Γράφει η Αραξιάνα Αβακιάν 

Παρακολουθήσαμε την παράσταση “Γιατί Μαμά;” στο Studio Μαυρομιχάλη. Μία παράσταση που σε κάνει να νιώθεις εσύ ο πρωταγωνιστής πάνω στη σκηνή, καθώς πραγματεύεται την αιώνια σχέση- μάχη, μητέρας- παιδιού. Μια σχέση που συγκρούεται ερωτικά, αλλά και ερωτεύεται συγκρουσιακά μέσα στους αιώνες.

11263073_481234198692178_7943103943253918054_o

Το κείμενο της Τζωρτζίνας Τζήλιου, πολύ έξυπνα δομημένο και με προοδευτική ανάπτυξη της πλοκής, κατάφερε να εκφράσει όλα εκείνα τα ερωτήματα που θέλουμε πάντα να ρωτήσουμε-καταγγείλουμε, σε όλες τις φάσεις  της ζωής μας, τη μητέρα μας, αλλά ποτέ δεν τολμάμε. Η ηρωίδα λοιπόν τόλμησε, παιδεύτηκε, πόνεσε, χάθηκε μέσα σ΄ αυτά, αλλά στο τέλος βρήκε τις απαντήσεις που έψαχνε. Κάποιες φορές, η αλήθεια μπορεί να μας καθιστά πιο σοφούς, όχι όμως και πιο ευτυχισμένους.

11136166_1655250304709195_382839636295363038_o

Συμβολοποιημένη αυτή η σύνθετη σχέση μάνας – παιδιού, μέσα από το πρίσμα της οποίας είναι δοσμένες οι αγωνίες της ηρωίδας για το εφήμερο της σημερινής εποχής και των σχέσεων, κυρίως συζύγου-συζύγου, γονέων-παιδιών, εγώ- εαυτού.

Η ταλαντούχα ηθοποιός, Λίζυ Ξανθοπούλου,  που ενσάρκωσε έναν απαιτητικό μονόλογο, μας συνεπήρε με την ερμηνεία της και μας κράτησε με αμείωτο ενδιαφέρον καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης. Χρησιμοποίησε όλα τα εκφραστικά μέσα που δύναται να χρησιμοποιήσει ένας ηθοποιός, ξεδιπλώνοντας έτσι την άρτια τεχνική της κατάρτιση και κάνοντάς την να ξεχειλίζει από ενέργεια και πάθος στη σκηνή.  Με την εξαιρετική της άρθρωση και προφορά, τους αμέτρητους αυτοσχεδιασμούς, το σωματικό θέατρο και την απίστευτη ικανότητά της να μετατρέπεται από νήπιο σε γυναίκα μέσα σε δευτερόλεπτα, εξασφάλισε το απόλυτο και μια επιτυχημένη ερμηνεία.

11136647_1649784991922393_4538664668031792689_n

Η σκηνοθεσία της παράστασης, που υπογράφει ο Αριστοτέλης Μαγουλάς, κατέχει ξεχωριστή θέση στο συνολικό αποτέλεσμα, καθώς ήταν συνεπής με τις ανάγκες του κειμένου, αλλά και ευφυής ταυτόχρονα, έτσι ώστε να πει με την σειρά της, την δική της ιστορία. Ο σκηνοθέτης κατάφερε να υπάρχει σκηνικά ο ρόλος της μητέρας, ενώ στην ουσία απουσιάζει. Την ταυτίζει με διάφορα αντικείμενα του σκηνικού και μερικές φορές ακόμα και με το κοινό. Ήταν τόσο έντονη η παρουσία της, που την είδαμε να αλληλεπιδρά με την κόρη της. Ακόμα, είδαμε συναισθήματα όπως η φυγή, η ασφυξία να οπτικοποιούνται πολύ έξυπνα, μετουσιώνοντας το κοινό από απλό παρατηρητή σε απόλυτο δέκτη.  Όμως, δεν σταματά εκεί η εμπλοκή του κοινού στο έργο, καθώς όσο προχωρά η πλοκή, αποκτά όλο και πιο ενεργό ρόλο στην παράσταση. Τέλος, το έργο ολοκληρώνεται με ένα άκρως ανατρεπτικό τέλος, που όμως από την αρχή είναι εκεί, αλλά δεν το βλέπεις.

11130384_1663040907263468_2639833425432293448_o

Η πρωτότυπη μουσική του Νικόλα Καρίμαλη, ντύνει το έργο ενισχύοντας το συναίσθημα, ενώ τα φώτα και το video υπογραμμίζουν το κεντρικό νόημα.

Όλα τα παραπάνω καθιστούν την παράσταση ένα καλλιτεχνικό αριστούργημα με άριστο συντονισμό και συγχρονισμό όλως των τεχνών του θεάτρου.

11406434_490832244399040_2061690080600357303_o


Αναλυτικές πληροφορίες από τον Οδηγό Θεάτρου

11406434_490832244399040_2061690080600357303_oΓιατί μαμά;
Κοινωνικό
σε σκηνοθεσία Αριστοτέλη Μαγουλά

Studio Μαυρομιχάλη

Αραξιάνα Αβακιάν

Αραξιάνα Αβακιάν

Η Αραξιάνα Αβακιάν γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας. Ακόμα, κατέχει Diploma στο HRM. Σπούδασε μουσική και υπήρξε μέλος της Νεανικής Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ. Εργαζόταν στο Τμήμα Ανθρωπίνων Πόρων γνωστής πολυεθνικής εταιρίας ως Υπεύθυνη Εργασιακών Σχέσεων. Είναι φοιτήτρια δραματικής σχολής. Με το θέατρο έχει ασχοληθεί επισταμένα ως ηθοποιός, βοηθός σκηνοθέτη και συγγραφέας. Έχει εκδοθεί το βιβλίο της "To Αλφαβητάρι Μου", καθώς και το κείμενο της "Έφυγες" που έχει συμπεριληφθεί στην συλλογή "Προσωπογραφίες".
Αραξιάνα Αβακιάν