Γράφει η θεατρολόγος Αναστασία Φιριππή

Το kallitexnes.gr βρέθηκε στο θέατρο Κιβωτός και παρακολούθησε την επίσημη πρεμιέρα της παράστασης «Μόλις χώρισα» σε σκηνοθεσία του Βασίλη Μυριανθόπουλου. Το «Μόλις Χώρισα» είναι ένα μιούζικαλ με γρήγορη δράση, έξυπνες ατάκες και άφθονη μουσική. Τόσο η βραδιά της επίσημης πρεμιέρας, όσο και η ίδια η παράσταση γνώρισαν μεγάλη επιτυχία. Η βραδιά λαμπερή, το θέατρο γεμάτο από διάσημους καλεσμένους του καλλιτεχνικού χώρου. Η δουλειά που έχει κάνει ο Βασίλης Μυριανθόπουλος για το ανέβασμα του «Μόλις χώρισα» στην θεατρική σκηνή είναι εξαιρετική από κάθε άποψη.

Με την είσοδο των θεατών στον θεατρικό χώρο ξεκινάει η δράση και… το πάρτι! Πολύ έξυπνο και πολύ ευχάριστο να σε υποδέχονται οι ηθοποιοί της παράστασης και να σου κρατούν συντροφιά μέχρι να ξεκινήσει η παράσταση. Το αίσθημα της ανυπομονησίας για την έναρξη της θεατρικής παράστασης σταματά και τότε ξεκινάει ένα ιδιαίτερο μιούζικαλ, μία μουσικοχορευτική παράσταση με γρήγορη δράση και ανεβασμένη ενέργεια. Σε αυτό συμβάλει, τόσο το κείμενο των Βασίλη Μυριανθόπουλο – Βαγγέλη Χατζηνικολάου με τις έξυπνες και ξεκαρδιστικές ατάκες, όσο και η εύρυθμη σκηνοθεσία του Βασίλη Μυριανθόπουλου που δεν υπάρχει σημείο επί σκηνής που να μένει αναξιοποίητο, κρατώντας το βλέμμα και τη διάθεση του θεατή συνεχώς σε εγρήγορση. Αυτή η γεμάτη ένταση διάθεση εντείνεται από την πλούσια γκάμα μουσικού ρεπερτορίου που έχει επιμεληθεί ο DJ Kon Cept, ταξιδεύοντας το κοινό σε μία ρετρό εποχή. Όλο το concept της παράστασης χαρακτηρίζεται ρετρό, από την διακόσμηση των επίπλων μέχρι τα κοστούμια που έχει επιμεληθεί ο Θανάσης Γκασιόνης.

girls

Η σκηνή, χωρισμένη σε δύο επίπεδα, καταφέρνει (αν και δύσκολα γίνεται στο θέατρο) να παρουσιάζει ταυτόχρονα δύο διαφορετικούς χώρους, έτσι ώστε να εξυπηρετεί την ροή του έργου. Στο πάνω μέρος βλέπουμε τον Πέτρο (Μέμος Μπεγνής) την ώρα της εργασίας του, ενώ στο κάτω μέρος της σκηνής κινούνται οι υπόλοιποι ηθοποιοί. Η επιτυχία αυτή αποδίδεται και στον άψογο χειρισμό του φωτισμού, καθ όλη τη διάρκεια της παράστασης από τον Βασίλη Καραργύρη. Τα σκηνικά φαντασμαγορικά, ρυθμικά και λειτουργικά – κρατούν το ενδιαφέρον των θεατών, ενώ εξυπηρετούν και τις εναλλαγές της παράστασης – πολύ καλή δουλειά από τον Ηλία Γαβριήλ.

Οι ηθοποιοί ζουν τη δική τους πραγματικότητα επί σκηνής και το μεταδίδουν με τον πιο ρεαλιστικό τρόπο χάρη στις υποκριτικές τους δυνατότητες. Δεν ξεχωρίζουν όμως μόνο υποκριτικά, έχουν και εξαιρετικές φωνές, παίζουν, χορεύουν, τραγουδούν και δεν χάνουν ποτέ την ενέργεια του ρόλου τους!

Ο Μέμος Μπεγνής στον ρόλο του “Πέτρου” και η Νάντια Μπουλέ ως “Ηλέκτρα”, μπορεί να συναντιούνται ως ζευγάρι στη σκηνή για λίγο, αλλά καθ΄ όλη την διάρκεια της παράστασης, είναι φανερή η χημεία που υπάρχει μεταξύ τους. Ο Μέμος Μπεγνής είναι ηθοποιός που έχει ξεχωρίσει, εκτός από τις υποκριτικές και για τις μουσικές του ικανότητες και βλέπουμε πως το μιούζικαλ, του ταιριάζει ιδιαίτερα!

boys-768x1024

Η εκπληκτική Νάντια Μπουλέ, η οποία χειρίζεται με περίσσιο ταλέντο τις εναλλαγές του ρόλου της, από το “δράμα” στην κωμωδία και το αντίστροφο. Είναι εντυπωσιακή μέσα στην ολόμαυρη αμφίεση “πένθους”, όταν μαθαίνει για τον χωρισμό της και μας παρασύρει σε νοσταλγικά τραγούδια, μέσα από την κωμικοτραγική ερμηνεία της. Επίσης, ο ρόλος της, της δίνει την δυνατότητα να ξεδιπλώσει το ταλέντο της, όχι μόνο στην υποκριτική, αλλά και στο χορό και το τραγούδι και αφήνει τους θεατές άφωνους…!

Τι να πει κανείς για την σαρωτική Σόφη Ζαννίνου (μητέρα της “Ηλέκτρας”) που γεμίζει την σκηνή με το ταλέντο της, έχει τον τρόπο της να επικοινωνεί με το κοινό και δίνει στην παράσταση μία αμεσότητα και ζωντάνια.

Η ξεχωριστή Μαρία Γεωργιάδου ως ντίλερ της Tupperware, η οποία προκαλεί άφθονο γέλιο στους θεατές με τον ιδιαίτερο τρόπο που χειρίζεται τον ρόλο της και νιώθουμε πως “λείπει” όταν φεύγει από την σκηνή.

Ο Ορφέας Παπαδόπουλος, άκρως γοητευτικός, λειτουργεί πολύ φυσικά και έχει ένα ξεχωριστό ταλέντο να ελίσσεται στην σκηνή με απίστευτη ενέργεια και δυναμισμό, ενώ προκαλεί απίστευτο γέλιο με τις ατάκες του. Η ταλαντούχα Αντιγόνη Ψυχράμη, μία κυριολεκτικά γυναικάρα στην σκηνή, ερμηνεύει με ιδιαίτερη επιτυχία τον άκρως κωμικό ρόλο της και αναδεικνύει μέσα από την παράσταση το πολύπλευρο ταλέντο της και τις ιδιαίτερες ερμηνευτικές της ικανότητες στο τραγούδι, οι οποίες είναι αδιαμφισβήτητες.

photo-1

Το θεατρικό ζευγάρι Δημήτρη Λιακόπουλος – Κωνσταντίνα Κλαψινού, είναι ένας δυναμικός συνδυασμός στην παράσταση και φαίνεται η χημεία τους πάνω στη σκηνή. Ο Δημήτρης Λιακόπουλος έχει πολύ χιούμορ και παρορμητικότητα, ενώ η Κωνσταντίνα Κλαψινού είναι μία πολύ όμορφη παρουσία που μας κερδίζει με την παιδικότητα και την γλυκύτητα του χαρακτήρα της. Αλλά και οι πιο νέοι ηθοποιοί, Γιάννης Μανιατόπουλος και Αντώνης Σταμόπουλος ενθουσίασαν το κοινό, κατάφεραν να ανταποκριθούν επάξια στο δύσκολο είδος της συγκεκριμένης παράστασης και σίγουρα θα έχουν μέλλον στο καλλιτεχνικό στερέωμα.

Πολύ έξυπνη και ευρηματική η σκηνοθεσία του Βασίλη Μυριανθόπουλου, που όλοι οι ηθοποιοί κάποια στιγμή μέσα στην παράσταση, είχαν την στιγμή τους -μία σκηνή crescentο, ολοκληρωτικά δική τους, στην οποία κυρίως τραγουδούσαν, αλλά παραλλήλως έπαιζαν.

Η πιο απολαυστική κωμωδία της φετινής θεατρικής σεζόν, την οποία προτείνω ανεπιφύλακτα!

Λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου

Ένα ζευγάρι χωρίζει, μια μητέρα βρίσκεται σε παράκρουση και οι φίλοι τους ετοιμάζουν ένα μοναδικό πάρτυ γενεθλίων με ελληνικές μελωδίες, που έχουμε αγαπήσει από προηγούμενες δεκαετίες. Τα πράγματα περιπλέκονται όταν στην παρέα προστίθενται ένας Ισπανός, μια ντήλερ της Tuppwerware, το pizza boy της περιοχής κι ένας γνωστός Dj.
Με μια τούρτα γενεθλίων κι ένα χωρισμό, αρχίζει το πιο in party της φετινής θεατρικής σεζόν.

Συντελεστές

Παίζουν: Μέμος Μπεγνής, Νάντια Μπουλέ, Σόφη Ζαννίνου, Μαρία Γεωργιάδου, Ορφέας Παπαδόπουλος, Αντιγόνη Ψυχράμη, Δημήτρης Λιακόπουλος, Κωνσταντίνα Κλαψινού, Αντώνης Σταμόπουλος, Γιάννης Μανιατόπουλος, Αλεξάνδρα Σπύρου, Μαρία Δελετζέ, Φένια Ζαχαρίου, Μιχάλης Κουναλάκης, Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Αλέξανδρος Έντμαν.

Συγγραφείς: Βασίλης Μυριανθόπουλος και Βαγγέλης Χατζηνικολάου
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μυριανθόπουλος
Σκηνικά: Ηλίας Γαβριήλ
Κοστούμια: Θανάσης Γκασιώνης
Ενορχήστρωση και Επιμέλεια Μoυσικής: Kon Cept
Χορογραφίες: Άννα Μάγκου

Φωτισμοί: Βασίλης Καραργύρης
Μακιγιάζ: Βασίλης Γκέλης
Επιμέλεια μαλλιών: Γεώργιος Δουδέσης
Φωτογραφίες: Γιώργος Καλφαμανώλης
Βοηθός σκηνοθέτη: Τάκης Παρασκευόπουλος
Γραφιστικά: Γιάννης Γεωργιάδης

Παραγωγή: Φιλοθέατον Ε.Ε.


Αναλυτικές πληροφορίες από τον Οδηγό Θεάτρου

photo-1Μόλις Χώρισα
Μιούζικαλ
σε σκηνοθεσία Βασίλη Μυριανθόπουλου

Θέατρο Κιβωτός

Αναστασία Φιριππή

Αναστασία Φιριππή

Ονομάζομαι Αναστασία Φιριππή, είμαι θεατρολόγος, απόφοιτη του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών. Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου ασχολήθηκα ιδιαίτερα με μαθήματα σχετικά με την αποκωδικοποίηση του θεατρικού φαινομένου αλλά και των κινηματογραφικών ταινιών. Συχνά εμπλουτίζω τις γνώσεις μου παρακολουθώντας Σεμινάρια που έχουν σχέση με το θέατρο, τον κινηματογράφο και τη δημοσιογραφία. Έχω δημιουργήσει ένα blog στο οποίο γράφω άρθρα σχετικά με το θέατρο καθώς και τις κριτικές μου για θεατρικές παραστάσεις (http://www.misstheater.com). Στα ενδιαφέροντά μου είναι η συγγραφή καλλιτεχνικών κειμένων και οι χειροτεχνίες. Έχοντας ως βασικό εργαλείο τις θεωρητικές αλλά και πρακτικές γνώσεις περί θεάτρου, αφιερώνω αρκετό χρόνο στη συγγραφή άρθρων και κριτικών θεατρικών παραστάσεων. Ό, τι νέο υπάρχει σχετικά με το θέατρο είμαι πάντα πρόθυμη να το μελετήσω και να το αφομοιώσω.
Το Θέατρο συνεχώς εξελίσσεται, έχει φωνή και άποψη, έχει κάτι νέο να πει με μία πρωτότυπη παρουσίαση.
Αναστασία Φιριππή