Καλλιτέχνης είναι ένας ευαίσθητος άνθρωπος, ο οποίος οφείλει να αφουγκράζεται τι γίνεται γύρω του, να είναι φορέας συναισθημάτων και να προβληματίζει. Θεωρώ επίσης, ότι ο καλλιτέχνης πρέπει να εκπαιδεύεται και σε άλλες τέχνες και κυρίως στη ματιά του. Να πηγαίνει ταξίδια, σε εκθέσεις ζωγραφικής, σε μουσεία, να βλέπει παραστάσεις, να διαβάζει βιβλία. Όλα αυτά σου δίνουν εικόνες και είναι υλικό, το οποίο το παίρνεις για να το δώσεις μετά πίσω στο κοινό.

Συνέντευξη στο Νίκο Γινάργυρο

Ζήσατε και μεγαλώσατε στο Ηράκλειο Κρήτης, είστε απόφοιτη της Δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου και έχετε ασχοληθεί επαγγελματικά και με την υποκριτική και με το τραγούδι. Οι συνεργασίες σας και οι επιτυχίες σας πάρα πολλές αναφέροντας ενδεικτικά, ότι έχετε συνεργαστεί με τον Λουδοβίκο των Ανωγείων, τον Νίκο Κυπουργό, τον Σωκράτη Μάλαμα, τον Κώστα Λειβαδά, τον Στέφανο Κορκολή, τον Γιάννη Ζουγανέλη και πρόσφατα με τον Θάνο Μικρούτσικο, ενώ τηλεοπτικά έχετε συμμετάσχει με μεγάλη επιτυχία, στην σειρά Της αγάπης μαχαιριά, στην Εξαφάνιση, στα Μυστικά της Εδέμ, στην πρώτη σταγόνα και αυτή την περίοδο στον Πρίγκιπα της φωτιάς.  

– Πώς κρίνετε την μέχρι τώρα πορεία σας; Η Μαριάννα έχει πετύχει τους στόχους της και τα όνειρά της;

Μαριάννα Πολυχρονίδη: Δύσκολη ερώτηση. Σίγουρα οι συνεργασίες είναι κάτι που προσέχω πάντοτε και είμαι ικανοποιημένη από αυτό. Νομίζω ότι η δουλειά έχει να κάνει με συναντήσεις ανθρώπων. Δεν έθετα ποτέ στόχους και δεν έχω επιδιώξει καμιά από όλες αυτές τις συνεργασίες. Όλα ήρθαν από μόνα τους. Το ότι έχω καταφέρει να είμαι σχεδόν 20 χρόνια σε αυτή τη δουλειά και να μπορώ να βιοπορίζομαι από αυτήν, είναι κάτι που με ευχαριστεί, με ικανοποιεί και συνεχίζω.

– Μετά τα «Μυστικά της Εδέμ» το 2011, όπου κάνατε μεγάλη επιτυχία και γίνατε ευρέως γνωστή στο κοινό, σας βλέπουμε να πρωταγωνιστείτε αυτή την περίοδο στον «Πρίγκιπα της φωτιάς». Μετά από σχεδόν οκτώ χρόνια μακριά από την τηλεόραση, με εξαίρεση την «Πρώτη σταγόνα» που προβλήθηκε στην τηλεόραση του Αντέννα Κύπρου το 2014-2015, θα ήθελα να σας ρωτήσω λοιπόν,  τι ήταν αυτό  που σας κράτησε μακριά από την τηλεόραση όλα αυτά τα χρόνια; 

Μαριάννα: Υπήρξε αυτή η μεγάλη «βουτιά» στα τηλεοπτικά πράγματα, όπου για χρόνια δεν γίνονταν καν σειρές ή γίνονταν κάποιες στις οποίες δεν θα μου άρεσε να συμμετέχω. Είναι και θέμα αισθητικής και του τι έχεις ανάγκη την εκάστοτε περίοδο. Αυτό με κράτησε πίσω. Πραγματικά στάθηκα τυχερή όμως και έκανα τόσο ωραία πράγματα στο θέατρο και τη μουσική, που δεν αναγκάστηκα να συμμετέχω σε κάτι το οποίο δεν θα με αντιπροσώπευε. Ήταν πολύ λίγα τα πράγματα που θα ήθελα να συμμετάσχω, αλλά δεν μου προτάθηκαν κιόλας. Πήγα στην Κύπρο για δύο χρόνια για την «Πρώτη σταγόνα». Ήταν μία εξαιρετική σειρά του Λώρη Λοϊζίδη, ο οποίος είναι ένας δημιουργός που με αφορά πολύ και πέρασα πάρα πολύ ωραία. Είμαι περήφανη για αυτή την σειρά και θα ήθελα να είχε παιχτεί και εδώ. Όσον αφορά τον «Πρίγκιπα της φωτιάς», το τηλεφώνημα έγινε από τον κύριο Γιώργο Κυρίτση με τον οποίο είχαμε κάνει τα «Μυστικά της Εδέμ» και την πρώτη μου σειρά «Με θέα στο πέλαγο». Με αυτόν τον άνθρωπο και την Έλενα Ακρίτα, νιώθω ότι ανήκω στην οικογένειά τους καλλιτεχνικά. Εφόσον όλοι οι υπόλοιποι παράγοντες, όπως είναι το καστ, η σκηνοθετική ομάδα της σειράς και ο ρόλος ήταν πράγματα που μου άρεσαν, δεν μπορούσα να αρνηθώ. Είναι μία σειρά που την αγάπησα πολύ.

img70950_d9766115c664cd65f772e7d7a74fb256_1980x820c

– Είδατε κάποιες διαφορές ανάμεσα στην παραγωγή της Κύπρου και τις παραγωγές που γίνονται εδώ στην Ελλάδα;

Μαριάννα: Σίγουρα δουλεύουν με αρκετά διαφορετικό τρόπο, ακόμη και στο πόσα άτομα είναι στο συνεργείο ή πόσες ώρες διαρκεί ένα γύρισμα. Ενδεικτικά να πω ότι εδώ το γύρισμα κρατάει 8 ή 10 ώρες, ενώ εκεί 12 ώρες. Βέβαια, η παραγωγή στην οποία ήμουν εγώ, ήταν ακριβή παραγωγή και οι συνθήκες ήταν καλές.

– Μιλήστε μας λίγο για την συνεργασία σας με τον κύριο Κυρίτση. Ποιά ήταν εκείνα τα στοιχεία που σας ώθησαν να πείτε για τρίτη φορά «ναι» στην πρόταση του να συμμετάσχετε σε αυτή τη σειρά;

Μαριάννα: Όταν βλέπεις ότι οι συνεργάτες σου σε εκτιμούν και σε υπολογίζουν, δεν μπορείς να το αψηφίσεις αυτό, γιατί δεν είναι αυτονόητο. Ο κύριος Κυρίτσης και η κυρία Ακρίτα είναι άνθρωποι που υπολογίζουν πάρα πολύ στους ηθοποιούς, τους αγαπούν και γράφουν για αυτούς. Βλέπουν προς τα που κλίνεις και το ενισχύουν αυτό. Το σενάριο του καθημερινού, είναι κάτι που διαμορφώνεται στην πορεία. Είναι πολύ έξυπνο από την πλευρά του σεναριογράφου το να αφουγκράζεται ποιός ήρωας πάει προς τα πού, με ποιόν ήρωα ταιριάζει ή ποιες είναι οι ιδιαίτερες κλίσεις και τα ταλέντα του κάθε ηθοποιού. Για παράδειγμα, εμένα με έχουν αφήσει να τραγουδάω σε όλες τις σειρές τους. Υπάρχει αγάπη, εμπιστοσύνη και υποστήριξη, πράγματα πολύ βασικά για μένα. Σε μία δουλειά όπου υπάρχει ψέμα και υποκρισία, το να βρίσκεις αυτές τις αξίες σε κάποιους ανθρώπους σε κάνει να δουλεύεις μαζί τους ξανά και ξανά.

– Στα «Μυστικά της Εδέμ» υποδυθήκατε την Νταίζη Καρρά. Τώρα στον «Πρίγκιπα της φωτιάς» υποδύεστε την Ελεάνα Δανέζη, μία επίσης αδίστακτη, σκληρή και φιλόδοξη γυναίκα. Θα ήθελα να σας ρωτήσω ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που θεωρείτε πρόκληση ως ηθοποιός σε αυτούς τους ρόλους και ποια είναι τα στοιχεία που ενδεχομένως σας δυσκολεύουν περισσότερο να τους υποδυθείτε;

Μαριάννα: Καταρχήν γελάω πάρα πολύ όταν μου δίνουν αυτούς τους ρόλους, γιατί είναι αυτό που εμείς οι ηθοποιοί ονομάζουμε «κόντρα ρόλος». Είναι πολύ ωραίο να σου δίνουν κόντρα ρόλους, γιατί ζεις ζωές και καταστάσεις που δεν θα ζούσες ποτέ. Δηλαδή το ότι αναγκάζομαι να υποστηρίξω μία ηρωίδα που στη ζωή θα την σιχαινόμουν, αυτό είναι σίγουρα πρόκληση για μένα και είναι το κομμάτι της δουλειάς που αγαπώ. Είναι ευλογία να μου δίνεται η δυνατότητα να παίζω αυτούς τους ρόλους.

Σε κάθε παράσταση και συναυλία, υπάρχει μία αμφίπλευρη επικοινωνία. Πάντα όταν υπάρχει αγάπη και αποδοχή σε αυτό που κάνεις, είναι ευλογία και μεγάλη χαρά.

polyxronidi_2019_03

– Μπαίνετε και στη διαδικασία να δικαιολογήσετε την ηρωίδα, έτσι ώστε να μπορέσετε να υποδυθείτε αυτούς τους ρόλους;

Μαριάννα: Όταν το σενάριο είναι καλό, δεν αφήνει τίποτα αδικαιολόγητο. Αυτό είναι ένα άλλο χαρακτηριστικό του κυρίου Κυρίτση και της κυρίας Ακρίτα. Δεν αφήνουν καμία πράξη αδικαιολόγητη και κανέναν ήρωα να λειτουργεί αρνητικά, χωρίς να υπάρχει κίνητρο και λόγος να το κάνει αυτό. Οπότε αυτό λύνει τα χέρια στον ηθοποιό.

– Υπάρχει κάποιο στοιχείο σε αυτούς τους ρόλους που να έχετε κοινό;

Μαριάννα: Δεν υπάρχει κανένα κοινό στοιχείο σε τίποτα, ούτε στην εξωτερική εμφάνιση, ούτε στον τρόπο ντυσίματος. Μπορώ να πω όμως, ότι αυτοί οι ρόλοι με βοήθησαν κάπως, στο να γίνω λίγο πιο δυναμική, γιατί δεν ήμουν.

– Η δεύτερη αγάπη σας που υπηρετείτε πιστά για πολλά χρόνια, είναι το τραγούδι, όπου κι εκεί έχετε κάνει πολλές και σημαντικές συνεργασίες. Πείτε μας πώς μπήκε το τραγούδι στη ζωή σας.

Μαριάννα: Από μικρή ήθελα να γίνω ηθοποιός και τραγουδίστρια,  παρόλο που ήμουν πολύ ντροπαλή και συνεσταλμένη. Ένιωθα ελευθερία πάνω στη σκηνή και ότι αυτό είναι το μέρος που μπορώ να επικοινωνήσω και να εκφραστώ. Ξεκίνησα με κλασική κιθάρα και θεωρητικά και μόλις πήγα δεκαεφτά, γράφτηκα στο κλασικό τραγούδι. Όταν σπούδαζα στη σχολή του Εθνικού, κάποιοι φίλοι από την Κρήτη μου γνώρισαν τον Λουδοβίκο των Ανωγείων και έτσι ξεκίνησε η συνεργασία μας. Δουλέψαμε μαζί με τον Λουδοβίκο ολόκληρο τον χειμώνα του 2000-2001 στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο, με τον Ψαραντώνη και τον Ευγένιο Σπαθάρη σε μία παράσταση που είχε ως θέμα τον Ερωτόκριτο. Η συνεργασία μου με τον Λουδοβίκο κράτησε πέντε χρόνια και ήταν μεγάλο σχολείο για μένα, γιατί τότε ήρθα σε επαφή με πολλούς καλλιτέχνες, με τη νύχτα και με το στούντιο, όπου συμμετείχα σε κάποιους δίσκους. Το επόμενο καλοκαίρι γνώρισα το Νίκο Κυπουργό, σε μία παράσταση που έκανα με το Νίκο Κούνδουρο στο Ηρώδειο και έγραφε μουσική ο Κυπουργός. Έτσι ξεκίνησα και με αυτόν συνεργασία και κάναμε κάποιες συναυλίες. Η μουσική ήταν πάντα μία πολύ μεγάλη αγάπη, που ήθελα όμως να την κάνω με τους δικούς μου όρους. Μου είχαν γίνει αρκετές προτάσεις και για ολόκληρο προσωπικό δίσκο, αλλά είπα όχι, γιατί ένιωθα ότι δεν με αντιπροσωπεύει εκείνη τη στιγμή το υλικό που μου προσέφεραν. Μέχρι που γνώρισα τον «οδοστρωτήρα» Θάνο Μικρούτσικο.

Όταν βλέπεις ότι οι συνεργάτες σου σε εκτιμούν και σε υπολογίζουν, δεν μπορείς να το αψηφίσεις αυτό, γιατί δεν είναι αυτονόητο.

219715g-screen_shot_2017-01-31_at_11-07-54_p-m

– Ποιά συνεργασία σας θεωρείτε ότι αποτέλεσε σταθμό και κομβικό σημείο στη ζωή σας;

Μαριάννα: Θεωρώ ότι κάθε συνεργασία έχει κάτι να σου δώσει και πρέπει να είσαι σε θέση να το αναγνωρίσεις. Μπορεί να μην μπορείς να το αναγνωρίσεις αμέσως και αργότερα να σου έρθει ξαφνικά. Είναι πάρα πολύ σπουδαίοι οι σκηνοθέτες που με εμπιστεύτηκαν και οι ρόλοι που μου δόθηκαν, καθώς και οι σύνθετες και τραγουδοποιοί με τους οποίους συνεργάστηκα.  Έχω πάρει κάτι από τον καθένα και είμαι ευγνώμων για αυτό.

– Πού αισθάνεστε πιο άνετα, στο τηλεοπτικό πλατό, στο θεατρικό σανίδι ή στο πάλκο;

Μαριάννα: Δεν μπορώ να απαντήσω, γιατί όταν απέχω πολύ καιρό από το ένα από τα δύο, μου λείπει πολύ. Γι΄ αυτό είναι μια ευτυχής συγκυρία αυτό που συμβαίνει τώρα στο «Commedia d΄amore». Έγινε αυτό που οραματιζόμουν για χρόνια και ο Θέμης Μουμουλίδης με τον οποίο συνεργαζόμαστε πολλά χρόνια, αφουγκράστηκε το πώς φανταζόμουν την ένωση της μουσικής και της υποκριτικής και έφτιαξε αυτή την παράσταση. Αυτό με κάνει να νιώθω πιο πολύ στο σπίτι μου από όλες τις προηγούμενες περιπτώσεις. Ο τρόπος που κυλάει η πρόζα μέσα στο τραγούδι και το τραγούδι μέσα στην πρόζα στη συγκεκριμένη παράσταση, νομίζω ότι γίνεται ιδανικά. Νιώθω ιδιαίτερα χαρούμενη  και ικανοποιημένη με αυτό που συμβαίνει. Αυτή τη στιγμή νιώθω πλήρης πάνω στη σκηνή.

56939228_10219007343992723_5316063395160522752_o

– Πού πιστεύετε ότι εισπράττετε περισσότερο την αγάπη του κόσμου, στο θέατρο, στη τηλεόραση ή στο τραγούδι;

Μαριάννα: Η τηλεόραση μπαίνει στα σπίτια του κόσμου και σίγουρα είναι το πιο δυνατό μέσο. Όταν κάνεις τηλεόραση και η σειρά είναι επιτυχημένη, είναι λογικό να σου μιλάνε στο δρόμο και να εισπράττεις πιο άμεσα την αποδοχή, την αγάπη και κάποιες φορές και το μίσος του κόσμου γιατί μου έχει συμβεί κι αυτό με το ρόλο της Νταίζης στα “Μυστικά της Εδέμ”. Όσον αφορά το θέατρο και τη μουσική, όταν τραγουδάς ζωντανά υπάρχει αυτή η αμεσότητα που εκπέμπεις εκείνη την ώρα και αυτό που εισπράττει ο κόσμος. Νομίζω ότι είναι αναντικατάστατο και μοναδικό αυτό που συμβαίνει κάθε βράδυ στην παράσταση. Σε κάθε παράσταση και συναυλία, υπάρχει μία αμφίπλευρη επικοινωνία. Πάντα όταν υπάρχει αγάπη και αποδοχή σε αυτό που κάνεις, είναι ευλογία και μεγάλη χαρά.

– Αυτή την περίοδο λοιπόν, βρίσκεστε στο θέατρο «Άλμα» στο «Commedia d΄amore» του Θέμη Μουμουλίδη, που είναι ένας μονόλογος σε μορφή musical δωματίου. Πείτε μας πώς σας έγινε η πρόταση και πώς πήρατε την απόφαση για αυτή τη συνεργασία.

Μαριάννα: Ο Θέμης Μουμουλίδης είναι ένας άνθρωπος που εκτιμώ βαθιά. Αγαπώ πολύ τη ματιά του και τον τρόπο που δουλεύει. Συνεργαζόμαστε από το 2012 σχεδόν κάθε χρόνο και μου έχει εμπιστευτεί πολύ σημαντικούς ρόλους. Έχουμε ζήσει πολύ ωραίες στιγμές στο θέατρο και στις περιοδείες και είμαστε πια φίλοι. Έχουμε κοινή αισθητική, κάτι το οποίο είναι πάρα πολύ βασικό για μένα στη δουλειά. Δηλαδή ό,τι και να δω από δουλειά του Θέμη, ξέρω ότι δεν θα με απογοητεύσει. Οπότε, όταν μου ήρθε η πρότασή του, δεν θα μπορούσα να πω όχι και εννοείται πως το θέλω κιόλας. Είναι πολύ μεγάλη χαρά να συνεργάζομαι με τον Θέμη.

Εμείς οι καλλιτέχνες που είμαστε πιο συνδεδεμένοι με το συναίσθημα μας, νομίζω ότι οφείλουμε να «προκαλούμε» τον κόσμο να ευαισθητοποιηθεί.

53188028_2243828765945372_5075068665603293184_n

– Μιας και μιλήσατε για φιλίες, έχετε κάνει κάποιους φίλους μέσα από τον καλλιτεχνικό χώρο;

Μαριάννα: Για μένα η φιλία είναι μία πάρα πολύ σημαντική έννοια. Πρέπει να έχουμε περάσει πολλά μαζί, για να πω ότι κάποιος είναι φίλος μου. Οπότε έχω κάνει πολύ λίγες φιλίες, αλλά πολύ σημαντικές για μένα. Ο Θέμης Μουμουλίδης είναι και αυτός ένας από τους φίλους μου.

– Έχετε δηλώσει ότι αυτή την παράσταση ο Θέμης Μουμουλίδης την έχει γράψει για εσάς, αφουγκραζόμενος κάποιες σκέψεις σας και κάποιες προσωπικές σας ιστορίες. Σε αυτή την παράσταση λοιπόν, είστε σε πιο γνώριμα νερά σε σχέση με τους κόντρα ρόλους που έχετε υποδυθεί στο παρελθόν; 

Μαριάννα: Αυτή την παράσταση την φτιάχναμε βήμα-βήμα με τον Θέμη. Είναι μία σύνθεση ιστοριών που βάλαμε εκείνος και εγώ, οπότε σίγουρα είναι πιο γνώριμα τα νερά σε σχέση με τους κόντρα ρόλους. Βέβαια, εδώ υπάρχει η δυσκολία του να βγάλεις κάτι πάρα πολύ προσωπικό προς τα έξω και το κατά πόσο θέλεις να μοιραστείς κάτι που σε έχει πραγματικά πονέσει. Είναι μία πολύ λεπτή γραμμή το πως θα το καμουφλάρεις όλο αυτό, ώστε να μην σου κινητοποιεί κάθε βράδυ την ανάμνηση τη συγκεκριμένη. Από την άλλη, σίγουρα με συγκινεί το ότι η παράσταση έχει και κρητικό χρώμα. Υπάρχουν σημεία, όπου η Κρήτη βγαίνει πολύ μπροστά και το ότι αυτό μπήκε σαν κομμάτι στην παράσταση, είναι για μένα κάτι πολύ προσωπικό, ένα δικό μου όπλο, το οποίο έχω βγάλει από το οπλοστάσιό μου.

15590500_10208419126267722_6977486450824634493_n

– Για να κάνετε αυτή την παράσταση που εμπεριέχει κάποιες προσωπικές σας ιστορίες, σημαίνει ότι έχετε αποστασιοποιηθεί από αυτές, ώστε να μπορέσετε να τις υποδυθείτε;

Μαριάννα: Όχι, γιατί είναι και πράγματα από τα οποία δεν μπορείς να αποστασιοποιηθείς. Απλώς κάποια στιγμή αντιλαμβάνεσαι ότι αυτά τα τόσο προσωπικά πράγματα, όπως η απώλεια ενός πολύ αγαπημένου προσώπου, είναι κάτι που δεν αφορά μόνο εσένα. Αυτός είναι και ο ρόλος της τέχνης. Κάπου εκεί νιώθεις το «χρέος» που έχεις κάνοντας αυτή τη δουλειά, δηλαδή το να ξεκλειδώνεις κάποια κουτάκια και να βγάζεις συναισθήματα από τους άλλους. Εμείς οι καλλιτέχνες που είμαστε πιο συνδεδεμένοι με το συναίσθημα μας, νομίζω ότι οφείλουμε να «προκαλούμε» τον κόσμο να ευαισθητοποιηθεί.

– Όλα αυτά τα χρόνια η ευθύτητα, η ντομπροσύνη και η ειλικρίνεια σας διακρίνουν. Πιστεύετε όμως ότι γενικά θα πρέπει να είμαστε λίγο πιο διπλωμάτες ή θα πρέπει να υποστηρίζουμε την αλήθεια μας, με το όποιο κόστος;

Μαριάννα: Θα ήθελα να έχω αυτή την διπλωματία, αλλά δεν μπορώ. Μου αρέσει η ευθύτητα και την εκτιμώ. Στις προσωπικές μου σχέσεις, την απαιτώ κιόλας. Όταν βλέπω ανθρώπους της δουλειάς να εκφράζονται και να είναι αληθινοί, το εκτιμώ. Μπορεί κάποιες φορές να την έχω πατήσει που ήμουν ειλικρινής, αλλά όταν περνάει ο καιρός και κοιτάζω πίσω, το προτιμώ που ήμουν ειλικρινής, παρά να είχα πει κάτι κεκαλυμμένο και να το είχα ωραιοποιήσει.

– Ασχοληθήκατε πολλά χρόνια με την χειροτεχνία και την δημιουργία χειροποίητων κοσμημάτων. Πρόσφατα πήρατε και πτυχίο ραπτικής. Μιλήστε μας για αυτές τις ασχολίες σας. Τί σημαίνουν για εσάς και πώς μπήκαν στη ζωή σας; 

Μαριάννα: Αυτά υπήρχαν στη ζωή μου από τότε που με θυμάμαι και τα πήρα όλα από τη μαμά μου και τη γιαγιά μου από την Τήνο. Γενικά τα χέρια μου δεν ησυχάζουν ποτέ. Μου αρέσει πάντα να καταπιάνομαι με χειροτεχνίες. Τελευταία με τη ραπτική, νομίζω ότι έχω βρει το αγαπημένο μου χόμπι. Έχω μόνιμα ανοιχτή τη ραπτομηχανή στο σπίτι και όταν δεν είμαι καλά, κάθομαι και ράβω. Το άλλο αγαπημένο μου χόμπι, είναι τα έπιπλα. Όπου βρω κάτι παρατημένο και πεταμένο στο δρόμο, το μαζεύω. Έχω εργαλεία και τριβεία, οπότε κάθομαι και κάνω αναπαλαιώσεις και ανακατασκευές. Θέλω να έχω χρόνο να ασχολούμαι με αυτά, γιατί με ηρεμούν και με γειώνουν.

Σε μία δουλειά όπου υπάρχει ψέμα και υποκρισία, το να βρίσκεις αξίες σε κάποιους ανθρώπους σε κάνει να δουλεύεις μαζί τους ξανά και ξανά.

10334397_10202222809603678_8883317779698209995_n

– Πώς χαλαρώνει λοιπόν η Μαριάννα, μετά από μία δύσκολη και απαιτητική ημέρα; 

Μαριάννα: Με όλα αυτά που είπα παραπάνω. Κλείνομαι στο δωματιάκι της ραπτικής.

– Έχετε δηλώσει ότι είστε πολύ ευαίσθητη. Πιστεύετε ότι αυτό γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης κάποιες φορές;

Μαριάννα: Παλιότερα θα μπορούσε να συμβεί αυτό, δηλαδή να με εκμεταλλευτεί κάποιος λόγω ευαισθησίας, αλλά τώρα πια δεν είναι εύκολο. Έχω θωρακιστεί αρκετά τα τελευταία χρόνια και αφήνω την ευαισθησία εκεί που πρέπει να φαίνεται.

– Τί είναι αυτό που σας γοητεύει ως ηθοποιό στο θέατρο και τί ως θεατή;

Μαριάννα: Ως ηθοποιό, με γοητεύει πολύ η διαδικασία. Στην τηλεόραση με γοητεύει το γύρισμα, στο οποίο ανά πάσα στιγμή πρέπει να είσαι σε ετοιμότητα να δώσεις το τελικό αποτέλεσμα. Στο θέατρο, μου αρέσει πάρα πολύ η διαδικασία της πρόβας. Οι πρώτες πρόβες ειδικά, που εκεί οι ηθοποιοί κάνουν την πολλή δουλειά και φυσικά προς το τέλος που αρχίζουν να προστίθενται τα σκηνικά, τα φώτα, τα κοστούμια και αρχίζεις να βλέπεις την τελική εικόνα, όλο αυτό είναι πολύ γοητευτικό, καθώς και η επαφή με το κοινό. Ως θεατή, με γοητεύει να δω στη σκηνή έναν συνάδελφό μου που να έχει ολοκληρωτικά μεταμορφωθεί, όπως ο συμμαθητής και φίλος μου από τη δραματική σχολή Νικόλας Παπαγιάννης, ο οποίος αν και είναι κολλητός μου 20 χρόνια, τον είχα δει στη σκηνή και δεν τον αναγνώρισα! Δεν υπήρχε ούτε μία χειρονομία, ούτε καν μία εκφορά λέξης που να είναι όπως στη ζωή του και θυμάμαι ότι στο τέλος είχα συγκινηθεί και έκλαιγα, χωρίς να μπορώ να συνέλθω. Επίσης, μου φαίνεται αξιοθαύμαστο να με συνεπάρει απόλυτα μία παράσταση, γιατί εμείς οι ηθοποιοί βλέπουμε τα τεχνικά και τις διαδικασίες του θεάτρου και όχι τόσο ως καθαροί θεατές. Το να καταφέρει λοιπόν, μία παράσταση να σε βάλει σε μία κατάσταση που να μην τα σκεφτείς όλα αυτά, είναι τεράστια επιτυχία και με γοητεύει πάρα πολύ!

Είναι πολύ ωραίο να σου δίνουν κόντρα ρόλους, γιατί ζεις ζωές και καταστάσεις που δεν θα ζούσες ποτέ. Αυτό είναι σίγουρα πρόκληση  και είναι το κομμάτι της δουλειάς που αγαπώ.

7af92995

– Τι σημαίνει καλλιτέχνης για εσάς;

Μαριάννα: Ένας ευαίσθητος άνθρωπος, ο οποίος να αφουγκράζεται τι γίνεται γύρω του,  να είναι φορέας συναισθημάτων και να προβληματίζει. Θεωρώ επίσης, ότι ο καλλιτέχνης πρέπει να εκπαιδεύεται και σε άλλες τέχνες και κυρίως στη ματιά του. Να πηγαίνει ταξίδια, σε εκθέσεις ζωγραφικής, σε μουσεία, να βλέπει παραστάσεις, να διαβάζει βιβλία. Όλα αυτά σου δίνουν εικόνες και είναι υλικό, το οποίο το παίρνεις για να το δώσεις μετά πίσω στο κοινό.

– Τί είναι αυτό που απεχθάνεστε στο άλλο φύλο και τί είναι αυτό που σας γοητεύει; 

Μαριάννα: Δεν πιστεύω ότι κάνουν άλλα πράγματα οι άντρες και άλλα οι γυναίκες, αλλά πιστεύω στους ανθρώπους. Απεχθάνομαι λοιπόν στους ανθρώπους κυρίως την υποκρισία, η οποία περικλείει μέσα της όλα τα υπόλοιπα που σκέφτομαι και θέλω να πω. Εκτιμώ πολύ στους ανθρώπους την ευθύτητα, τη ντομπροσύνη, την καθαρότητα, την αλήθεια, την ευγένεια και την αισθητική, η οποία εμπεριέχει πάρα πολλά πράγματα μέσα της, όπως από το πως φέρω τον εαυτό μου, πως ντύνομαι, πως μιλάω και συμπεριφέρομαι.

– Το 2017 συνεργαστήκατε με τον σπουδαίο Θάνο Μικρούτσικο και βγάλατε το άλμπουμ «Στην ομίχλη των καιρών». Όλο το άλμπουμ είναι σε μουσική του Θάνου Μικρούτσικου και σημαντικών στιχουργών, όπως η Λίνα Νικολακοπούλου. Μάλιστα στο τραγούδι «Ρώτα να σου πουν τα χιόνια», συμμετέχει και ο Γιώργος Νταλάρας. Μιλήστε μας για αυτήν τη συνεργασία. Πώς την βιώσατε και τί αίσθηση σας έχει αφήσει;

Μαριάννα: Προέκυψε μέσα από μία παράσταση του Θέμη Μουμουλίδη στο Badminton, για τη ζωή και το έργο του Καββαδία με τίτλο «Το ταξίδι στο Σταυρό του Νότου». Εκεί γνωρίστηκα με τον Θάνο, ο οποίος με είχε ακούσει να τραγουδάω και στην παράσταση “Ο βιολιστής στη στέγη“. Την ημέρα που ήρθε λοιπόν πρώτη φορά στη πρόβα, τραγούδησα εγώ το τραγούδι “Σταυρός του Νότου“και θυμάμαι ότι ο Θάνος συγκινήθηκε πάρα πολύ και είναι από τις στιγμές που δεν ξεχνάς με τίποτα! Μου είπε ότι θα πρέπει να βουτήξω πιο βαθιά στη μουσική, γιατί διακρίνει σε εμένα κάποιες ικανότητες. Ο Θάνος είναι ένας πολύ έντονος και σαρωτικός χαρακτήρας, με την καλή έννοια. Δεν ασχολήθηκα με κάτι άλλο πέρα από το τραγούδι την περίοδο της παραγωγής του δίσκου, γιατί μου δινόταν μία πολύ μεγάλη ευκαιρία και έπρεπε να την υπηρετήσω όσο πιο σωστά και ολοκληρωτικά μπορούσα. Άρχισα ξανά μαθήματα τραγουδιού, με την υπέροχη δασκάλα Αρετή Τοπουζίδη, η οποία είναι από τους ελάχιστους δασκάλους στην Ελλάδα, που κάθε φορά πάει στην Αμερική στο παγκόσμιο συνέδριο φωνής  και φέρνει νέες ασκήσεις και τεχνικές.

Με τον Θάνο βρισκόμασταν κάθε εβδομάδα και μου έδινε ύλη για να δουλέψω τα επόμενα τραγούδια, όπου σε κάθε ένα από αυτά απαιτούνταν άλλη τεχνική, γιατί η φωνή θέλει άλλου τύπου πειθαρχία και συνέπεια. Πραγματικά ήταν μία πάρα πολύ έντονη περίοδος για μένα και έτσι γεννήθηκε ο δίσκος. Ο Θάνος ήθελε να κάνουμε και κάποιες επανεκτελέσεις σε τραγούδια του, όπως στο τραγούδι με τίτλο “Αυτός ο τόπος” σε στίχους του Μάνου Ελευθερίου και σε πρώτη εκτέλεση της Μαρία Δημητριάδη. Έπειτα, η Λίνα Νικολακοπούλου με πολύ μεγάλη χαρά μας έδωσε “θησαυρούς” και από ένα στίχο της Λίνας βγήκε και ο τίτλος «Στην ομίχλη των καιρών». Υπάρχουν επίσης, δύο τραγούδια του νεότατου και εξαιρετικού Γιάννη Δούκα και ο Θάνος γνωρίζοντας τη σχέση μου με την κρητική παράδοση, μου ζήτησε να του φέρω και ένα παραδοσιακό τραγούδι. Έτσι βάλαμε ένα πολύ ωραίο μοιρολόι το «Μάνα και γιος» με μία νέα και ενδιαφέρουσα ενορχήστρωση. Οι δύο μήνες των ηχογραφήσεων στο στούντιο ήταν σαν να ζούσα σε παραμύθι. Ήμουν κάθε μέρα με τον Θάνο Μικρούτσικο, τη Λίνα Νικολακοπούλου, τον παραγωγό Ηλία Μπενέτο και τον Θύμιο Παπαδόπουλο, που είναι σε όλες τις ενορχηστρώσεις και το δεξί χέρι του Θάνου. Μέσα σε όλο αυτό, προστίθεται και ο Γιώργος Νταλάρας, ο οποίος έκανε μία τρομερά δύσκολη δεύτερη φωνή. Εγώ έπρεπε μέσα σε όλο αυτό να βγάλω τον καλύτερό μου εαυτό, κάτι το οποίο απαιτούσε πάρα πολλή δουλειά και τρομερή συγκρότηση.

Έπειτα, ακολούθησαν οι ζωντανές μας εμφανίσεις στο “Γυάλινο Μουσικό Θέατρο” με τον Θάνο Μικρούτσικο και τον Χρήστο Θηβαίο, όπου όλη αυτή η διαδρομή ολοκληρώθηκε με τις μεγάλες συναυλίες στο “Θέατρο Βράχων” το καλοκαίρι, πού ήταν  όλοι αυτοί οι τραγουδιστές μαζί! Με τον Θάνο μετά κάναμε και κάποιες συναυλίες στο Ηρώδειο.Ήταν μαγικές στιγμές για μένα όλες αυτές και τις κρατάω μέσα μου για πάντα!

maxresdefault-2

– Τί σημαίνει για εσάς ο τίτλος του άλμπουμ σας «Στην ομίχλη των καιρών»;

Μαριάννα: Νομίζω ότι δεν θα μπορούσαμε να βρούμε κάτι πιο αντιπροσωπευτικό για τις καταστάσεις που ζούμε στη χώρας μας, γιατί η μουσική του Θάνου και ο λόγος των ποιητών αυτών είναι πάντα επίκαιρος και αιχμηρός. Ο δίσκος έχει και πολιτικά τραγούδια και έτσι ήταν αναμενόμενο να αποφασιστεί ομόφωνα ο τίτλος «Στην ομίχλη των καιρών».

– Τον τελευταίο χρόνο συνεργάζεστε με την Μιρέλα Πάχου. Μιλήστε μας για αυτή τη συνεργασία σας.

Μαριάννα: Με τη Μιρέλα είπαμε να κάνουμε κάτι παρέα και ξεκινήσαμε τη χρονιά μας μαζί. Εκτιμούμε η μία την άλλη και κάναμε κάποιες εμφανίσεις στο Σταυρό του Νότου με τίτλο «Όσα λένε οι φίλες», γιατί ήταν μία γυναικεία συνάντηση. Δέσαμε πάρα πολύ και ήταν μία πολύ ευχάριστη συνεργασία.

– Σε μία πρόσφατη συνέντευξή σας-χρονολόγιο της ημέρας σας στην εφημερίδα “Καθημερινή”, είχατε δηλώσει ότι: “Κάθε βράδυ μετά την παράσταση σκέφτομαι πόσα κοινά έχουμε ως άνθρωποι. Μας ενώνουν τόσα, που αν ήμασταν πιο κοντά και τα μοιραζόμασταν, ίσως όλα να ήταν καλύτερα. Σίγουρα πάντως θα νιώθαμε πιο δυνατοί”. Θα θέλατε να μας πείτε τί ακριβώς εννοείτε με αυτή σας τη δήλωση;

Μαριάννα: Η σκέψη αυτή προέκυψε μετά τις πρώτες παραστάσεις στο “Commedia d’ amore“. Αυτό που φτιάξαμε με τον Θέμη με προσωπικά μας βιώματα, βλέπω ότι ακουμπάει τόσο πολύ τις ψυχές των ανθρώπων που έτσι μου γεννήθηκε αυτή η σκέψη. Ο πόνος από έναν χωρισμό, μία απώλεια, μία σκέψη που μπορεί να κάνει κανείς όταν χωρίζει, είναι πράγματα που δυστυχώς οι άνθρωποι δεν τα επικοινωνούν. Μας είναι δύσκολο να επικοινωνήσουμε τα τελευταία χρόνια. Αν κάποιος πει το πρόβλημά του στον άλλον, θα ανοιχτεί και ο άλλος. Αυτό με συγκινεί και όταν κάποιες φορές τολμώ να πω ότι έχω ένα πρόβλημα, διαπιστώνω ότι δεν είμαι μόνη μου. Αν επικοινωνήσουμε το πρόβλημά μας, μπορεί να έρθουμε πιο κοντά στη λύση ή ακόμη και να μην έρθουμε κοντά στη λύση, έστω να ανακουφιστούμε, να νιώσουμε ότι δεν είμαστε μόνοι!

Αυτή τη στιγμή το «Commedia d΄amore», με κάνει να νιώθω σαν “στο σπίτι μου”! Ο τρόπος που κυλάει η πρόζα μέσα στο τραγούδι και το τραγούδι μέσα στην πρόζα στη συγκεκριμένη παράσταση, νομίζω ότι γίνεται ιδανικά και νιώθω πλήρης πάνω στη σκηνή.

b81c79a93077ae383ca27b62638064fe_xl

– Πείτε μας τα σχέδιά σας. Μετά την παράσταση, τί ετοιμάζετε για το καλοκαίρι που έρχεται;

Μαριάννα: Θα ήθελα να μην τελειώσει ποτέ αυτή η παράσταση. Τώρα κάνουμε δέκα παραστάσεις και υπάρχει περίπτωση να συνεχιστεί κάποια στιγμή από τη νέα σεζόν. Το καλοκαίρι δεν θα κάνω θέατρο και υπάρχει περίπτωση να έχω τηλεοπτικά γυρίσματα, αλλά αυτό δεν είναι ανακοινώσιμο ακόμη. Αυτό που είναι στα άμεσα σχέδιά μου, είναι ένα καταπληκτικό τραγούδι που μου έχει γράψει ο πολύ αγαπημένος μου φίλος Κώστας Λειβαδάς. Με τον Κώστα έχουμε δουλέψει μαζί πάρα πολλά χρόνια και γνωρίζουμε πολύ καλά ο ένας τον άλλον. Μου έχει φτιάξει ένα τραγούδι που με αντιπροσωπεύει πάρα πολύ αυτή την περίοδο, το έχω αγαπήσει πολύ και δεν έχουμε βρει χρόνο να μπούμε στο στούντιο. Το επόμενο βήμα όταν τελειώσει η παράσταση, είναι να μπούμε στο στούντιο και να κυκλοφορήσουμε αυτό το τραγούδι με τον Κώστα.

– Θα μπορούσατε να μου πείτε ποιό είναι το θέμα του τραγουδιού αυτού;

Μαριάννα: Θα μπορούσα να πω μόνο τον τίτλο, που είναι «Ποια σκηνή». Έχει να κάνει με τη διπλή μου ιδιότητα, με τη δουλειά και τη ζωή. Ο λόγος του Κώστα είναι πάντα ωραίος και άμεσος και γνωρίζει τόσο καλά τη γυναικεία ψυχολογία. Το τραγούδι αυτό πραγματικά με γοήτευσε κατευθείαν και θέλω να το πω.

– Για το τέλος, θα μπορούσατε να μας κάνετε μία ευχή;

Μαριάννα: Να είμαστε πιο κοντά και να μη φοβόμαστε να επικοινωνούμε περισσότερο, γιατί είναι πιο πολλά αυτά που μας ενώνουν, παρά αυτά που μας χωρίζουν. Αν το καταλαβαίναμε αυτό, θα ήμασταν πολύ καλύτερα και σαν λαός. Δυστυχώς έχουμε τη νοοτροπία του να χαιρόμαστε όταν ο διπλανός μας δεν είναι καλά, να θυμώνουμε και να ζηλεύουμε με την επιτυχία και τη χαρά του άλλου. Δεν αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό μας κάνει κακό.

Να είμαστε πιο κοντά και να μη φοβόμαστε να επικοινωνούμε περισσότερο, γιατί είναι πιο πολλά αυτά που μας ενώνουν, παρά αυτά που μας χωρίζουν.

o-kostas-leibadas-giortazei-ti-gunaika

add33955e7850091fc3d29035342c814_xl

12644947_978667642181103_8559887133898965531_n

Με την Μαριάννα Πολυχρονίδη στην πρεμιέρα της παράστασης «Commedia d΄amore»

Με την Μαριάννα Πολυχρονίδη στην πρεμιέρα της παράστασης «Commedia d΄amore»

Συνέντευξη: Νίκος Γινάργυρος
Aπομαγνητοφώνηση: Νίκος Γινάργυρος
Επιμέλεια: Μαρία Αγγέλου