Η μέση ηλικία, λίγο πριν, λίγο μετά τα σαράντα, βάζει το αμείλικτο ερώτημα: Ποιος είμαι;
Γράφει η Φωτεινή Βαμβούκη
Θα ξεκινήσω μιλώντας για την κωμωδία. Αλήθεια, είναι πολύ δύσκολο είδος. Όχι, γιατί θέλει περισσότερο ταλέντο ή κάποιο συγκεκριμένο τρόπο μελέτης αλλά, γιατί ο ηθοποιός πρέπει να επικοινωνήσει άμεσα με το κοινό και να προκαλέσει εντελώς φυσικά, ευθυμία (όχι απαραίτητα γέλιο) στους θεατές. Κι ο κίνδυνος βρίσκεται, ακριβώς, εδώ. Στην αγωνία του ηθοποιού – νέου ή μεγαλύτερου – να προκαλέσει τα παραπάνω, κάποιες φορές και πολύ άστοχα, προσθέτει στο κείμενο, μερικά «μπουφονικά» στοιχεία ή δικές του «επιθεωρησιακές» ατάκες. Κατά συνέπεια, το έργο αλλάζει αισθητική και τελικά ο θεατής μπερδεύεται. Κι αν ο θεατής μπερδευτεί, όσο και να γελάσει με το στιγμιαίο αστείο είναι «χαμένος θεατής».
Η κωμωδία της Μαρίας Ν. Κίτρα “Τα Καλυτέρα έ(ρ)πονται” σε σκηνοθεσία Κυριάκου Νικολαΐδη παίζεται για δεύτερη φορά στο θέατρο Αλκμήνη.
Όταν η σκηνή φωτίζεται, εμφανίζεται ένα χαρούμενο σκηνικό. Με μπαλόνια, σήματα για πάρτι και χαρούμενη μουσική. Περιμένουμε να δούμε τον εορταζόμενο και τους καλεσμένους. Τον εορταζόμενο θα τον γνωρίσουμε σύντομα, καλεσμένους δε θα δούμε ποτέ. Στο σπίτι αυτό ζουν δύο ξαδέρφια: ο Μάριος (ο εορτάζων) και η Ελένη. Ο Μάριος κλείνει τα 40 χρόνια του και βρίσκεται σε κρίση μέσης ηλικίας. Του φταίνε όλα: η γιορτή που διοργάνωσε η ξαδέρφη του, η έξοδο για διασκέδαση, η πείνα του, ο εαυτός του ο ίδιος. Η ευχή που θα ήθελε να πραγματοποιηθεί είναι να μείνει μόνος ή με το «μωρό» του δεύτερου. Σίγουρα όχι με την προβληματική μητέρα του, ούτε με την απρόβλεπτη Ρωσίδα καθαρίστρια.
Στο ρόλο του Μάριου, ο Κυριάκος Νικολαΐδης, ένας νέος ηθοποιός αρκετά προικισμένος με τα στοιχεία του κωμικού ηθοποιού. Σε όλη τη διάρκεια του έργου ήταν γεμάτος ενέργεια και κινούταν με άνεση πάνω σκηνή. Απέδωσε πειστικά τον σαραντάρη που αρνείται την ηλικία του: Επίμονα δυσάρεστος, υπέρμετρα εγωιστής, κυνικός, χωρίς συμπόνοια. Ο κύριος Νικολαΐδης έχει επιμεληθεί και τη σκηνοθεσία της παράστασης.
Την Ελένη υποδύεται η Σοφία Γκόντα. Ως ξαδέρφη είναι ένας πολύ χαρούμενος τύπος και σε αντίθεση με τον Μάριο – αθλητική και vegan – βάζει όλες τις προσπάθειές της για να ομορφύνει τη μέρα του, χωρίς όμως, ιδιαίτερα αποτελέσματα. Η απόδοση του ρόλου είχε πολλά χαριτωμένα σημεία αλλά και πολλές υπερβολές και τσιρίδες. Ήταν μέσα στα πλαίσια της κωμωδίας όμως, τα χαρακτηριστικά του ρόλου δεν ήταν ξεκάθαρα.
Φλώρα Ζαμπέλη είναι η μαμά του Μάριου. Ένας ρόλος που εκτός απ’ το να τα κάνει μπάχαλο δεν κατάλαβα γιατί υπήρχε. Θα μπορούσε να ήταν ο περιπτεράς, ή ο μπαμπάς ή δεν ξέρω ποιος άλλος. Δεν είδα να σχηματίζεται κάποια σχέση μεταξύ μητέρας και γιου. Σαν ηθοποιός η κυρία Ζαμπέλη ήταν πολύ καλή σ’ αυτό που έκανε… ότι κι αν ήταν. Είχε στυλ, κέφι και μια δηθενιά που μάλλον ήθελε να βγάλει και τα κατάφερε.
Και τέλος, η Μαρία Ντιντή στο ρόλο της Ρωσίδα καθαρίστρια, ντυμένη στην «πένα» και τον κουβά στο χέρι, όπως θα ντυνόταν για να δουλέψει σε μπαρ. Στερεότυπη ενδυμασία (και κατά τη γνώμη μου λανθασμένη) για τις μετανάστριες που δουλεύουν στην Ελλάδα. Και στερεοτυπικός γυναικείος χαρακτήρας που ψάχνει τη σιγουριά στην αρρενωπότητα. Θέλει διακαώς να γίνει ζευγάρι με τον Μάριο. Πέρα απ’ την «πολιτική» ανάλυση η κυρία Ντιντή ήταν πολύ καλή στο ρόλο της με εναλλαγές στη διάθεση ανάλογα με την κατάσταση που βρίσκεται.
Εν κατακλείδι, το έργο “Τα καλύτερα έ(ρ)πονται” είναι μια ευχάριστη κωμωδία με μηνύματα περί ανιδιοτελούς αγάπης, φιλίας, ενδιαφέροντος. Ασχολείται, επίσης, με την αξία των ανθρώπινων σχέσεων και τα άγχη στην καθημερινότητα. Αλλά έχει και κάποια παλαιωμένα μηνύματα που δε συνάδουν με την εποχή του metoo και τη στοιχειώδη κοινωνική πρόοδο που έχει γίνει. Πάντως, αν θες να σκάσει το χειλάκι σου είναι μια παράσταση που στο εγγυάται.
Ταυτότητα της παράστασης
Που: Θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 8-12, Κάτω Πετράλωνα / Στάση μετρό Κεραμεικός
Πότε: Από 13 Οκτωβρίου 2024 έως 12 Ιανουαρίου 2025, κάθε Κυριακή στις 21:00
Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά
Εισιτήρια: 10€ – 12€
Τηλέφωνο θεάτρου: 210 3428650 – email: info@theatro.gr
Πώληση εισιτηρίων: More.com
Κείμενο: Μαρία Ν. Κίτρα
Σκηνοθεσία: Κυριάκος Νικολαΐδης
Βοηθός παραγωγής: Νεφέλη Χαΐδάκη
Ηχητική επιμέλεια: Σοφία Γκόντα
Δημόσιες σχέσεις και επικοινωνία: Νταίζη Λεμπέση
Εικαστική επιμέλεια/Δημιουργικό αφίσας & trailer: Studio Π56
Παραγωγή: “House of NK Productions”
Παίζουν με σειρά εμφάνισης: Σοφία Γκόντα, Κυριάκος Νικολαΐδης, Φλώρα Ζαμπέλη, Μαρία Ντιντή
Φωτεινή Βαμβούκη
Latest posts by Φωτεινή Βαμβούκη (see all)
- Είδαμε την παράσταση «Και πότισεν αυταίς μέλαινα χολή» της Μαίης Σεβαστοπούλου στο «Μικρό Κεραμεικό». - 26 Νοεμβρίου 2024
- Είδαμε την παράσταση «Το χρυσό κουβάρι» της Ρούλας Κοντέα στο Θέατρο της Ημέρας σε σκηνοθεσία Αθηνάς Κονιστή. - 22 Νοεμβρίου 2024
- Είδαμε την παράσταση “Τα Καλυτέρα έ(ρ)πονται”σε σκηνοθεσία Κυριάκου Νικολαΐδη που παίζεται για 2η χρονιά στο Θέατρο Αλκμήνη. - 15 Νοεμβρίου 2024
Καμία κριτική