Γράφει η Ντίνα Καρρά

Νέα Υόρκη της δεκαετίας του ’50. Μια πόλη λαμπερή και σκοτεινή, που ποτέ δεν κοιμάται. Μια εποχή πλημμυρισμένη από φινέτσα, στυλ, έρωτα, μυστήριο, σκοτεινές υποθέσεις, ανομολόγητα πάθη, φθόνο, αλκοόλ και καπνό. Η αιφνίδια δολοφονία της διάσημης Άννας Γουώρεν ταράζει την κοσμική ζωή και την κοινή γνώμη. Όλοι θεωρούνται ύποπτοι δολοφόνοι. Όλοι αναζητούσαν κάτι από το θύμα. Εκείνη νέα, όμορφη, πλούσια, επιτυχημένη, με μια ζωή έντονη σαν παραμύθι, γινόταν συνεχώς αντικείμενο παράφορου πόθου των ανδρών και ανεξέλεγκτης ζήλιας των γυναικών. Η παρουσία της μεθυστική και πλανεύτρα, σαν το πορτραίτο που στέκει κρεμασμένο στον τοίχο του σαλονιού της… εκεί που βρέθηκε δολοφονημένη με δύο σφαίρες καρφωμένες στο κεφάλι. Ο νεαρός αστυνομικός Τζώρτζ Φέρμπεν αναλαμβάνει να βαδίσει προσεχτικά στα χνάρια του δολοφόνου και να αποκαλύψει την ταυτότητά του. Στο στόχαστρο του βρίσκονται ο ηλικιωμένος συγγραφέας και μέντορας της Τόμας Νηλ, ο προικοθήρας αρραβωνιαστικός της Άνταμ Ντε Λουκά, η αντίζηλος της Γκλόρια Κόλλινς, ο υπηρέτης της Άλαν. Κίνητρα, ψέματα, πάθη, μυστικά διαρκώς αιωρούνται στο υποκριτικό, μεγαλοαστικό περιβάλλον τους. Στο πλευρό του, η θεία Χέντα και η Μαμασίτα. Ποιός είναι ένοχος τελικά; Ποιός είναι ο θύτης και ποιός το θύμα; Το φινάλε απρόβλεπτο, ανατρεπτικό και υποδειγματικό, γιατί είναι μάταιο να προσπαθείς να ξεφύγεις από τα δίχτυα της μοίρας.

47378803_203221143947976_3797712131546152960_nΗ κριτική μας:

Το θέατρο «Βαφείο-Λάκης Καραλής» υποδέχεται την παράσταση «Ύποπτη για τον φόνο μου» του πολυσχιδούς Βαλεντίνου Τσίλογλου και μετατρέπεται σε σκοτεινό film-noir theater. Πρόκειται για ένα υπέροχο, ατμοσφαιρικό, αστυνομικό θρίλερ με συνεχή ροή, ένταση, απρόσμενη εξέλιξη, ανατροπές, αγωνία και αμείωτο ενδιαφέρον από το πρώτο λεπτό μέχρι το τελευταίο.

Ο χαρισματικός δημιουργός Βαλεντίνος Τσίλογλου δεν επαναπαύεται ποτέ και διαρκώς μας εκπλήσσει με τις νέες του θεατρικές επιλογές. Με γνώση και τόλμη, αποφασίζει να περπατήσει σε διαφορετικά μονοπάτια απ’ αυτά που τον έχουμε συνηθίσει και είναι πολύ ελπιδοφόρο που νέοι, ταλαντούχοι άνθρωποι οραματίζονται, εμπνέονται και συνδράμουν εποικοδομητικά στο θεατρικό γίγνεσθαι της πόλης. Εκτός από τη συγγραφή του έργου, αναλαμβάνει και τη σκηνοθετική μπαγκέτα της παράστασης και φωτίζει τη συναρπαστική πλοκή της ιστορίας του, επενδύοντας στη μαγεία και την πλήρη σκηνική εκμετάλλευση του χώρου με έξυπνα σκηνοθετικά ευρήματα, στο μυστήριο και το μπρίο του λόγου, στο ιδιότυπο χιούμορ, την ατμόσφαιρα άγνοιας και αναζήτησης και την προσεκτική καθοδήγηση των ηθοποιών του στις διάφορες πτυχές του ρόλου τους. Εικόνες και αλλεπάλληλες δράσεις λειτουργούν δεξιοτεχνικά στη μετάβαση του χωροχρόνου, με καταιγιστικό κινηματογραφικό ρυθμό. Ένα λεπτό πέπλο μυστηρίου πλανάται αριστοτεχνικά καθ΄ όλη τη διάρκεια του έργου και η ατμόσφαιρα είναι έντονη και ηλεκτρισμένη. Η σταδιακή αποκάλυψη στοιχείων σε μελετημένες δόσεις, η σκηνική ισορροπία και η ευφάνταστη νοσταλγική αίσθηση, όπου ο έρωτας δεσπόζει σε όλες τις πτυχές του, καθιστούν την παράσταση μοναδική! Οι μουσικές επιλογές και οι διάφοροι σκοτεινοί ήχοι που επιμελείται ο ίδιος, συνεπαίρνουν και υπογραμμίζουν την noir ατμόσφαιρα.

Το στοίχημα του Βαλεντίνου Τσίλογλου και της ομάδας του έχει πετύχει αναμφισβήτητα, γιατί πρόκειται για μια ολοκληρωμένη παράσταση με συνέπεια, συνέχεια, φαντασία, σωστούς ρυθμούς, ωραίες ερμηνείες και αποφασιστική σκηνοθεσία με πολλά απρόσμενα.

47137294_2214048905532570_3966459322136788992_nΤο λειτουργικό σκηνικό της παράστασης, είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στο χώρο και εντυπωσιάζει τους θεατές. Η καλαίσθητη ταπετσαρία στους τοίχους είναι λεπτομερής και προσεγμένη δια χειρός Workshop Makis και τα έπιπλα φανερώνουν την αίγλη μιας άλλης εποχής.

Ειδική μνεία στα πανέμορφα, καλοραμμένα κοστούμια των ηθοποιών, που ντύνουν αρμονικά τους χαρακτήρες. Τα εξαιρετικής vintage αισθητικής και ποιότητας φορέματα των γυναικών με τα κατάλληλα αξεσουάρ, εμπνευσμένα από το Μάκη Καρρά, προσδίδουν αριστοκρατική φινέτσα. Τα ανδρικά κοστούμια από τον οίκο «Τranoulis» ταιριάζουν γάντι στους ήρωες. Οι περίτεχνες κομμώσεις και το άψογο μακιγιάζ, που επιμελείται η Βίνα Ευστρατιάδου και ολοκληρώνεται από τους απόφοιτους των «ΙΕΚ Aκμή», απογειώνουν το συνολικό αποτέλεσμα.

Film noir χωρίς τους κατάλληλους φωτισμούς δεν διανοείται και στην προκειμένη περίπτωση, οι καλοσχεδιασμένοι υποβλητικοί φωτισμοί του Σάββα Σουρμελίδη προσθέτουν πόντους στην παράσταση, αφού συνεχώς εντείνουν την αγωνία του κοινού και τονίζουν το σκοτεινό ύφος της εκάστοτε δράσης.

Ο οκταμελής θίασος κινείται υπό τις οδηγίες του Θοδωρή Χαλά και ανταποκρίνεται περίφημα σε όλο το μήκος και πλάτος της σκηνής.

Η σταδιακή αποκάλυψη στοιχείων σε μελετημένες δόσεις, η σκηνική ισορροπία και η ευφάνταστη νοσταλγική αίσθηση, όπου ο έρωτας δεσπόζει σε όλες τις πτυχές του, καθιστούν την παράσταση μοναδική!

47161099_194038458205258_7659569595363098624_nΟι ερμηνείες των ηθοποιών μοιάζουν καλοκουρδισμένες και άρρηκτα δεμένες μεταξύ τους. Η Ρόμυ Βασιλειάδη σκιαγραφεί πειστικά το πορτραίτο της ντίβας Άννας Γουώρεν, με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που γοητεύουν τους άνδρες και όλες τις συναισθηματικές ταλαντώσεις που βασανίζουν την ύπαρξή της. Στο πλευρό της ο γοητευτικός Δημήτρης Παπάς, που εντυπωσιάζει ως Τζώρτζ Φέρμπεν, τόσο με το σκηνικό του εκτόπισμα, όσο και με την υποκριτική του δεινότητα. Ο αμείλικτος εκπρόσωπος του νόμου, που διακατέχεται από πάθος, δυναμισμό και αποφασιστικότητα για την εύρεση του δολοφόνου, πέφτει στα δίχτυα της όμορφης Άννας, δείχνοντας έναν ερωτευμένο άνδρα με ευαισθησίες. Ο Πάνος Τσαλιγόπουλος ενσαρκώνει τον αρραβωνιαστικό Άνταμ Ντε Λουκά και μελλοντικό σύζυγο του θύματος. Είναι ένα άθλιο ανθρωπάκι, ένας ζιγκολό που πλευρίζει πλούσιες κυρίες για να εξασφαλίσει το αβέβαιο οικονομικά μέλλον του. Καίριος και εκφραστικός, πετυχαίνει μια άρτια και πολύ πειστική ερμηνεία. Η θεία Χέντα αποτυπώνεται με ζηλευτή μαεστρία από την Λούλα Τριανταφύλλου, προσφέροντας νότες γέλιου και ευθυμίας. Με μοναδική σκηνική άνεση, νεόπλουτο αέρα, εκφραστική πλαστικότητα και αφέλεια, περιφέρεται στα κοσμικά σαλόνια γεμίζοντας τις άπλετες κενές ώρες της και προσκυνώντας τον μοναδικό θεό της, που δεν είναι άλλος από το χρήμα. Ο Νικόλας Γεωργανής ως υπηρέτης Άλαν είναι ιδανικός. Έμπιστος, αφοσιωμένος, εργατικός, συναισθηματικός, είναι ο μπάτλερ που θα θέλαμε όλοι να έχουμε στο σπίτι μας. Η femme fatale Γκλόρια Κόλλινς της Δήμητρας Μπουρνελέ σαγηνεύει τις αισθήσεις σαν το δαίμονα με το αγγελικό πρόσωπο, που δεν διστάζει να στάξει δηλητήριο στο πέρασμά της. Η Μαμασίτα, η έμπιστη οικονόμος του συγγραφέα, είναι ρόλος ορόσημο για το έργο. Στο πρόσωπο της Καίτης Βαρβαρέσου χαρτογραφούνται όλες οι μύχιες σκέψεις και ο συναισθηματικός κόσμος μιας σκοτεινής προσωπικότητας. Εξαιρετική παρουσία! Για το τέλος, αφήνω τον Νίκο Αβαγιαννό, έναν θεατρίνο παλαιάς κοπής που επανέρχεται δυναμικά μετά από 44 χρόνια θεατρικής αποχής και αγκαλιάζει το νέο αίμα ηθοποιών με την εμπειρία του. Υποδύεται τον επιτυχημένο συγγραφέα Τόμας Νηλ, έναν ώριμο, έμπειρο άνδρα, σωστό αρπακτικό που διεκδικεί τη θέση του δίπλα στην Άννα με αβίαστη φυσικότητα.

47164808_355650308558989_5843294416273408_nΔεν θα σας αποκαλύψω τον ένοχο, γιατί μέχρι τελευταία στιγμή τον αναζητούσα. Το στοίχημα του Βαλεντίνου Τσίλογλου και της ομάδας του έχει πετύχει αναμφισβήτητα, γιατί πρόκειται για μια ολοκληρωμένη παράσταση με συνέπεια, συνέχεια, φαντασία, σωστούς ρυθμούς, ωραίες ερμηνείες και αποφασιστική σκηνοθεσία με πολλά απρόσμενα. Μην την χάσετε, γιατί θα περάσετε εξαιρετικά στο συνωμοτικό μικρόκοσμο της Άννας Γουώρεν και σας συμβουλεύω… μην αποκαλύψετε τον δολοφόνο σε κανέναν… τσιμουδιά…

Εικόνες και αλλεπάλληλες δράσεις λειτουργούν δεξιοτεχνικά στη μετάβαση του χωροχρόνου, με καταιγιστικό κινηματογραφικό ρυθμό. Ένα λεπτό πέπλο μυστηρίου πλανάται αριστοτεχνικά καθ΄ όλη τη διάρκεια του έργου και η ατμόσφαιρα είναι έντονη και ηλεκτρισμένη.

47216611_732684960463170_1750501989789204480_nΤαυτότητα παράστασης:

Κείμενο-σκηνοθεσία-μουσική επιμέλεια: Βαλεντίνος Τσίλογλου
Επιμέλεια σκηνικού: Workshop Makis
Κοστούμια: Mάκης Καρράς (γυναικεία ένδυση) & Τranoulis (ανδρική ένδυση)
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάββας Σουρμελίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Μπουρνελέ
Επιμέλεια κίνησης: Θοδωρής Χαλάς (Marie Claire dance studio)
Φωτογραφία-video trailer: Δομνίκη Καστανάκη
Graphic design & ArtWorks: Γιώργος Καστανάκης
Επιμέλεια μακιγιάζ: Βίνα Ευστρατιάδου
Εκτέλεση μακιγιάζ: Απόφοιτοι των ΙΕΚ AKMH
Επιμέλεια hair styling (φωτογράφισης): Άκης Βιτάλης

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά):
Νίκος Αβαγιαννός
Καίτη Βαρβαρέσου
Ρόμυ Βασιλειάδη
Νικόλας Γεωργανής
Δήμητρα Μπουρνελέ
Δημήτρης Παπάς
Λούλα Τριανταφύλλου
Πάνος Τσαλιγόπουλος

47317985_184714989142357_1783912033578647552_nΠληροφορίες:

Χώρος: Θέατρο «Βαφείο-Λάκης Καραλής»
Αγίου Όρους 16 & Λ. Κωνσταντινουπόλεως 115, Κεραμεικός (πλησίον μετρό Κεραμεικός).

Πρεμιέρα: Πέμπτη 1η Νοεμβρίου 2018
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη & Πέμπτη στις 21:15

Διάρκεια: 100’

Εισιτήρια: 13€ (κανονικό), 10€ (μειωμένο για φοιτητές, ανέργους & ΑΜΕΑ) & 6€ (ατέλειες)
Ειδικές τιμές εισιτηρίων για συλλόγους και γκρούπ. 697 4262708

Τηλέφωνα κρατήσεων: 210 34 25 637-697 4262708

Facebook page: https://www.facebook.com/ypoptigiatofonomou/
Instagram: @ypopti_gia_ton_fono_mou
46930731_200927570810565_3748132227377004544_n

47134141_273287670203563_3769287874772467712_nPhotos by John D. Carnessiotis

Ντίνα Καρρά

Ντίνα Καρρά

Ονομάζομαι Ντίνα Καρρά. Είμαι άτομο εξωστρεφές, κοινωνικό, αισιόδοξο, ενθουσιώδες (κριός στο ζώδιο) και πολύ δημιουργικό! Για μένα δημιουργία είναι μία πετυχημένη συνταγή, μία όμορφη κατασκευή, μία ωραία κριτική!
Από μικρή θυμάμαι τον εαυτό μου να αποτυπώνει πάνω στο χαρτί συναισθήματα και σκέψεις. Έτσι και με το θέατρο νιώθω ότι ξαναγεννιέμαι και γίνομαι καλύτερος άνθρωπος. Επίσης αγαπώ τη γυμναστική γιατί "νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ". Χαμόγελα και θετική σκέψη κατακλύζουν πάντα τη ζωή μου και συνεχώς λέω ότι τα καλύτερα έρχονται όταν δεν τα περιμένεις!
Ντίνα Καρρά