Είναι ένα εμβληματικό κείμενο του 1990, γραμμένο με μαεστρία, συγγραφική ευφυΐα, εξαιρετικούς διαλόγους και λυρική γλώσσα, αποτυπώνει εύστοχα δύο διαφορετικούς κόσμους σκιαγραφώντας την αναπόφευκτη μάχη σ΄ένα πεδίο σύγκρουσης αρχών και αξιών. Μία μάχη ισοπεδωτική που οδηγεί στη συνειδητοποίηση μέσω “ανθρωποθυσίας” όπου κανείς δεν βγαίνει νικητής και δεν επωφελείται τελικά. Η μετάβαση από το παλιό στο νέο είναι επώδυνη και τα πάντα γκρεμίζονται. Διαχρονικό και επίκαιρο όσο ποτέ, βαθιά πολιτικοποιημένο δίχως πολιτικές λέξεις και εκφράσεις σε μία Ελλάδα που ματώνει συνεχώς.
Ρημαγμένες ψυχές, ρημαγμένες καρδιές, ρημαγμένες ζωές, ρημαγμένος ο κόσμος μας και τα παράθυρα παραμένουν ερμητικά κλειστά από φόβο μήπως το φως φέρει μία νέα τυραννία, ένα νέο αργό θάνατο.
Μέσα στο επιβλητικό αρχοντικό, κατοικημένο από σκωροφαγωμένα έπιπλα και ανήσυχες σκιές νεκρών, ο παλιός κόσμος συναντά τον καινούριο όπου το παρελθόν ως ανάμνηση, φόβος ή τύψη συγκρούεται με το αδίστακτο παρόν το οποίο παλεύει να φτιάξει με κάθε μέσο τη δική του ιστορία επιβίωσης και επιβολής. Οι χαρακτήρες της ιστορίας είναι άνθρωποι της διπλανής πόρτας…ήρωες απλοί, καθημερινοί, γνώριμοι που τους συναντάς στην ελληνική πραγματικότητα. Έχουν όνειρα και φιλοδοξίες…νιώθουν την ανάγκη να αγαπήσουν και ν΄αγαπηθούν, να κρατήσουν την ιστορία ζωντανή, να ρουφήξουν τη ζωή και να την απολαύσουν πραγματικά. Κάποιοι είναι άνθρωποι κενοί και αριβίστες, άτομα της αρπαχτής και της ευκολίας χωρίς ίχνος ανθρωπιάς που πατάνε επί πτωμάτων για να αναρριχηθούν κοινωνικά και οικονομικά.
Όμως οι βρυκόλακες εκδικούνται και η καταιγίδα δεν αργεί να ξεσπάσει διαλύοντας τη ρευστή και σαθρή πραγματικότητα.
Η κριτική μας:
Η παράσταση είναι αριστουργηματική, ένα πραγματικό έργο τέχνης βασισμένο σ΄ένα κείμενο διαμάντι. Σαν θεατής βιώνεις γνώριμες καταστάσεις, νιώθεις έντονα συναισθήματα, συμπάσχεις με τους ήρωες και αφουγκράζεσαι το τέλος που έρχεται. Απολαμβάνεις και ρουφάς το κάθε λεπτό απ΄την αρχή μέχρι το τέλος.
Ο πρωτομάστορας Κώστας Καζάκος χτίζει την παράσταση με μέτρο, έντονο διδακτισμό, σεβασμό και ρυθμό κατευθύνοντας τους ηθοποιούς στο σωστό μονοπάτι και το αποτέλεσμα είναι διθυραμβικό. Το σκηνικό δια χειρός Κατερίνας Καμπανέλλη είναι εντυπωσιακό με αντίκες μεγάλης αξίας, που προσδίδουν το άρωμα και τη φινέτσα μιας άλλης εποχής. Ο σκόρος εκτός από τα έπιπλα, είναι αυτός που κατατρώει και τις ζωές τους! Οι φωτισμοί και η μουσική σύνθεση του Αλέξανδρου Καζάκου είναι επιβλητικοί και καίριοι που δένουν απόλυτα με το σύνολο.
Όσο αφορά το κουιντέτο των ηθοποιών είναι εξαιρετικό με ερμηνείες συγκλονιστικές, αφοπλιστικές και αληθινές!
Ο Γιώργος Κυρίτσης είναι πολύ μεγάλος ηθοποιός. Υποδύεται το Φάνη Ποριώτη, έναν ξεπεσμένο οικονομικά αριστοκράτη που αρνείται να πουλήσει το σπίτι του και μαζί και το παρελθόν του. Η ερμηνεία του είναι πέραν του δέοντος μαγευτική και ανεπιτήδευτη γεμάτη σπαραγμό, ειλικρίνεια και αξιοπρέπεια… μία ερμηνεία που θα θυμάσαι για πολύ καιρό, απόρροια της πολυετούς εμπειρίας του!
Η Άννα Γεραλή είναι η γλυκιά Γλυκερία, η γυναίκα που υπηρετεί με πίστη και αγάπη το αφεντικό της επί σειρά ετών… μολονότι αντιδρά στους ξενόφερτους επισκέπτες, βλέπει τις αλλαγές και προαισθάνεται το κακό, αλλά αισθάνεται ανήμπορη να αντιδράσει. Ένας ρόλος κομβικός, συγκινητικός, υπέροχος.
Ο Γιώργος Δάμπασης ενσαρκώνει το Χάρη Αντωνάκο με απολύτη επιτυχία. Είναι ένας πολυμήχανος λαϊκός άνθρωπος, αυτοδημιούργητος και χωρίς αναστολές, που έχει θητεύσει στο σχολείο της ζωής. Σωστό αρπακτικό που θυσιάζει τα πάντα στο βωμό του χρήματος. Εντυπωσιακή η ερμηνεία του, φυσική και ρεαλιστική που φτάνεις στο σημείο να τον μισείς!
Η Ηλιάννα Μαυρομάτη είναι η όμορφη σύζυγος του Χάρη Αντωνάκου. Η Λίτσα διψάει για ζωή, λαχταρά την ελευθερία που της έχει στερηθεί και ψάχνει εκείνο το “άλλο” που θα την οδηγήσει στη χειραφέτηση και στην ανασυγκρότησή της. Η ερμηνεία της είναι εξαιρετική, απόλυτα εσωτερική με έντονες διακυμάνσεις έως την τελική έκρηξή της. «Είπατε πως η ζωή είναι κάτι άλλο…τι άλλο;»
Τέλος, ο Όμηρος Πουλάκης ερμηνεύει τον Ανδρέα Ποριώτη, τον ανιψιό και κληρονόμο του σπιτιού. Νέος, ωραίος, τεχνοκράτης και φιλόδοξος περιφέρεται ως «προσκλησοδίαιτος» στα ευρωπαικά σαλόνια και επιθυμεί την κοινωνική του ανέλιξη δίχως συναισθηματισμούς και μνήμες. Απόλυτα εύστοχος και ακριβής στο ρόλο του.
Υπό τους ήχους δύο ασυμφιλίωτων πηγών, ο ποιητής γεμάτος γνώση, ευαισθησία και συμπάθεια, συνθέτει ένα κουιντέτο για τις τρεις ανδρικές και δύο γυναικείες φωνές και μας καλεί να το ακούσουμε προσεκτικά και προπάντων, δίχως προκατάληψη. Γνωρίζει ότι και εμείς, όπως ο γέροντας ένοικος του παλιού αρχοντικού, αδυνατούμε να αποφασίσουμε για την ενοχή ή την αθωότητα της ανθρώπινης μοίρας.
Αν θέλετε να νιώσετε όλο το μεγαλείο, αν σέβεστε τον εαυτό σας ως θεατές, αν επιθυμείτε να γνωρίσετε αυτό το δρόμο…τότε τρέξτε να δείτε την παράσταση. Είναι ό,τι καλύτερο έχω δει αντικειμενικά τον τελευταίο καιρό με το χέρι στην καρδιά!
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Κώστας Καζάκος
Σκηνικά-κοστούμια: Κατερίνα Καμπανέλλη
Μουσική σύνθεση-επιμέλεια: Αλέξανδρος Καζάκος
Παίζουν με τη σειρά που εμφανίζονται: Γιώργος Κυρίτσης, Γιώργος Δάμπασης, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Άννα Γεραλή, Όμηρος Πουλάκης.
Θέατρο «Τζένη Καρέζη», Ακαδημίας 3, Αθήνα, 210 3625520, 2103636144, 2103644921
Ημέρες/ώρες παραστάσεων/τιμές εισιτηρίων:
Τετάρτη: 19:00. Γενική είσοδος 15 ευρώ/άνω τον 65 12 ευρώ/& 10 ευρώ ΑΜΕΑ & ΑΝΕΡΓΩΝ
Πέμπτη: 21:15. Γενική είσοδος 18 ευρώ/άνω τον 65 12 ευρώ/10 ευρώ ΑΜΕΑ & ΑΝΕΡΓΩΝ
Παρασκευή: 21:15. Γενική είσοδος 18 ευρώ/άνω τον 65 12 ευρώ/10 ευρώ ΑΜΕΑ & ΑΝΕΡΓΩΝ
Σάββατο: 18:30. Λαϊκή απογευματινή 15 ευρώ/άνω τον 65 12 ευρώ/10 ευρώ ΑΜΕΑ & ΑΝΕΡΓΩΝ
Σάββατο: 21:15. Γενική είσοδος 18 ευρώ
Κυριακή: 20:00. Γενική είσοδος 18 ευρώ/άνω τον 65 12 ευρώ/10 ευρώ ΑΜΕΑ & ΑΝΕΡΓΩΝ
Διάρκεια: 115′ & 10′ διάλειμμα
Ντίνα Καρρά
Από μικρή θυμάμαι τον εαυτό μου να αποτυπώνει πάνω στο χαρτί συναισθήματα και σκέψεις. Έτσι και με το θέατρο νιώθω ότι ξαναγεννιέμαι και γίνομαι καλύτερος άνθρωπος. Επίσης αγαπώ τη γυμναστική γιατί "νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ". Χαμόγελα και θετική σκέψη κατακλύζουν πάντα τη ζωή μου και συνεχώς λέω ότι τα καλύτερα έρχονται όταν δεν τα περιμένεις!
Latest posts by Ντίνα Καρρά (see all)
- Είδαμε την παράσταση “Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα” στο θέατρο Τζένη Καρέζη - 25 Οκτωβρίου 2019
- Είδαμε την παράσταση “LEMON” από την ομάδα Experimento στο Μπάγκειον - 8 Οκτωβρίου 2019
- Είδαμε την παράσταση “Μήδεια” σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά στο Μπάγκειον - 18 Σεπτεμβρίου 2019
Καμία κριτική