τέτοια δυναμική και σιγουριά. Ωστόσο, έχω βιώσει πολλές φορές στη ζωή μου το συναίσθημα του να μην καταλαβαίνω. Έχω νιώσει περιθωριοποιημένη και έχω αισθανθεί τη μοναξιά της Κάρολ, οπότε μοιράζομαι μαζί της τέτοια στοιχεία.

– Πιστεύεις ότι η Κάρολ με τη συμπεριφορά της, έτσι όπως εξελίσσεται στο έργο, αντανακλά τις γυναίκες του σήμερα;

Ντάνη: Νομίζω ότι τόσο οι άνδρες, όσο και οι γυναίκες έχουν τη δύναμη να καταχραστούν την εξουσία που τους δίνεται, να εκδικηθούν και να φορέσουν εξίσου ένα προσωπείο σκληρότητας. Άλλωστε, η γυναίκα έχει ανεξαρτητοποιηθεί και έχει λάβει κι αυτή εξουσία στα χέρια της.

– Βλέπουμε στο έργο την Κάρολ να αναζητεί την εξουσία και με την πρώτη ευκαιρία που βρίσκει για να κυριαρχήσει, βγάζει αλαζονεία έπαρση, εκδικητικότητα στο όνομα της ορθής συμπεριφοράς και της δικαίωσης που αναζητά. Εσύ πως ερμηνεύεις την συμπεριφορά της αυτή;

Ντάνη: Η Κάρολ, στην τρίτη πράξη λέει σε μία φράση ότι δεν θέλει εκδίκηση, αλλά ζητάει κατανόηση. Έχω την αίσθηση, ότι η Κάρολ περιμένει μία συγνώμη από τον καθηγητή, έστω και την τελευταία στιγμή ή τουλάχιστον αυτή είναι η δική μου προσέγγιση και ερμηνεία.

– Βρίσκεις κάποια κοινά στοιχεία της Κάρολ με την Ντάνη;

Ντάνη: Έχω μεγαλύτερη δυσκολία από την Κάρολ στο να διεκδικήσω και δεν νομίζω ότι έχω το ίδιο σθένος. Είμαι πολύ πιο κοντά στην Κάρολ της πρώτης πράξης. Είμαι χαμηλών τόνων και έχω διεκδικήσει με το δικό μου τρόπο, αλλά σίγουρα όχι με τέτοια δυναμική και σιγουριά. Ωστόσο, έχω βιώσει πολλές φορές στη ζωή μου το συναίσθημα του να μην καταλαβαίνω. Έχω νιώσει περιθωριοποιημένη και έχω αισθανθεί τη μοναξιά της Κάρολ, οπότε μοιράζομαι μαζί της τέτοια στοιχεία.

– Στο ξεκίνημα της θεατρικής σου πορείας και καριέρας συμμετείχες στις «Βάκχες» σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Λιγνάδη, αλλά και στο «Χαίρε νύμφη» της Λένας Κιτσοπούλου. Μίλησέ μας για αυτές τις πολύ σημαντικές εμπειρίες σου.

Ντάνη: Αυτές οι εμπειρίες ήταν πάρα πολύ σημαντικές και υπέροχες. Ήμουν στο δεύτερο έτος του Θεάτρου Τέχνης, όταν έπαιξα στο «Χαίρε νύμφη». Η συνάντησή μου με την Λένα Κιτσοπούλου έγινε σε μια παράσταση παιδικού θεάτρου στη Σαντορίνη, όπου μετέφερα κάποια σκηνικά και ήταν καθαρά τυχαία. Η Λένα νόμιζε, οτι ήμουν καθαρίστρια του θεάτρου Σαντορίνης και είπε στον Διαγόρα Χρονόπουλο, οτι με θέλει να ερμηνεύσω έναν ρόλο. Έτσι ξεκίνησε η συνεργασία μου μαζί της. Θαυμάζω απεριόριστα την Λένα σαν σκηνοθέτιδα και σαν άνθρωπo. Επίσης, θεωρώ ευφυή καλλιτέχνη τον Δημήτρη Λιγνάδη. Ο Δημήτρης Λιγνάδης με είχε δει στο «Χαίρε νύμφη» που έπαιζα και έπειτα πέρασα κανονικά από οντισιόν. Είναι η πρώτη μου, μέχρι στιγμής, συνεργασία με το Δημήτρη και επαφή μου με το αρχαίο δράμα. Είναι πάρα πολύ δημιουργικοί άνθρωποι και οι δύο και στάθηκα πάρα πολύ τυχερή που συνεργάστηκα μαζί τους.

– Τί σε συναρπάζει στο θέατρο ως θεατή και τί ως ηθοποιό;

Ντάνη: Ως ηθοποιό, με συναρπάζει το ότι η κάθε μέρα είναι διαφορετική στο θέατρο και εξαρτάται πάρα πολύ από τον κόσμο. Με γοητεύει η επικοινωνία ανάμεσα στον θεατή και τον ηθοποιό. Όσον αφορά στη θέαση μιας παράστασης, επειδή είμαι και ηθοποιός, με γοητεύει πολύ η προσπάθεια των ηθοποιών πάνω στη σκηνή, να αφηγηθούν μία ιστορία με όλη τη δύναμη και την αλήθεια τους. Επίσης, όταν δεν έχω διαβάσει ένα έργο και πηγαίνω στο θέατρο να το παρακολουθήσω για πρώτη φορά, με γοητεύει περισσότερο απ΄όταν το διαβάζω.

27398638_10155855653386224_1344716968_o

Όποιος λαμβάνει την εξουσία, αυτόματα κυριαρχεί πάνω σε κάποιον άλλον. Αυτός θα μπορούσε να είναι και ο ορισμός της εξουσίας για μένα. Όταν λοιπόν η εξουσία πέσει σε λάθος χέρια, τότε γίνεται επικίνδυνη.

– Ποιό ρόλο, που έχεις υποδυθεί, ξεχωρίζεις και γιατί;

Ντάνη: Σίγουρα ξεχωρίζω την Χαρούλα από τον «Άγριο σπόρο», γιατί ήταν ένας ρόλος κόντρα σε μένα. Ήταν πολύ ενδιαφέρουσα η συνεργασία μου με τον Τάκη Σπυριδάκη, τον Ηλία Βαλάση, την Ελένη Σκότη και γιατί με έφερε στις υποψηφιότητες του «Μελίνα Μερκούρη» και του Αθηνοράματος. Τελικά, όταν δουλεύεις πολύ πάνω σε κάτι, η προσπάθεια σου ανταμείβεται. Δεν ξεχνώ αυτόν τον ρόλο, γιατί η προσπάθεια μου ανταμείφθηκε.

– Θα ήθελα να μου πεις, ποιά είναι εκείνα τα στοιχεία του χαρακτήρα σου που σε ξεχωρίζουν και γιατί.

Ντάνη: Όταν τα πράγματα ζορίζουν, το ρίχνω στο χιούμορ. Κάνω πολλά αστεία και παρασύρω και τους φίλους μου σε αυτό. Προσπαθώ να ακούω καλά τον άνθρωπο που έχω απέναντί μου και μπορώ να πω ότι είμαι αρκετά δοτική.

– Ποιά είναι τα επόμενα επαγγελματικά σου σχέδια;

Ντάνη: Θα συμμετάσχω σε μία τηλεοπτική σειρά, αφού πέρασα από κάποιες οντισιόν. Η σειρά είναι στον Alpha, λέγεται «Έλα στη θέση μου» και θα είμαι εκεί για τους επόμενους πέντε μήνες.

– Μία ευχή που θα ήθελες να κάνεις;

Ντάνη: Θα ήθελα να έχω δουλειά στο θέατρο, να μπορώ να επιβιώνω από αυτήν την δουλειά, να συνεργάζομαι με τόσο υπέροχους συνεργάτες και να αντιμετωπίζω με τιμιότητα το επάγγελμά μου. Επίσης, να μάθω να αγαπάω καλύτερα και να με αγαπούν καλύτερα.

– Σε ευχαριστώ πολύ για αυτή την όμορφη συνέντευξη και εύχομαι να έχεις μία δυναμική, διαρκής και γεμάτη επιτυχίες πορεία στη ζωή σου! 

27268011_10155855653416224_610473126_o

Συνέντευξη: Νίκος Γινάργυρος
Απομαγνητοφώνηση: Νίκος Γινάργυρος
Επιμέλεια: Μαρία Αγγέλου