Γράφει η Αγγελική Μπάτσου

Bρεθήκαμε στο θέατρο «Αθηνά» για να παρακολουθήσουμε την παράσταση «Πολυτεχνίτης κι ερημοσπίτης» των Σακελλάριου- Γιαννακόπουλου σε σκηνοθεσία Βασίλη Θωμόπουλου.

Στο υπαίθριο θέατρο «Αθηνά», που μοιάζει περισσότερο σαν θερινός, μπήκαμε για τα καλά στο κλίμα του παλιού ελληνικού κινηματογράφου! Θέατρο και σινεμά, παρελθόν και παρόν, σε ένα πανέμορφο καλοκαιρινό πάντρεμα, έκαναν τη νύχτα μας ξεχωριστή, μια και ξεστρατίσαμε για κοντά δύο ώρες στο όνειρο. Το ταξίδι μας ξεκίνησε πάνω σ’ ένα καράβι μαζί με τον Θανάση. Για να δούμε λοιπόν τις περιπέτειές του…

Λίγα λόγια για το έργο:

Η παράσταση έχει ως βασικό της ήρωα τον Θανάση Μπιρμπίλη, ο οποίος φτάνει με καράβι από το χωριό του στην Αθήνα για να εργαστεί. Η πλοκή εξιστορεί τις πέντε δουλειές που έκανε ο Θανάσης με πανηγυρική ομολογουμένως αποτυχία: αρχικά ως νευρικό γκαρσόνι, έπειτα ως κάθε άλλο παρά αδέκαστος διαιτητής μποξ, ως ανίδεος βοηθός φαρμακοποιού, ως ιδιοκτήτης φωτογραφείου σε στυλ «φωτογράφε φωτοχάλια μ’ έβγαλες με δυο κεφάλια» και τέλος ως αστυνομικός, που την πατάει από μια γάτα, ενώ ταυτόχρονα μαθαίνουμε και για την ατυχή ερωτική του ιστορία. Στο τέλος, απογοητευμένος από τις γυναίκες και τη ζωή στη μεγαλούπολη, επιστρέφει ξανά στο χωριό.

Η κριτική μας:

Mια λαϊκή παροιμία λέει ότι, όπου λαλούν πολλοί κοκόροι αργεί να ξημερώσει. Αυτό, ίσως και να ισχύει στο βασίλειο των ζώων. Δεν ισχύει όμως καθόλου στον κόσμο του θεάτρου. Όταν ενώνουν τις δυνάμεις τους τρία σπουδαία ονόματα, όπως ο Χρήστος Γιαννακόπουλος στον οποίο ανήκει και το αρχικό θεατρικό σενάριο, ο Αλέκος Σακελλάριος, ο οποίος το προσάρμοσε το 1963 σε κινηματογραφικά δεδομένα και ο εξαιρετικός σύγχρονος σκηνοθέτης Βασίλης Θωμόπουλος, που το αναβίωσε και έχουμε την τιμή να το βλέπουμε στο θέατρο ξανά, τότε το αποτέλεσμα είναι αυστηρά προκαθορισμένο. Γνωρίζουμε ευθύς εξαρχής, ότι θα δούμε κάτι ξεχωριστό και φυσικά οι προσδοκίες μας βρίσκουν το καλύτερο αντίκρυσμα!

Με έναν μαγικό τρόπο, ο σκηνοθέτης μας παντρεύει το παρελθόν με σύγχρονα κωμικά στοιχεία, όπως η εμφάνιση της ξεκαρδιστικής Σοφίας Βογιατζάκη ως Νέττα και μικρό κακομαθημένο κοριτσάκι με το γλειφιτζούρι ή η απίστευτη παρουσία του Ανδρέα Κωνσταντινίδη ως γυναίκα, στη σκηνή με τον φωτογράφο. Με τέτοιου είδους μικρές αλλαγές και προσθήκες, μαζί με το συνολικό δυναμικό όλων των ηθοποιών, έχουμε ένα μοντέρνο, φρέσκο αποτέλεσμα που, σεβόμενο το παλιό σενάριο, καταφέρνει με τον δικό του τρόπο να δημιουργήσει κάτι εντελώς νέο. Ο σκηνοθέτης, μιμούμενος το παρελθόν και με την ταυτόχρονη προσθήκη της δικής του ιδέας, του δικού του οράματος, φτιάχνει κάτι καινούριο. Αυτή είναι τελικά και η αρχή κάθε δημιουργίας. Για άλλη μια φορά, ο τόσο έμπειρος και ταλαντούχος σκηνοθέτης Βασίλης Θωμόπουλος μας άφησε με τις καλύτερες των εντυπώσεων. Ειλικρινά χαίρομαι που για ακόμα μια φορά, μου δίνεται η ευκαιρία να δραπετεύσω στον υπέροχο, δικό του κόσμο. Ένα μεγάλο ευχαριστώ γι΄αυτό μαζί με τα θερμά μου συγχαρητήρια τόσο στον ίδιο, όσο και στη βοηθό του, Νατάσσα Χατζηανδρέου.

Ως επανάληψη όσων ανέφερα πιο πριν, η δημιουργία αποτελεί εν μέρει μίμηση, μα με την προσθήκη προσωπικών στοιχείων, οραμάτω και ιδεών μετουσιώνεται τελικά σε κάτι εντελώς νέο και ξεχωριστό. Αν σε όλο αυτό προσθέσουμε και το αδιαμφισβήτητο ταλέντο, μιλάμε για την ερμηνεία του Σπύρου Πούλη ως Θανάση Μπιρμπίλη. Είχα τη χαρά να δω τον Θανάση, μα ταυτόχρονα έναν εντελώς άλλο Θανάση. Το δυναμικό και το τρομερό εκτόπισμα του ηθοποιού, έδωσε μια άλλη πνοή και οπτική στο έργο. Ο ηθοποιός μας κατάφερε να προσφέρει μια εντελώς ξεχωριστή ερμηνεία, κρατώντας την προσωπική του ταυτότητα ως ρόλος. Η ιδιαίτερη φωνή και η χροιά αυτής, η εμφάνιση και η όλη κίνησή του, τον κατατάσσουν, σύμφωνα με τη γνώμη μου, σε έναν σπουδαίο εκπρόσωπο της σύγχρονης κωμωδίας, μοντέλο μίμησης και αναφοράς για κάθε νέο ηθοποιό που κάνει τα πρώτα του βήματα. Δηλώνω μεγάλη θαυμάστρια από την πρώτη στιγμή που τον είδα στην τηλεόραση, και μέσω αυτής της παράστασης, του δίνω συγχαρητήρια και ειλικρινά του εύχομαι τα καλύτερα για το μέλλον.

Μια άλλη, ιδιαίτερα όμορφη και ξεχωριστή παρουσία και ερμηνεία, είναι εκείνη του Κωνσταντίνου Καζάκου. Βαρύμαγκας ονόματι Πανάγος, καρδιοκατακτητής, μια και κλέβει τελικά τη γυναίκα που θέλει ο δύσμοιρος Θανάσης μέσα από τα χέρια του και Ηρακλής, ο επικίνδυνος πυγμάχος, όλοι αυτοί οι ρόλοι, αποτυπωμένοι με έναν εντυπωσιακό και επιτυχημένο τρόπο στο ίδιο πρόσωπο. Το ταλέντο του και η ερμηνεία του εν γένει, δε χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Για άλλη μια φορά, απέδειξε την υψηλή στόφα ηθοποιού που φέρει στα γονίδιά του και τον άριστο επαγγελματισμό του στο να ερμηνεύει άψογα αυτούς τους ρόλους. Πάρα πολύ καλή σκηνική παρουσία, μια απαραίτητη προσθήκη στην όλη πλοκή του έργου, πάντα ευχαρίστηση να τον βλέπω επί σκηνής. Μπράβο του για την όμορφη αυτή ερμηνεία!

Η Σοφία Βογιατζάκη με την παρουσία της, προχώρησε την παράσταση σε άλλα επίπεδα. Αρχικά ως Νέττα και έπειτα με την προσθήκη στοιχείων στον ρόλο του μικρού κοριτσιού στο φωτογραφείο, έδωσε μια νέα πνοή στο έργο και ουσιαστικά προχώρησε το σενάριο βήματα παραπέρα. Μια ιδιαίτερη παρουσία, η οποία ξεχωρίζει άμεσα και τραβά την προσοχή από το πρώτο λεπτό. Μεγάλο υποκριτικό ταλέντο, με μπρίο, μια νέα ηθοποιός γεννημένη για κωμικούς ρόλους, η οποία αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το κοινό της παράστασης. Είμαι σίγουρη ότι πολλοί ακόμα ρόλοι την περιμένουν στην πορεία, οπότε δεν μου μένει παρά να της ευχηθώ καλή συνέχεια και να είναι πάντα έτσι λαμπερή, γεμάτη λάμψη και αγάπη γι΄αυτό που κάνει.

Η Νικολέτα Καρρά διαθέτει αυτό που λέμε «όλο το πακέτο». Aπό τις πιο όμορφες γυναικείες παρουσίες που έχω δει ποτέ μου, ξεχωριστή φωνή, μεγάλο ταλέντο ως ηθοποιός και απ’ ό,τι φάνηκε στο έργο μας και τραγουδίστρια, μια και υποδύεται την τραγουδίστρια, η οποία έχει κατακτήσει τις καρδιές του Πανάγου και του Θανάση μαζί. Κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή και λαμπερή, απέδειξε για άλλη μια φορά το μέγεθος των δυνατοτήτων της και έδωσε την ευκαιρία στο κοινό της να την θαυμάσει και από κοντά. Της εύχομαι πάντα τα καλύτερα, γιατί τα αξίζει. Ένα πραγματικό διαμάντι που στόλισε τη βραδιά. Αξίζει πραγματικά να τη δει κανείς από κοντά.

O Aνδρέας Κωνσταντινίδης απλά ξεχώρισε. Μια ως κακομαθημένο, δύστροπο παιδάκι στο εστιατόριο, μια ως δύσμοιρος πυγμάχος Τρύφωνας και με αποκορύφωμα τη μεταμφίεσή του ως γυναίκα- σύζυγος στο φωτογραφείο, που φλερτάρει με τον Θανάση προσέφερε στους θεατές άφθονο γέλιο. Ευέλικτος ως παρουσία, δυνατός σε κάθε ρόλο που υποδυόταν και φυσικά γεμάτος χιούμορ, αγαπήθηκε από τους παρευρισκομένους και μας άφησε όλους με τις καλύτερες εντυπώσεις. Μπράβο του για το μεγάλο ταλέντο που έχει και του εύχομαι μόνο επιτυχίες στο μέλλον.

Η Κατερίνα Θεοχάρη και η Μαριλένα Ράδου, με τις πανέμορφες παρουσίες τους και τη ζωντάνια τους, μας κέρδισαν και με το παραπάνω.

Συνδυάζοντας κωμικό ταλέντο και ομορφιά μαζί, μπόρεσαν να κερδίσουν το παιχνίδι των εντυπώσεων και να μας κάνουν να τις αγαπήσουμε πραγματικά. Απαραίτητο στοιχείο η παρουσία τους στην παράσταση, προσδίδοντάς της έτσι περισσότερη κομψότητα, ενδιαφέρον και ποικιλία. Ειλικρινά τους δίνω συγχαρητήρια και τους εύχομαι μόνο τα καλύτερα για τα επόμενα βήματά τους.

Ο Τάκης Βλαστός και ο Βασίλης Γιακουμάρος δε χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Δύο αποδεδειγμένα άριστοι ηθοποιοί, μας ενθουσίασαν για άλλη μια φορά με τους ρόλους τους στο συγκεκριμένο έργο. Το τεράστιο δυναμικό τους ήρθε και συμπλήρωσε με τον ιδανικότερο τρόπο το πανέμορφο σενάριο και την άρτια οργανωμένη σκηνοθεσία. Χάρμα οφθαλμών η παρουσία τους επί σκηνής, τους δίνω θερμά συγχαρητήρια και τους εύχομαι από καρδιάς ό,τι καλύτερο για το μέλλον.

Αν κάτι όμως ήταν που μας άφησε όλους άφωνους, ήταν τα σκηνικά του Αντώνη Χαλκιά, που με τη συνεργασία της Νατάσσας Παπαστεργίου, δημιούργησαν ένα μικρό θαύμα, μια και ήταν περιστρεφόμενα. Η κάθε σκηνή γυρνούσε μπροστά στα μάτια μας και μας έφερνε μια άλλη σκηνή, με άλλη διακόσμηση και ενίοτε,με διαφορετικούς πρωταγωνιστές. Από τις πιο καινοτόμες, έξυπνες και εντυπωσιακές ιδέες που είχα την τύχη να δω ποτέ μου. Έμεινα πραγματικά εντυπωσιασμένη τόσο από την ιδέα ως ιδέα, όσο και από την ποιότητα όλων των σκηνικών, από άποψη υλικού και διακόσμησης. Από τις πιο πρωτοπόρες ιδέες που υπάρχουν, αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στον δημιουργό τους, μια και η όλη πρωτοβουλία ανέβασε θεαματικά τον πήχη της ποιότητας του έργου. Δηλώνω ενθουσιασμένη και κάτι παραπάνω.

Τα κοστούμια της Νικόλ Παναγιώτου και οι φωτισμοί του Γιώργου Φωτόπουλου, δε θα μπορούσαν να είναι κάτι λιγότερο από το ανώτατο σημείο ποιότητας. Τα κοστούμια, σχεδιασμένα με γούστο και ιδιαίτερη καλαισθησία, στόλισαν πανέμορφα την ήδη υπέροχη παράσταση, ενώ οι φωτισμοί πρόσθεσαν αυτό το «κάτι» που κάνει τη διαφορά και απογειώνει μια παράσταση. Εξαιρετική δουλειά και από τους δύο, απέδειξαν στο έπακρο πόσο σωστοί και ταλαντούχοι επαγγελματίες είναι.

Η παράσταση αυτή που παίζει δεύτερη σαιζόν, έπειτα από την τόσο πετυχημένη χειμερινή πρεμιέρα, είναι η ομορφότερη επιλογή για ένα βράδυ του καλοκαιριού. Με θέα την υπέροχη σκηνή με τους λαμπερούς ηθοποιούς, κάτω από τον βραδινό ουρανό της πόλης, έχουμε στα πόδια μας τις καλύτερες στιγμές από ένα έργο που ανήκει στο παρελθόν μεν, αλλά ταυτόχρονα και σε εμάς δε. Η μαγική δύναμη της τέχνης είναι, ότι αποτελεί τη γέφυρα που ενώνει στιγμές και εποχές και τούτο, γιατί εμπεριέχει μέσα της ως ιδέα τη διαχρονικότητα και ίσως και μια μικρή δόση ρίσκου! Ρωτήστε τον Θανάση γι αυτό… έχει σίγουρα πολλά να σας πει!

Ταυτότητα παράστασης:

Πρωταγωνιστούν:

Σπύρος Πούλης
Κωνσταντίνος Καζάκος
Σοφία Βογιατζάκη
Νικολέτα Καρρά

Μαζί τους: Ανδρέας Κωνσταντινίδης
Κατερίνα Θεοχάρη
Τάκης Βλαστός
Βασίλης Γιακουμάρος
Μαριλένα Ράδου

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Βασίλης Θωμόπουλος
Σκηνικά: Aντώνης Χαλκιάς
Επιμέλεια σκηνικών: Νατάσσα Παπαστεργίου
Kοστούμια: Nικόλ Παναγιώτου
Φωτισμοί: Γιώργος Φωτόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσσα Χατζηανδρέου
Eνορχήστρωση: Nίκος Ξύδης
Φωτογραφίες: Πάνος Γιαννακόπουλος (Studio Αμύντα 13)

Πληροφορίες:

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη Πέμπτη Παρασκευή Σάββατο Κυριακή: 21:30
Σάββατο (λαϊκή απογευματινή): 19:00

Τιμές εισητηρίων:
Διακεκριμένη ζώνη: 20€
Κανονικό εισητήριο: 16€
Φοιτητικό – παιδικό – ανέργων – Αμέα: 12€
Λαϊκή απογευματινή Σαββάτου- γενική είσοδος: 12€

Για άτομα άνω των 65 ετών οι τιμές παραμένουν οι ίδιες.

Προπώληση: www.viva.gr

Θέατρο «Αθηνά»
Διεύθυνση: Δεριγνύ 10
Περιοχή: Αθήνα
Τηλέφωνο: 210 8237330

Με έναν μαγικό τρόπο, ο σκηνοθέτης μας παντρεύει το παρελθόν με σύγχρονα κωμικά στοιχεία και με την ταυτόχρονη προσθήκη της δικής του ιδέας, του δικού του οράματος, φτιάχνει κάτι καινούριο. Αυτή είναι τελικά και η αρχή κάθε δημιουργίας. Για άλλη μια φορά, ο τόσο έμπειρος και ταλαντούχος σκηνοθέτης Βασίλης Θωμόπουλος μας άφησε με τις καλύτερες των εντυπώσεων.

leaflet_aside2a

Αγγελική Μπάτσου

Αγγελική Μπάτσου

Γεννήθηκα πριν αρκετά καλοκαίρια (κι άλλους τόσους χειμώνες)στην Αθήνα. Είχα την τιμή να μεγαλώσω στους Αγ.Αναργύρους,όπου έζησα τα ομορφότερα παιδικάχρόνια σε μια τεράστια αυλή,παρέα με τα γατιά μου και δυο ζευγάρια παππούδες και γιαγιάδες που πάντα θα υπεραγαπώ.Έπειτα ήρθε η Γαλλική Φιλολογία,επιπλέον σπουδές σε γλώσσα και μετάφραση και η οικογένεια. Δεν σταμάτησα όμως ποτέ να είμαι παιδί της ποίησης,της λογοτεχνίας,της ζωγραφικής και της μουσικής και το όνειρό μου από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου,ήταν να ταξιδέψω σ’όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα στο Θιβέτ!
Σ’όλο τον κόσμο τελικά δεν μπόρεσα να πάω...κατόρθωσα όμως να φανταστώ και να χαράξω τα ίχνη αυτού μέσα από ταμονοπάτια της ποίησης,της λογοτεχνίας και της φαντασίας. Αγαπημένος μου συγγραφέας ο Έντγκαρ Άλλαν Πόε,αγαπημένος ποιητής ο Ουϊλιαμ Μπλέϊκ,ο Μπωντλαίρ και ο Απολιναίρ, αγαπημένος ζωγράφος ο Βαν Γκογκ και ο Γκουστάβ Κλιμπ.
Αγγελική Μπάτσου