Η κριτική μας:
Το θέατρο «Βαφείο-Λάκης Καραλής» υποδέχεται την παράσταση «Ύποπτη για τον φόνο μου» του πολυσχιδούς Βαλεντίνου Τσίλογλου και μετατρέπεται σε σκοτεινό film-noir theater. Πρόκειται για ένα υπέροχο, ατμοσφαιρικό, αστυνομικό θρίλερ με συνεχή ροή, ένταση, απρόσμενη εξέλιξη, ανατροπές, αγωνία και αμείωτο ενδιαφέρον από το πρώτο λεπτό μέχρι το τελευταίο.
Ο χαρισματικός δημιουργός Βαλεντίνος Τσίλογλου δεν επαναπαύεται ποτέ και διαρκώς μας εκπλήσσει με τις νέες του θεατρικές επιλογές. Με γνώση και τόλμη, αποφασίζει να περπατήσει σε διαφορετικά μονοπάτια απ’ αυτά που τον έχουμε συνηθίσει και είναι πολύ ελπιδοφόρο που νέοι, ταλαντούχοι άνθρωποι οραματίζονται, εμπνέονται και συνδράμουν εποικοδομητικά στο θεατρικό γίγνεσθαι της πόλης. Εκτός από τη συγγραφή του έργου, αναλαμβάνει και τη σκηνοθετική μπαγκέτα της παράστασης και φωτίζει τη συναρπαστική πλοκή της ιστορίας του, επενδύοντας στη μαγεία και την πλήρη σκηνική εκμετάλλευση του χώρου με έξυπνα σκηνοθετικά ευρήματα, στο μυστήριο και το μπρίο του λόγου, στο ιδιότυπο χιούμορ, την ατμόσφαιρα άγνοιας και αναζήτησης και την προσεκτική καθοδήγηση των ηθοποιών του στις διάφορες πτυχές του ρόλου τους. Εικόνες και αλλεπάλληλες δράσεις λειτουργούν δεξιοτεχνικά στη μετάβαση του χωροχρόνου, με καταιγιστικό κινηματογραφικό ρυθμό. Ένα λεπτό πέπλο μυστηρίου πλανάται αριστοτεχνικά καθ΄ όλη τη διάρκεια του έργου και η ατμόσφαιρα είναι έντονη και ηλεκτρισμένη. Η σταδιακή αποκάλυψη στοιχείων σε μελετημένες δόσεις, η σκηνική ισορροπία και η ευφάνταστη νοσταλγική αίσθηση, όπου ο έρωτας δεσπόζει σε όλες τις πτυχές του, καθιστούν την παράσταση μοναδική! Οι μουσικές επιλογές και οι διάφοροι σκοτεινοί ήχοι που επιμελείται ο ίδιος, συνεπαίρνουν και υπογραμμίζουν την noir ατμόσφαιρα.
Το στοίχημα του Βαλεντίνου Τσίλογλου και της ομάδας του έχει πετύχει αναμφισβήτητα, γιατί πρόκειται για μια ολοκληρωμένη παράσταση με συνέπεια, συνέχεια, φαντασία, σωστούς ρυθμούς, ωραίες ερμηνείες και αποφασιστική σκηνοθεσία με πολλά απρόσμενα.
Το λειτουργικό σκηνικό της παράστασης, είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στο χώρο και εντυπωσιάζει τους θεατές. Η καλαίσθητη ταπετσαρία στους τοίχους είναι λεπτομερής και προσεγμένη δια χειρός Workshop Makis και τα έπιπλα φανερώνουν την αίγλη μιας άλλης εποχής.
Ειδική μνεία στα πανέμορφα, καλοραμμένα κοστούμια των ηθοποιών, που ντύνουν αρμονικά τους χαρακτήρες. Τα εξαιρετικής vintage αισθητικής και ποιότητας φορέματα των γυναικών με τα κατάλληλα αξεσουάρ, εμπνευσμένα από το Μάκη Καρρά, προσδίδουν αριστοκρατική φινέτσα. Τα ανδρικά κοστούμια από τον οίκο «Τranoulis» ταιριάζουν γάντι στους ήρωες. Οι περίτεχνες κομμώσεις και το άψογο μακιγιάζ, που επιμελείται η Βίνα Ευστρατιάδου και ολοκληρώνεται από τους απόφοιτους των «ΙΕΚ Aκμή», απογειώνουν το συνολικό αποτέλεσμα.
Film noir χωρίς τους κατάλληλους φωτισμούς δεν διανοείται και στην προκειμένη περίπτωση, οι καλοσχεδιασμένοι υποβλητικοί φωτισμοί του Σάββα Σουρμελίδη προσθέτουν πόντους στην παράσταση, αφού συνεχώς εντείνουν την αγωνία του κοινού και τονίζουν το σκοτεινό ύφος της εκάστοτε δράσης.
Ο οκταμελής θίασος κινείται υπό τις οδηγίες του Θοδωρή Χαλά και ανταποκρίνεται περίφημα σε όλο το μήκος και πλάτος της σκηνής.
Η σταδιακή αποκάλυψη στοιχείων σε μελετημένες δόσεις, η σκηνική ισορροπία και η ευφάνταστη νοσταλγική αίσθηση, όπου ο έρωτας δεσπόζει σε όλες τις πτυχές του, καθιστούν την παράσταση μοναδική!
Οι ερμηνείες των ηθοποιών μοιάζουν καλοκουρδισμένες και άρρηκτα δεμένες μεταξύ τους. Η Ρόμυ Βασιλειάδη σκιαγραφεί πειστικά το πορτραίτο της ντίβας Άννας Γουώρεν, με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που γοητεύουν τους άνδρες και όλες τις συναισθηματικές ταλαντώσεις που βασανίζουν την ύπαρξή της. Στο πλευρό της ο γοητευτικός Δημήτρης Παπάς, που εντυπωσιάζει ως Τζώρτζ Φέρμπεν, τόσο με το σκηνικό του εκτόπισμα, όσο και με την υποκριτική του δεινότητα. Ο αμείλικτος εκπρόσωπος του νόμου, που διακατέχεται από πάθος, δυναμισμό και αποφασιστικότητα για την εύρεση του δολοφόνου, πέφτει στα δίχτυα της όμορφης Άννας, δείχνοντας έναν ερωτευμένο άνδρα με ευαισθησίες. Ο Πάνος Τσαλιγόπουλος ενσαρκώνει τον αρραβωνιαστικό Άνταμ Ντε Λουκά και μελλοντικό σύζυγο του θύματος. Είναι ένα άθλιο ανθρωπάκι, ένας ζιγκολό που πλευρίζει πλούσιες κυρίες για να εξασφαλίσει το αβέβαιο οικονομικά μέλλον του. Καίριος και εκφραστικός, πετυχαίνει μια άρτια και πολύ πειστική ερμηνεία. Η θεία Χέντα αποτυπώνεται με ζηλευτή μαεστρία από την Λούλα Τριανταφύλλου, προσφέροντας νότες γέλιου και ευθυμίας. Με μοναδική σκηνική άνεση, νεόπλουτο αέρα, εκφραστική πλαστικότητα και αφέλεια, περιφέρεται στα κοσμικά σαλόνια γεμίζοντας τις άπλετες κενές ώρες της και προσκυνώντας τον μοναδικό θεό της, που δεν είναι άλλος από το χρήμα. Ο Νικόλας Γεωργανής ως υπηρέτης Άλαν είναι ιδανικός. Έμπιστος, αφοσιωμένος, εργατικός, συναισθηματικός, είναι ο μπάτλερ που θα θέλαμε όλοι να έχουμε στο σπίτι μας. Η femme fatale Γκλόρια Κόλλινς της Δήμητρας Μπουρνελέ σαγηνεύει τις αισθήσεις σαν το δαίμονα με το αγγελικό πρόσωπο, που δεν διστάζει να στάξει δηλητήριο στο πέρασμά της. Η Μαμασίτα, η έμπιστη οικονόμος του συγγραφέα, είναι ρόλος ορόσημο για το έργο. Στο πρόσωπο της Καίτης Βαρβαρέσου χαρτογραφούνται όλες οι μύχιες σκέψεις και ο συναισθηματικός κόσμος μιας σκοτεινής προσωπικότητας. Εξαιρετική παρουσία! Για το τέλος, αφήνω τον Νίκο Αβαγιαννό, έναν θεατρίνο παλαιάς κοπής που επανέρχεται δυναμικά μετά από 44 χρόνια θεατρικής αποχής και αγκαλιάζει το νέο αίμα ηθοποιών με την εμπειρία του. Υποδύεται τον επιτυχημένο συγγραφέα Τόμας Νηλ, έναν ώριμο, έμπειρο άνδρα, σωστό αρπακτικό που διεκδικεί τη θέση του δίπλα στην Άννα με αβίαστη φυσικότητα.
Δεν θα σας αποκαλύψω τον ένοχο, γιατί μέχρι τελευταία στιγμή τον αναζητούσα. Το στοίχημα του Βαλεντίνου Τσίλογλου και της ομάδας του έχει πετύχει αναμφισβήτητα, γιατί πρόκειται για μια ολοκληρωμένη παράσταση με συνέπεια, συνέχεια, φαντασία, σωστούς ρυθμούς, ωραίες ερμηνείες και αποφασιστική σκηνοθεσία με πολλά απρόσμενα. Μην την χάσετε, γιατί θα περάσετε εξαιρετικά στο συνωμοτικό μικρόκοσμο της Άννας Γουώρεν και σας συμβουλεύω… μην αποκαλύψετε τον δολοφόνο σε κανέναν… τσιμουδιά…
Εικόνες και αλλεπάλληλες δράσεις λειτουργούν δεξιοτεχνικά στη μετάβαση του χωροχρόνου, με καταιγιστικό κινηματογραφικό ρυθμό. Ένα λεπτό πέπλο μυστηρίου πλανάται αριστοτεχνικά καθ΄ όλη τη διάρκεια του έργου και η ατμόσφαιρα είναι έντονη και ηλεκτρισμένη.
Ταυτότητα παράστασης:
Κείμενο-σκηνοθεσία-μουσική επιμέλεια: Βαλεντίνος Τσίλογλου
Επιμέλεια σκηνικού: Workshop Makis
Κοστούμια: Mάκης Καρράς (γυναικεία ένδυση) & Τranoulis (ανδρική ένδυση)
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάββας Σουρμελίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Μπουρνελέ
Επιμέλεια κίνησης: Θοδωρής Χαλάς (Marie Claire dance studio)
Φωτογραφία-video trailer: Δομνίκη Καστανάκη
Graphic design & ArtWorks: Γιώργος Καστανάκης
Επιμέλεια μακιγιάζ: Βίνα Ευστρατιάδου
Εκτέλεση μακιγιάζ: Απόφοιτοι των ΙΕΚ AKMH
Επιμέλεια hair styling (φωτογράφισης): Άκης Βιτάλης
Παίζουν (με αλφαβητική σειρά):
Νίκος Αβαγιαννός
Καίτη Βαρβαρέσου
Ρόμυ Βασιλειάδη
Νικόλας Γεωργανής
Δήμητρα Μπουρνελέ
Δημήτρης Παπάς
Λούλα Τριανταφύλλου
Πάνος Τσαλιγόπουλος
Πληροφορίες:
Χώρος: Θέατρο «Βαφείο-Λάκης Καραλής»
Αγίου Όρους 16 & Λ. Κωνσταντινουπόλεως 115, Κεραμεικός (πλησίον μετρό Κεραμεικός).
Πρεμιέρα: Πέμπτη 1η Νοεμβρίου 2018
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη & Πέμπτη στις 21:15
Διάρκεια: 100’
Εισιτήρια: 13€ (κανονικό), 10€ (μειωμένο για φοιτητές, ανέργους & ΑΜΕΑ) & 6€ (ατέλειες)
Ειδικές τιμές εισιτηρίων για συλλόγους και γκρούπ. 697 4262708
Τηλέφωνα κρατήσεων: 210 34 25 637-697 4262708
Facebook page: https://www.facebook.com/ypoptigiatofonomou/
Instagram: @ypopti_gia_ton_fono_mou
Photos by John D. Carnessiotis
Ντίνα Καρρά
Από μικρή θυμάμαι τον εαυτό μου να αποτυπώνει πάνω στο χαρτί συναισθήματα και σκέψεις. Έτσι και με το θέατρο νιώθω ότι ξαναγεννιέμαι και γίνομαι καλύτερος άνθρωπος. Επίσης αγαπώ τη γυμναστική γιατί "νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ". Χαμόγελα και θετική σκέψη κατακλύζουν πάντα τη ζωή μου και συνεχώς λέω ότι τα καλύτερα έρχονται όταν δεν τα περιμένεις!
Latest posts by Ντίνα Καρρά (see all)
- Είδαμε την παράσταση “Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα” στο θέατρο Τζένη Καρέζη - 25 Οκτωβρίου 2019
- Είδαμε την παράσταση “LEMON” από την ομάδα Experimento στο Μπάγκειον - 8 Οκτωβρίου 2019
- Είδαμε την παράσταση “Μήδεια” σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά στο Μπάγκειον - 18 Σεπτεμβρίου 2019
Καμία κριτική