Οι kallitexnes.gr βρέθηκαν στο θέατρο “Fabrica Athens”, για να παρακολουθήσουν την παράσταση “Πλάϊ στο Νιαγάρα”, σε κείμενο και σκηνοθεσία Σταύρου Κανελλίδη. Ένα θεατρικό έργο το οποίο είναι βασισμένο στην ταινία του 1953 “Νιαγάρας” (σε σενάριο Richard L.Breen και Walter Reisch), σε έντονο άρωμα φιλμ noir, το οποίο αμέσως μόλις κάποιος μπει στον χώρο του θεάτρου, ποτίζεται από αυτό.
Με μουσική της δεκαετίας του πενήντα, διακόσμηση στα στυλιστικά πρότυπα εκείνης της εποχής, η σκηνή μοιάζει να περιμένει τα πρόσωπα που θα ξετυλίξουν ένα ερωτικό δράμα μυστηρίου σε ένα ταξίδι στον Νιαγάρα.
Όταν τα φώτα κλείσουν, η πλοκή μας παγιδεύει στην ατμόσφαιρα μιας ταινίας που παίζει όμως για εμάς ζωντανά μπροστά μας.

Υπόθεση

Τέλη της δεκαετίας του πενήντα. Ο Λη και η Ντέστινι, ένα ιδιαίτερο, εκρηκτικό ζευγάρι με αέρα μυστηρίου, παρασέρνει τον ιδιοκτήτη του Τιπ Τοπ Μοτέλ, Άνταμ, σε ένα παιχνίδι για τρεις, στο οποίο όμως παγιδεύεται χωρίς διέξοδο διαφυγής. Ένα πέπλο εκδίκησης και υπογείων παθών μοιάζει να παρασέρνει και τους τρεις πρωταγωνιστές σε ένα φινάλε που θα μπορούσε να εκπλήξει ακόμα και τον πιο υποψιασμένο θεατή. Ποιοι είναι οι θύτες και ποια τα θύματα; Η συνέχεια στη σκηνή του Τιπ Τοπ Μοτέλ.

-ΚΑΝΕΛΛΙΔΗΣ-ΑΝΝΑ-ΙΡΙΣ-ΠΛΑΙ-ΣΤΟ-ΝΙΑΓΑΡΑ

Κριτική

Πριν ξεκινήσει η κριτική για το θεατρικό που είδαμε, οφείλουμε να πούμε πρώτιστα ότι η παράσταση αυτή είναι αφιερωμένη στη μνήμη της ηθοποιού Νίκης Λειβαδάρη που έφυγε τόσο αναπάντεχα από τη ζωή, σαν ένα ελάχιστο “ευχαριστώ” για την πολύτιμη και καθοριστική συμβολή της στο ανέβασμα αυτής.
Σε ένα ιδιαίτερα μεστό κείμενο, στηρίζεται η εξίσου δυναμική και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα σκηνοθεσία. Δημιουργήματα και τα δύο του Σταύρου Κανελλίδη, δημιουργούν το απαραίτητο σασπένς και στοιχείο έκπληξης και αγωνίας το οποίο συναντά κανείς στα φιλμ νουάρ. Χαρακτήρες σμιλεμένοι με χειρουργική λεπίδα, οι οποίοι μοιάζουν να κινούνται σε δικούς τους νόμους και κανόνες, μέσα σε ένα περιβάλλον που στροβιλίζεται σαν ταινία.
Πρόκειται για ένα θεατρικό χωρίς κενά και τυχόν ελλείμματα στη διαχείριση του χρόνου και την πλοκή, το οποίο κρατάει το ενδιαφέρον σταθερά επικεντρωμένο στην υπόθεση και στους πρωταγωνιστές από το πρώτο ως το τελευταίο λεπτό. Το στοιχείο της έκπληξης και του νοητικού παιχνιδιού, μαζί με τις σχεδόν ανάγλυφες ερμηνείες των πρωταγωνιστών, το καθιστούν μια άκρως ενδιαφέρουσα παράσταση, την οποία τη συνιστώ ανεπιφύλακτα.
Τόσο για την ποιότητα του κειμένου όσο και για εκείνη της παράστασης, οφείλω να δώσω συγχαρητήρια στον Σταύρο Κανελλίδη, για το γεγονός ότι δημιούργησε πατώντας σε κάτι κλασικό, κάτι εντελώς νέο και ξεχωριστό που έχει όμως τη δυνατότητα να εισέλθει και αυτό στη σφαίρα του διαχρονικού ως θεατρική ποιότητα. Του εύχομαι ολόψυχα να έχει μια καλή συνέχεια τόσο με το συγκεκριμένο θεατρικό, όσο και με οτιδήποτε νέο ετοιμάσει!

O ίδιος ως ερμηνευτής στον ρόλο του Λη, ενός ηθικά ανάλγητου, αριβίστα δικηγόρου που κινείται και κινεί με μακιαβελικό τρόπο ανθρώπους, γεγονότα και συγκυρίες, εντυπωσιάζει με την πιστότητα και τον δυναμισμό με τον οποίο υποδύεται τον τόσο σύνθετο και σκοτεινό αυτό χαρακτήρα. Αν ο κόσμος είναι γι αυτόν μια θεατρική σκηνή, εκείνος είναι σίγουρα ο μεγάλος πρωταγωνιστής και η συμπρωταγωνίστριά του δεν είναι άλλη από την Ντέστινι, την οποία υποδύεται η υπέροχη Άννα Ίρις.
Αντιφατική, ξελογιαστικά αινιγματική, μοιάζει να κρύβει αλήθειες και να φανερώνει ψέματα, χειριστική, είναι το δεύτερο σκέλος σε μια έντονη, σχεδόν αυτοκαταστροφική, ροκ σχέση. Αν και μοιάζει εύθραυστη, παίζει κι εκείνη με αμοραλισμό το παιχνίδι του Λη, ψάχνοντας σαν γυναίκα-αράχνη να παγιδέψει υποψήφια θύματα. Το ιδανικό ταίρι, η ιδανική partner in crime για τα σχέδια του Λη που μοιάζουν σύνθετα και μπερδεμένα σαν ιστοί και μπερδεύουν τελικά το θύτη με το θύμα. Όχι ότι στο τέλος έχει τελικά και μεγάλη διαφορά ποιος είναι ποιος…

Τόσο η ερμηνεύτριά μας όσο και το αθώο θύμα της πλοκής, ο ξενοδόχος Άνταμ, τον οποίο υποδύεται ο Θανάσης Τσιδίμης, εντυπωσιάζουν με την παρουσία τους. Αν η Ντέστινι είναι πολύπλοκη και ψυχολογικά αδιαπέραστη (από τη στιγμή που δε γνωρίζουμε πότε και αν είναι σε κάποια στιγμή ειλικρινής), άλλο τόσο ο Άνταμ είναι ένα απλό θύμα των περιστάσεων το οποίο σπρωγμένο από τη λαγνεία για τη γυναίκα του άλλου, παγιδεύεται σαν έντομο στην παγίδα και δεν μπορεί πια να ξεφύγει από εκεί. Δύο εξαιρετικές ερμηνείες που έδεσαν με τέλειο τρόπο με τη συνθετότητα της πλοκής και εντυπωσίασαν με τον καλύτερο τρόπο το κοινό. Πολλά μπράβο και στους δύο, τους ευχόμαστε ολόψυχα τα καλύτερα για το θεατρικό τους μέλλον το οποίο σίγουρα διαγράφεται λαμπρό!

plai-sto-niagara-anna-iris

Δύο άλλα στοιχεία που τραβάνε την προσοχή κι εντυπωσιάζουν με την υψηλή τους ποιότητα είναι τα σκηνικά και τα κοστούμια εποχής του θεατρικού. Τα σκηνικά της Μάρας Βαλφοπούλου, πιστή απεικόνιση της εποχής του πενήντα, μας μεταφέρουν νοερώς σε μια άλλη χρονική στιγμή η οποία προσδιορίζεται ακόμα πιο πολύ με τα όμορφα κοστούμια της Κικής Μήλιου. Δύο δημιουργοί οι οποίες προσέφεραν τα βέλτιστα ως καλλιτεχνικό αποτέλεσμα και μπόρεσαν με άριστο τρόπο να οπτικοποιήσουν τη σκηνοθεσία και το κλίμα της γραφής του έργου. Μπράβο τους, και τους ευχόμαστε καλή συνέχεια στην τόσο πετυχημένη πορεία τους!

Αν κάποιος επιθυμεί να χαθεί στους δαιδαλώδεις ψυχολογικούς δρόμους ενός φιλμ νουάρ, τότε η επιλογή του συγκεκριμένου θεατρικού είναι η καλύτερη. Αν και βασισμένο στην ομώνυμη κινηματογραφική ταινία, αποτελεί ως θεατρική γραφή κάτι εντελώς νεωτεριστικό για τα ελληνικά δεδομένα. Είναι πραγματικά ενδιαφέρον να βλέπει κάποιος ένα έργο το οποίο ανοίγει πόρτες που κανείς δεν είχε σκεφτεί ότι ανοίγουν και άλλες που αν και είναι ανοιχτές, τελικά δεν οδηγούν πουθενά. Είναι πραγματικά επιτυχημένος στόχος εκείνος του να βγαίνει ο θεατής έξω στον δρόμο, μετά το πέρας της παράστασης, και να αναρωτιέται αν όντως κατάλαβε σωστά όσα κατάλαβε.
Σε κάθε περίπτωση, μην τη χάσετε!

-ΚΑΝΕΛΛΙΔΗΣ-ΠΛΑΙ-ΣΤΟ-ΝΙΑΓΑΡΑ

Συντελεστές

Κείμενο-σκηνοθεσία: Σταύρος Κανελλίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Νίκη Λειβαδάρη*
Σκηνικό: Μάρα Βαλφοπούλου
Ενδυματολόγος: Κική Μήλιου
Βοηθός παραγωγής: Πέρσα Κατσανούλη
Παραγωγή: Αίθουσα Καλλιτέχνη
Πρωταγωνιστούν αλφαβητικά: Άννα Ίρις, Σταύρος Κανελλίδης, Θανάσης Τσιδίμης
Παραστάσεις: Από 16/03/2019 έως 21/04/2019
Κάθε Σάββατο στις 21:15 και Κυριακή στις 19:00.
Ακατάλληλο κάτω των 15 ετών.
Εισιτήρια-τηλ. επικοινωνίας: 6971580805
Τιμές εισιτηρίων:
14,00€ (κανονικό)
10,00€ (φοιτητικό-συνταξιούχων)
8,00€ (ανέργων)
5,00€ (ατέλειες)
Για αγορά εισιτηρίων, πατήστε εδώ:
https://www.viva.gr/tickets/theater/fabrica-athens/plai-sto-niagara/
Διάρκεια παράστασης: 80 λεπτά χωρίς διάλειμμα.
Θέατρο Fabrica Athens
Μεγ. Αλεξάνδρου 125 & Ευρυμέδοντος, Κεραμεικός, Αθήνα.
*Η παράσταση αφιερώνεται στη μνήμη της ηθοποιού Νίκης Λειβάδαρη, που τόσο αναπάντεχα έφυγε από τη ζωή, σαν ένα ελάχιστο «ευχαριστώ» για την πολύτιμη και καθοριστική συμβολή της στο ανέβασμα της παράστασης αυτής.

Αγγελική Μπάτσου

Αγγελική Μπάτσου

Γεννήθηκα πριν αρκετά καλοκαίρια (κι άλλους τόσους χειμώνες)στην Αθήνα. Είχα την τιμή να μεγαλώσω στους Αγ.Αναργύρους,όπου έζησα τα ομορφότερα παιδικάχρόνια σε μια τεράστια αυλή,παρέα με τα γατιά μου και δυο ζευγάρια παππούδες και γιαγιάδες που πάντα θα υπεραγαπώ.Έπειτα ήρθε η Γαλλική Φιλολογία,επιπλέον σπουδές σε γλώσσα και μετάφραση και η οικογένεια. Δεν σταμάτησα όμως ποτέ να είμαι παιδί της ποίησης,της λογοτεχνίας,της ζωγραφικής και της μουσικής και το όνειρό μου από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου,ήταν να ταξιδέψω σ’όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα στο Θιβέτ!
Σ’όλο τον κόσμο τελικά δεν μπόρεσα να πάω...κατόρθωσα όμως να φανταστώ και να χαράξω τα ίχνη αυτού μέσα από ταμονοπάτια της ποίησης,της λογοτεχνίας και της φαντασίας. Αγαπημένος μου συγγραφέας ο Έντγκαρ Άλλαν Πόε,αγαπημένος ποιητής ο Ουϊλιαμ Μπλέϊκ,ο Μπωντλαίρ και ο Απολιναίρ, αγαπημένος ζωγράφος ο Βαν Γκογκ και ο Γκουστάβ Κλιμπ.
Αγγελική Μπάτσου