Ο θεατρικός συγγραφέας, λογοτέχνης και ποιητής Αλέξανδρος Ρίζος- Ραγκαβής, ασπαζόμενος το ρομαντικό κίνημα στην μετεπαναστατική Ελλάδα του 19ου αιώνα, γράφει το έργο «Του Κουτρούλη ο γάμος» το 1843 και εκδίδεται το 1845. Πρόκειται για έργο με πολιτικό χαρακτήρα, που στόχο έχει να χρησιμοποιήσει τη φωνή του θεάτρου για να αφυπνίσει συνειδήσεις, επισημαίνοντας κοινωνικοπολιτικά σφάλματα του 19ου αιώνα, που συνάδουν με αυτά του σημερινού 21ου αιώνα. Διαχρονική λοιπόν, η κωμωδία του Αλέξανδρου Ρίζου-Ραγκαβή, με αριστοφανικές πινελιές αποδίδεται σκηνικά από τον Γιάννη Καλατζόπουλο, χρωματισμένη με στοιχεία της Commedia de l’ arte -στην οποία παραπέμπουν και τα υπέρλαμπρα κοστούμια της Άννας Μαχαιριανάκη– που στόχο έχουν να διασκεδάσουν το κοινό, περνώντας του τα απαραίτητα μηνύματα χωρίς όμως να βαραίνει το κλίμα με πολιτικά σχόλια.
«Υπάρχουν μερικά έργα που όσο περισσότερο καταπιάνεσαι μαζί τους τόσο νιώθεις ότι δεν έχεις εξοφλήσει το χρέος σου απέναντί τους», γράφει ο Γιάννης Καλατζόπουλος στο σκηνοθετικό του σημείωμα.
Σεβόμενος το ύφος και το είδος της αριστοτεχνικής κωμωδίας του Ραγκαβή, ο Γιάννης Καλατζόπουλος στήνει μία ρυθμική, ζωντανή και διασκεδαστική παράσταση, εντάσσοντας στην σκηνοθεσία και στο κείμενο, τις απαραίτητες υπερβολές, ώστε να αναδειχτούν τα κύρια θέματα του έργου- χειραγώγηση του λαού, φιλοδοξία, μεγαλομανία, άβουλη γυναικεία μορφή με μόνο σκοπό ζωής, τα πλούτη.
Ιδιαίτερη ποιότητα στην παράσταση δίνουν τα χορικά που επιμελείται η Κατερίνα Ανδριοπούλου, όπου παρεμβάλλονται ευχάριστα τραγούδια με αισιόδοξο στίχο και ένα σύνολο ηθοποιών να χορεύουν και να τραγουδούν, μαγνητίζοντας έτσι το κοινό και προσφέροντάς του ένα ζωηρό υπερθέαμα, υπενθυμίζοντάς του πώς τα προβλήματα μπορεί να είναι πολλά, αλλά δεν πρέπει όμως να παύουμε να προσπαθούμε, να διασκεδάζουμε και να ζούμε!
Ο Γιάννης Βούρος αναλαμβάνει τον δύσκολο κεντρικό ρόλο του Κουτρούλη, καθώς καλείται να αλλάξει επί σκηνής, όχι μόνο την προσωπικότητα του και την εξωτερική του εμφάνιση, αλλά και τον τρόπο ομιλίας του. Αντεπεξήλθε άψογα στη πρόκληση να υποδυθεί τον Κουτρούλη, ως μία σχεδόν γκροτέσκα μορφή, μια πρωτότυπη καρικατούρα και χειρίστηκε τον ρόλο του ιδιαίτερα εντυπωσιακά.
Το αντικείμενο του πόθου του Κουτρούλη, η Τάνια Τρύπη, στον ρόλο της Ανθούσας, καταφέρνει να υποδυθεί ένα ναζιάρικο ελαφρόμυαλο κορίτσι με φυσικότητα λόγου, ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις ενός ρόλου που αντιπροσωπεύει συμβολικά την γυναικεία ιδιοσυγκρασία, ανά τους αιώνες.
Ο Μιχάλης Μαρκάτης, στον ρόλο του υπαστυνόμου Ξανθούλη, είναι τρελός από έρωτα για την Ανθούσα και σκηνικά έχει μία δυναμική που μεταδίδει θετική ενέργεια, καλαισθησία και αισιοδοξία.
Ο κυρ-Σπύρος, ο πατέρας της Ανθούσας είναι ο αγαπημένος σε όλους Γιώργος Γιαννόπουλος, ένας ηθοποιός ήπιων τόνων που υπηρετεί επάξια την υποκριτική τέχνη.
Αξιοσημείωτο είναι το κινούμενο σκηνικό της Άννας Μαχαιριανάκη που εξυπηρέτησε στην αλλαγή εικόνων και σκηνών, αποφεύγοντας ένα στημένο και flat σκηνικό. Όλο το σύνολο του θιάσου επί σκηνής και των συντελεστών πέτυχαν μία καλοστημένη, ψυχαγωγική, χιουμοριστική και ποιοτική θεατρική παράσταση.
Συντελεστές
Κείμενο: Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής
Σκηνοθεσία – Απόδοση κειμένου: Γιάννης Καλατζόπουλος
Μουσική Ενορχήστρωση: Δημήτρης Λέκκας – Φίλιππος Περιστέρης
Χορογραφίες: Κατερίνα Ανδριοπούλου
Σκηνικά – Κοστούμια: Άννα Μαχαιριανάκη
Φωτογραφίες: Νικόλας Κομίνης – Studio Kominis
Παίζουν: Γιάννης Βούρος, Τάνια Τρύπη, Γιώργος Γιαννόπουλος, Μιχάλης Μαρκάτης, Θοδωρής Αντωνιάδης, Λευτέρης Δημητρόπουλος, Δέσποινα Μπουγατιώτη, Θάλεια Χαραρά, Δανάη Αγγελάτου και ο Γιάννης Καλατζόπουλος.
Αναστασία Φιριππή
Το Θέατρο συνεχώς εξελίσσεται, έχει φωνή και άποψη, έχει κάτι νέο να πει με μία πρωτότυπη παρουσίαση.
Latest posts by Αναστασία Φιριππή (see all)
- Είδαμε την παράσταση “Δεσποινίς Τζούλια”, σε σκηνοθεσία Ανδρονίκης Αβδελιώτη στο “Από Μηχανής” Θέατρο - 22 Μαρτίου 2017
- Μαυρίκιος Μαυρικίου: Μαγευτικό Ρεσιτάλ κλασικών μελωδιών στον ΙΑΝΟ - 10 Μαρτίου 2017
- Είδαμε την παράσταση “Το Δέντρο του Οιδίποδα” από την ομάδα Ιδέα, σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη - 3 Μαρτίου 2017
Καμία κριτική